Gjest gjest1 Skrevet 8. desember 2003 #1 Skrevet 8. desember 2003 Har i det siste fått tørr hud i ansiktet. Dvs det er på en måte som det enkelte steder ligger et lag tørr hud utenpå, og dermed gjør huden ugjevn. Ser og litt rød og sår ut enkelte steder. Renser huden hver kveld med mild rensekrem, og skrubber en gang i uken med en finkornet ansiktskrubb. Og smører med en ganske fet fuktighetskrem. Noen som har noen råd?
Gjest Ethereal Skrevet 8. desember 2003 #2 Skrevet 8. desember 2003 Fuktighetsmaske kan muligens hjelpe deg, selv synes jeg So Moist fra Estee Lauder funker bra. Ellers fikk jeg anbefalt av hudpleier å bruke Facial Cream fra MD Formulations under kremen (dag og natt) i de kalde månedene, men det gjenstår å se resultatet av det (har brukt den mer eller mindre regelmessig i en måned nå)
Gjest Murron Skrevet 11. desember 2003 #3 Skrevet 11. desember 2003 Har hatt samme problemet som deg. Prøvd mye forskjellig men prøvde tilslutt en aloe Vera fuktighetskrem fra Oriflame, og den funker! Blir helt myk og god i ansiktet. Brukt den i 2 uker nå og de tørre partiene mine er så og si borte. Den heter "aloe Hypoallergenic daily moisturiser" pes.. Langt navn gitt (Men jeg renser også ansiktet morgen/kveld med produkt i samme serie)
Gjest gjest1 Skrevet 11. desember 2003 #4 Skrevet 11. desember 2003 Har kjøpt en fuktighetsmaske fra bioterm. Har prøvd den en gang, så jeg kan vel ikke vente noe kjemperesultat denne uka.
Gjest Anonymous Skrevet 7. januar 2004 #5 Skrevet 7. januar 2004 Har kjøpt en fuktighetsmaske fra bioterm. Har prøvd den en gang, så jeg kan vel ikke vente noe kjemperesultat denne uka. Har samme problem som deg og lurer derfor på om du har blitt bedre?
Gjest gjest1 Skrevet 7. januar 2004 #6 Skrevet 7. januar 2004 Den maska var en gedigen skuffelse. Har nå brukt den i ca en måned annen hver dag. Og ikke blitt bedre.
Gjest onyx, i.i. Skrevet 7. januar 2004 #7 Skrevet 7. januar 2004 kanskje det er vintereksem pga tørr inneluft? Du kan jo prøve med hydrokortisonkrem (reseptfri) og Decubal recover krem, begge deler har de på apoteket. Smør på et tynt lag med hydrokortisonkrem og vent noen min før du smører på fet fuktighetskrem (Decubal el. annet).
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå