Gjest Nanne70 Skrevet 26. oktober 2011 #1 Skrevet 26. oktober 2011 Hadde nettopp en type innom jobben her som skulle selge Nordnorsk gatemagasin. Han har før fått beskjed av sjefen at han ikke får lov til å selge magasinet her hos oss,men prøvde seg altså likevel. Greit nok, min kollega avslo høflig tross mannens iherdige lovprisning av magasinet, og sa til slutt; "Tusen takk, men jeg er ikke interessert og kommer ikke til å kjøpe det" - fortsatt høflig og smilende. Hvorpå han repliserte "Men det er veldig interessant lesesfott og det kan jo være bra å få et innblikk i virkeligheten av og til". Hæ? Hva er det slags kommentar, da? Selv om min kollega (og jeg, og folk flest for den del)kanskje ikke har erfaring fra livet på gata, så betyr jo ikke det at vi ikke lever i "virkeligheten"?! Det er ikke første gang jeg får inntrykk av at mennesker som har det tøft, lever/har levd på gata osv. gir uttrykk for at de har monopol på "virkeligheten", og det provoserer meg faktisk litt.
AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2011 #2 Skrevet 29. oktober 2011 Det er en vanlig arroganse som jeg mener finnes flere steder blandt folk som er ute etter å lære andre om et eller annet. Av og til har de en moralsk lekse de vil preke, og da er det ganske fornærmende om de insinuerer at publikummet/potensielle kunder har behov for å høre det de har å si. Forøvrig tror jeg nesten alle voksne mennesker har en eller annen form for erfaring med at livet kan være hardt. Ikke alle har levd på gata, men de fleste har jo egne erfaringer og innsikt i "den virkelige verden". Sjalusi og misunnelse forekommer blandt dem som er på bunnen, og de kan vel ha noen fordommer om at de som har det bedre enn dem ikke skjønner noe som helst. Uansett... Skal du selge et produkt bør du i hvert fall ikke undervurdere eller indirekte fornærme potensielle kjøpere, det er klart.
Gjest Badabing Skrevet 31. oktober 2011 #3 Skrevet 31. oktober 2011 Jeg tror ikke de mener at man som individ ikke har levd det virkelige liv, jeg tror slike utsagn går mer på samfunnsnivå? Jeg som individ har jo også levd et virkelig liv med både store nedturer og oppturer, men jeg vet ikke om alt som foregår rundt meg i samfunnet. Hvor systemet svikter, og hva rusmisbrukerne må forholde seg til av instanser. Vet selvfølgelig ikke hva akkurat denne selgeren mente, men har i alle fall lagt merke til at utsagnet har vært brukt på den måten. 1
Gjest Mlle Bonne Skrevet 2. november 2011 #4 Skrevet 2. november 2011 Hvem som helst kan da komme med et slikt salgsargument. Det heter gatemagasinet Virkelig forresten. Og det er ikke bare rusavhengige eller folk som bor på gata som selger det. Jeg liker vertfall å lese det magasinet. Det gir meg innblikk i en virkelighet som er fjern fra min egen, lærer mye på den måten. 1
absinthia Skrevet 2. november 2011 #5 Skrevet 2. november 2011 Han mente vel det som er hans og andre som lever på gata sin virkelighet og ikke bare det vi andre ser fra utsiden. Hvert menneske har sin virkelighet. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå