Gjest Jules78 Skrevet 26. oktober 2011 #1 Skrevet 26. oktober 2011 Jeg bor sammen med samboeren min og datteren vår på 2 år. Broren til samboeren min bor i England. Og broren og kjæresten hans kommer snart for å bo hos oss nesten en uke. Vi ser de kanskje 2-3 ganger i året. Det viser seg at de kommer samme dagen som samboeren min har julebord med jobben. Jeg vet ikke om det er noe galt med meg, men jeg syns ikke noe om dette. Jeg har ingenting imot noen i familien hans, men det er tross alt familien HANS, og av respekt for meg og ikke minst de syns jeg det er skuffende at han velger julebordet fremfor å være hjemme med de. Det var jo synd at julebordet ble akkurat den helgen, mens for meg er det helt utrolig at han fortsatt tenker på å dra på julebordet. Jeg føler at jeg ikke får noen forståelse av samboeren min, og han ser rett og slett ikke noe galt i dette. Er det noen som har en mening om dette? Så jeg får bekreftet/avkreftet at det er noe galt med meg?
Spirali Skrevet 26. oktober 2011 #2 Skrevet 26. oktober 2011 Det er jo bare én kveld da. Mulig han er bakfull dagen etter også. For min del ville ikke dette vært noen krise. De klarer seg sikkert selv hvis det er slik at du har andre planer den kvelden. 3
punkyB Skrevet 26. oktober 2011 #3 Skrevet 26. oktober 2011 Så lenge de skal være der en uke så skal de kanskje ikke være med dere alle disse kveldene ? Da kan de få beskjed om hvilken dag samboeren din skal på julebord slik at de kan evnt. gjøre noe annet den kvelden, enten treffe noen andre eller fine på noe selv. Du kan jo også foreslå at dere 3 gjør noe den kvelden -gå på konsert/teater/kino/rest. e.l. Uansett så lenge de er der en uke så synes jeg det er greit at samboeren din drar på julebord en av kveldene. 2
Daria Skrevet 26. oktober 2011 #4 Skrevet 26. oktober 2011 Når dere har vært samboere i flere år og har felles barn, så er det vel på tide å begynne å se på broren hans som DERES familie, ikke hans...? De skal være hos dere en uke, han skal bort én kveld. Jeg ser ikke helt problemet. 8
AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2011 #5 Skrevet 26. oktober 2011 Når dere har vært samboere i flere år og har felles barn, så er det vel på tide å begynne å se på broren hans som DERES familie, ikke hans...? De skal være hos dere en uke, han skal bort én kveld. Jeg ser ikke helt problemet. Enig, å de ser hverandre flere ganger i året, så det er ikke akkurat ukjente personer. Er nok bare ts som er litt vrien her, kanskje sur fordi at hun ikke skal på julebord med mannen... hvorfor ikke forresten? 3
Gjest Jules78 Skrevet 26. oktober 2011 #6 Skrevet 26. oktober 2011 Enig, å de ser hverandre flere ganger i året, så det er ikke akkurat ukjente personer. Er nok bare ts som er litt vrien her, kanskje sur fordi at hun ikke skal på julebord med mannen... hvorfor ikke forresten?
Gjest Jules78 Skrevet 26. oktober 2011 #7 Skrevet 26. oktober 2011 Jeg er ikke vant til at man kan ta med seg samboer/ektefelle på julebord, og tror ikke det er så vanlig. Er forresten ikke bitter på han da jeg skal på julebord med jobben selv. Du misforstod jo hele poenget.
AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2011 #8 Skrevet 26. oktober 2011 Jeg er ikke vant til at man kan ta med seg samboer/ektefelle på julebord, og tror ikke det er så vanlig. Er forresten ikke bitter på han da jeg skal på julebord med jobben selv. Du misforstod jo hele poenget. Er kanskje ikke så vanli å ta med ektefelle på julbord der du kommer fra, men sånn generellt tror je det er ganske vanlig ja... Jeg misforstod vel ikke poenet. Jeg tror du mener at du ikke gidder å ta deg av hans familie mens han er på julebord å koser seg. 1
Gjest Annaires Skrevet 26. oktober 2011 #9 Skrevet 26. oktober 2011 Er kanskje ikke så vanli å ta med ektefelle på julbord der du kommer fra, men sånn generellt tror je det er ganske vanlig ja... Ikke vanlig her heller... Eller blandt noen av mine venner..
Malum Skrevet 26. oktober 2011 #10 Skrevet 26. oktober 2011 Det hadde jeg ikke reagert på i det hele tatt. De ser hverandre 2-3 ganger i året, og han skal være borte én kveld i løpet av den uka de skal være her nå? Uproblematisk i mine øyne. Julebord er jo bare én gang i året! 3
Sol79 Skrevet 26. oktober 2011 #11 Skrevet 26. oktober 2011 Ser ikke problemet? Er kanskje ikke så vanli å ta med ektefelle på julbord der du kommer fra, men sånn generellt tror je det er ganske vanlig ja... Nei, det er ikke så vanlig lenger i det hele tatt. I hvert fall ikke i store firma. 2
Ulrikke Skrevet 26. oktober 2011 #12 Skrevet 26. oktober 2011 Svigers bor riktignok "bare" 50 mil unna, men når de er her lever da både sambo og jeg til en viss grad livet som vi pleier. Kunne ikke falle meg inn å bli grinete fordi han skulle bort EN kveld?!? 2
Havbris Skrevet 27. oktober 2011 #13 Skrevet 27. oktober 2011 Kanskje du må tenke hva som er det beste alternativet: - en samboer som får med seg julebordet og er glad og fornøyd etterpå i samværet med broren og kjæresten - en samboer som ikke går på julebordet og irriterer seg over det. 3
Gjest Vicci Skrevet 27. oktober 2011 #14 Skrevet 27. oktober 2011 Det å ta med seg ektefelle/følge på julebord varierer veldig fra firma til firma. Noen som for eksempel har hatt et dårlig år pleier å kutte ut følgen, andre har aldri hatt det sånn. Men altså, det er som alle de andre sier, de skal være hos dere i nesten en uke, og han er borte én kveld. Det er ikke noe big deal. Lag noe god mat og sosialiser deg med familien DIN
Gjest mylle Skrevet 27. oktober 2011 #15 Skrevet 27. oktober 2011 Syns det virker respektløst jeg. Er helt enig med ts. Det er da bare et julebord! 1
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2011 #16 Skrevet 27. oktober 2011 Så lenge de skal være der en uke så skal de kanskje ikke være med dere alle disse kveldene ? Da kan de få beskjed om hvilken dag samboeren din skal på julebord slik at de kan evnt. gjøre noe annet den kvelden, enten treffe noen andre eller fine på noe selv. Du kan jo også foreslå at dere 3 gjør noe den kvelden -gå på konsert/teater/kino/rest. e.l. Uansett så lenge de er der en uke så synes jeg det er greit at samboeren din drar på julebord en av kveldene. barnet på to år da?
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2011 #17 Skrevet 27. oktober 2011 dette høres ut som noe min samboer kunne finne på å gjøre. Han har forøvrig gjort noe lignende. Og vet at jeg reagerer på det. Jeg er selv engelsk, og når jeg besøker familien min i england stikker de ikke på fest fremfor å være med meg. Det har aldri skjedd. Der blir i allefall besøket prioritert.
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2011 #18 Skrevet 27. oktober 2011 dette høres ut som noe min samboer kunne finne på å gjøre. Han har forøvrig gjort noe lignende. Og vet at jeg reagerer på det. Jeg er selv engelsk, og når jeg besøker familien min i england stikker de ikke på fest fremfor å være med meg. Det har aldri skjedd. Der blir i allefall besøket prioritert. Du kan jo ikke forvente at alle skal stå på pinner for deg når du er på besøk. Ts sitt besøk kan heller ikke forvente at de skal skyve alt annet til side når de kommer på besøk - ihvertfall ikke når de kommer i julebordtider. Julebord er det også bare en gang i året.
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2011 #19 Skrevet 27. oktober 2011 Du kan jo ikke forvente at alle skal stå på pinner for deg når du er på besøk. Ts sitt besøk kan heller ikke forvente at de skal skyve alt annet til side når de kommer på besøk - ihvertfall ikke når de kommer i julebordtider. Julebord er det også bare en gang i året. jeg forventer det ikke. Dette er noe som har med høfflighet og appreciation å gjøre. Noe de rett og slett gjør. Samme når de besøker oss her i Norge, om de kun er her en uke så blir uken med gleeeeede brukt på de
makkapakka Skrevet 28. oktober 2011 #20 Skrevet 28. oktober 2011 Hadde de bare kommet på besøk den kvelden samboeren din hadde vært på julebord, hadde jeg skjønt reaksjonen din, men skal være der en uke, så ser jeg ikke helt problemet. Hadde ikke skippet julebordet fordi jeg fikk besøk, hadde vel heller sagt jeg skulle på julebord og bedt de komme to dager senere, eller gitt dem forståelse for at de kom til tomt hus første kvelden. Det er vel voksne folk dette. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå