Gå til innhold

God kjøkkenmaskin

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei alle sammen!

Kan dere hjelpe meg å velge en praktisk og god kjøkkenmaskin? Det er så mange på markedet nå. Jeg vet ikke hvilken skal jeg velge. tror at Kenwood er god. Men det er god priser og. Hvor mange W må maskinen ha? Jeg skal ikke lage tunge deiger, kanskje skal bake litt brød innimellom og kaker av og til. Også trenger jeg den for å lage fiskekaker og kjøttkaker. Skålen må jeg ha i stål. Så på en av Kenwood maskiner, men en av de dyreste har bare 500 W. Er det ikke for lite? Hvilken maskin har dere? Er dere fornøyd med den?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg er superfornøyd med kitchenaid maskinen min! Den er helt fantastisk god. Den er kraftig, gjør jobben, bråker ikke for mye, og den kan brukes til alt mulig. En får tilbehørspakker med diverse utstyr som kan kobles på den, blant annet kutte og kverne deler.

Kitchenaid maskinen har litt lavere watt enn kenwood maskinene, men motoren er plassert veldig annerledes i kitchenaid sine maskiner. I kenwood sine sitter motoren bak i maskinen, så for å få utnyttet kraften må den gå et godt stykke fremover i maskinen til det den skal drive rundt. I kitchenaid sine er motoren plassert rett over festet til til pisker, blandekroker og ekstra delene. altså helt fremme på maskinen. Det vil si at kraften har langt kortere vei å gå, og den blir dermed minst like effektiv, men med mindre watt.

Skrevet (endret)

Jeg er superfornøyd med kitchenaid maskinen min! Den er helt fantastisk god. Den er kraftig, gjør jobben, bråker ikke for mye, og den kan brukes til alt mulig. En får tilbehørspakker med diverse utstyr som kan kobles på den, blant annet kutte og kverne deler.

Kitchenaid maskinen har litt lavere watt enn kenwood maskinene, men motoren er plassert veldig annerledes i kitchenaid sine maskiner. I kenwood sine sitter motoren bak i maskinen, så for å få utnyttet kraften må den gå et godt stykke fremover i maskinen til det den skal drive rundt. I kitchenaid sine er motoren plassert rett over festet til til pisker, blandekroker og ekstra delene. altså helt fremme på maskinen. Det vil si at kraften har langt kortere vei å gå, og den blir dermed minst like effektiv, men med mindre watt.

Hva er pris på den og hvilken type er den? Kan du skrive? Er det dyrt? Uff...de koster rundt 4000-5000 kroner.

Endret av Janine
Skrevet

De koster nok rundt en 4000-5000 kr ja. Men da vi så på kjøkkenmaskiner så la kenwood sine i samme prisklassen, så valget var ganske enkelt for vår del og. en god kjøkkenmaskin koster nok en del. Men jeg vet en del nettbutikker til tider har veldig gode kampanjer på kitchenaid sine maskiner. så kan være verdt å kikke rundt på nettet og :)

Skrevet

De koster nok rundt en 4000-5000 kr ja. Men da vi så på kjøkkenmaskiner så la kenwood sine i samme prisklassen, så valget var ganske enkelt for vår del og. en god kjøkkenmaskin koster nok en del. Men jeg vet en del nettbutikker til tider har veldig gode kampanjer på kitchenaid sine maskiner. så kan være verdt å kikke rundt på nettet og :)

Har funnet denne maskin bare på www.pixmania.no og komplett.

Skrevet

Ingen andre som hat kjøkkenmaskin her? :kaffekopp:

Skrevet

Har en Kenwood major 900w. Fungerer utmerket til alt jeg har kastet på den så langt. Den ligger vel på rundt 2-3k. Komplett.no har ganske gode tilbud på kenwood maskiner til tider. Sjekk spesielt i helgene :)

Skrevet

Har en Kenwood major 900w. Fungerer utmerket til alt jeg har kastet på den så langt. Den ligger vel på rundt 2-3k. Komplett.no har ganske gode tilbud på kenwood maskiner til tider. Sjekk spesielt i helgene :)

Det er flere Major tror jeg. Hvilken har du?

Skrevet (endret)

Har en Kenwood major på 1200w. Denne:

http://www.lefdal.com/search?WFSimpleSearch_NameOrID=Kenwood+Major+kj%C3%B8kkenmaskin+%28titanium%29

Den kan jeg bake brød av en liter væske. Du sier at du ikke skal bake tunge deiger, men brødbakst er tungt.

Jeg mente at jeg skal bake brød, men ikke mange kilo av brød. Bare 1 brød av og til. Liker ikke å fryse ferske bakevarer. :lur:

Å, herregud! Er du millionær? Det er alt for dyrt! :sjokkert: nesten 7000 kroner. :sjokkert: Nei, den passer ikke. Takk for svar uansett.

Endret av Janine
Skrevet

Hei, takk for svar. Det er nesten samme som den jeg tenker på tror jeg: http://cdon.no/elektronikk/kenwood_km336-4198510

Ikke sant? De ser ut i hvert fall lik. :sjenert:

Hva var inkludert i pakken? Hadde det noen for å kjære grønnsaker for eks eller må du kjøpe den i tillegg?

Nesten den samme, men modellen jeg linket til er hakket nyere og bedre (tror jeg). 6.7 liters stålbolle, kjøttkvern, 1.5 liters plast blender, K-spade, eltekrok og visp følger med, mens man kan kjøpe masse ulikt tilbehør i tillegg.

Skrevet

Nesten den samme, men modellen jeg linket til er hakket nyere og bedre (tror jeg). 6.7 liters stålbolle, kjøttkvern, 1.5 liters plast blender, K-spade, eltekrok og visp følger med, mens man kan kjøpe masse ulikt tilbehør i tillegg.

Kjøpte du den lenge siden? Hvor mye betalte du?

Skrevet

Har Kenwood Major (aner ikke hvor mange w) og er superfornøyd! Kommer ikke på noe jeg er misfornøyd med ved den. Nå har ikke jeg veldig mye å sammenligne med da dette er min første kjøkkenmaskin og jeg har ikke prøvd veldig mange andre, men jeg syns den er helt perfekt! :)

Får også kjøpt masse kjekt (men dyrt) tilbehør til den!

Vet ikke hva den kostet da jeg har vært så heldig å fått den i gave :)

Skrevet

Kjøpte du den lenge siden? Hvor mye betalte du?

Kjøpte den for et halvår siden tror jeg. For rundt 2500 da den var på tilbud. Synes du får mye for pengene om du kjøper kenwood i forhold til kitchenaid. Men kitchenaid ser jo litt tøffere ut kanskje? Smak og behag :)

Skrevet

Kitchenaid :)

Veldig stillegående, noe jeg liker. Kraftig. Kan stå fremme på benken siden den er fin å se på.

Skrevet

Hvem har kjøkkenmaskin Kenwood KM336? Vil gjerne høre tilbakemeldinger! Jeg tror at jeg vil ha denne maskinen. :popcorn:

Skrevet

Hvem har kjøkkenmaskin Kenwood KM336? Vil gjerne høre tilbakemeldinger! Jeg tror at jeg vil ha denne maskinen. :popcorn:

Jeg har modellen over og er veldig fornøyd. Hadde jeg vært deg hadde jeg satset på 900w eller høyere. 500kr er jo ikke sååå mye dyrere, men om du ikke føler du trenger såpass kraftig maskin er det jo bare å gå for km336 :) kan i alle fall si såpass som at kenwood er skikkelig kvalitet.

Skrevet

Jeg har modellen over og er veldig fornøyd. Hadde jeg vært deg hadde jeg satset på 900w eller høyere. 500kr er jo ikke sååå mye dyrere, men om du ikke føler du trenger såpass kraftig maskin er det jo bare å gå for km336 :) kan i alle fall si såpass som at kenwood er skikkelig kvalitet.

Den er 800W. Er det ikke nok da? :jepp:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...