AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2011 #1 Skrevet 26. oktober 2011 Litt lei av hele denne "du må spise ditt og datt og IKKE det og det. Og samtidig MÅ du trene TUNG styrke 5 ganger per uke samtidig som du løper 1 mil om dagen. Dette skal til for å få en stram og trent kropp". Det er faktisk ikke alle mennesker som har tid til dette. Meg inkludert. Jeg jobber 100%, skiftarbeid, har en datter på 1,5 år som krever sitt, hus og hjem, mann, venner og alt annet som skal ordnes i en TRAVEL hverdag. Og JA, trening må prioriteres som alt mulig annet, ser den. Men for meg så har det faktisk hjulpet i alle mine 27 år, og spise det jeg kaller "vanlig", pluss å gå turer så ofte som mulig. Og da turer på 30-45 min. Har holdt vekten min stabil i alle mine år, til tross for graviditet og fødsel. Ser helt lik ut nå som for 10 år siden. Og jeg har da altså ikke fulgt noe slags opplegg. Bare levd normalt. Men etter alt man leser overalt så begynner jeg jo å tvile på om det jeg gjør er "bra nok". Burde jeg trene hardere, jobbe ekstra for å få den "perfekte" kroppen. (For den perfekte kroppen har jo null gram fett i følge alle nå til dags). Så nå har jeg blitt besatt av dette, føler alt jeg spiser er usunt, og at jeg beveger meg altfor lite. Føler rett og slett alt er håpløst og bortkastet... Hva tenker du om temaet?
punkyB Skrevet 26. oktober 2011 #2 Skrevet 26. oktober 2011 Det er jo veldig mye fokus på kosthold og trening og det er bra - vi blir jo fetere og fetere , pga. usunne matvaner og lite trening. Synes det er bra at man tar opp dette i aviser og tv-programmer - også greit at mange har skjønt at dette er business og lager opplegg på nett hvor man kan få råd om kosthold & trening. Synes IKKE det er bare fokus på at man må trene så og så mye - det siste nå er jo korte effektive treninger ala crosstraining. Det er også mye om trening man kan utføre hjemme - slik at man ikke MÅ gå på et treningssenter. Hvis du ser akkurat likedan ut nå som for 10 år siden må du jo ha et ganske brukbart og 'riktig' kosthold. Men man kan jo også være slank men samtidig ha en usunn kropp - så litt trim er jo ikke dumt. Men man må jo finne et kosthold og trening som passer en selv - det er absolutt mangfold i det tilbudet som finnes synes jeg.
AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2011 #3 Skrevet 26. oktober 2011 Det er jo veldig mye fokus på kosthold og trening og det er bra - vi blir jo fetere og fetere , pga. usunne matvaner og lite trening. Synes det er bra at man tar opp dette i aviser og tv-programmer - også greit at mange har skjønt at dette er business og lager opplegg på nett hvor man kan få råd om kosthold & trening. Synes IKKE det er bare fokus på at man må trene så og så mye - det siste nå er jo korte effektive treninger ala crosstraining. Det er også mye om trening man kan utføre hjemme - slik at man ikke MÅ gå på et treningssenter. Hvis du ser akkurat likedan ut nå som for 10 år siden må du jo ha et ganske brukbart og 'riktig' kosthold. Men man kan jo også være slank men samtidig ha en usunn kropp - så litt trim er jo ikke dumt. Men man må jo finne et kosthold og trening som passer en selv - det er absolutt mangfold i det tilbudet som finnes synes jeg. Ja, jg er jo enig i det du skriver. Bare har en tendens til å bli litt for påvirket av det jeg leser, og derav den dårlige samvittigheten for det jeg spiser som det er litt sukker i (fruktmusli til frokost feks). Men så ser jeg jo at det har jo funket hele mitt liv, så hvorfor endre på det nå liksom? Begynte plutselig å strebe etter "den perfekte kropp" etter at jeg begynte å lese om det... Merkelig... TS
punkyB Skrevet 26. oktober 2011 #4 Skrevet 26. oktober 2011 Ja jeg tror nok vi må prøve å 'stole på oss selv' og ikke la oss påvirke i negativ retning av det som står i avisene. Litt for typisk at man helt ubegrunnet skal ha dårlig samvittighet. Men mange burde jo bli påvirket av det som står - men de tror jeg lukker både øyne og ører litt
Gjest *Maja* Skrevet 26. oktober 2011 #5 Skrevet 26. oktober 2011 Det er mye fokus på helse og trening for tiden. Jeg kan forstå det da det begynner å bli mye overvekt. Da jeg gikk på ungdomsskolen var det i snitt kun et par overvektige på skolen. I dag er det så ufattelig mange i så ung alder. Synes faktisk at det burde bli pålagt med morgengym fra barneskolen og hele veien gjennomm VGS. Da hadde alle barn vært sikret minimun 1 times trim daglig. Det burde også være mye mer fokus på kosthold generelt på skole. Barna burde bli mer opplyste slik at de selv også kan ta smarte valg i matveien. I dag er det mye mer pc, Tv spill etc som gjør at barn sitter mye mer stille enn de gjorde da vi var små. The var litt OT, men synes det var viktig å få med. Ellers synes jeg at en ikke skal bli for slavisk opphengt i hva en putter i seg og at en må trene 2 timer daglig for å se perfekt ut. Jeg tror på rett kosthold og jevn trening og mosjon.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå