Gå til innhold

Vet ikke om det er riktig tråd, men: hvordan kjøper man aksjer?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kunne noen beskrive prosessen? For eksempel, jeg vil kjøpe NSB sine aksjer. Hvordan går jeg frem? Takk for svar :-)

• Liker 1
Gjest navnelapp
Skrevet

nSB er vel ikkje børsnotert, så det er ikkje så mykje vits i. Sjekk ut nordnet, f.ks.

• Liker 3
Skrevet

NSB er ikke børsnotert, altså kan du ikke kjøpe aksjer hos dem.

• Liker 1
Skrevet

NSB er ikke børsnotert, altså kan du ikke kjøpe aksjer hos dem.

Nå vet jeg ikke hvordan det er med NSB, men er veldig mange (alle?) ikke-børsnoterte selskaper du kan kjøpe aksjer i.

• Liker 1
Skrevet

Ser ut som NSB var dårlig eksempel. Tenker egentlig på Rockstar Games og GTA 5, som kommer til å bli stort, ser det ut som :-)

Gjest navnelapp
Skrevet

Staten eig alle aksjane i NSB, og er nok ikkje klare for å selge seg ut. Men som sagt: Sjekk ut t.d. Nordnet, som er ei nettbasert aksjemeklarteneste.

• Liker 1
Skrevet

Ser ut som NSB var dårlig eksempel. Tenker egentlig på Rockstar Games og GTA 5, som kommer til å bli stort, ser det ut som :-)

Ah, hadde det vært så enkelt, hadde alle i aksjemarkedet vært rike. GTA 5 er forlengst bygget inn i aksjeprisen, så det er ingenting å tjene på det nå. Men det kan jo være at du fortsatt ønsker å investere i selskapet. Da må du investere i: Take-Two Interactive Software, Inc. , som eier rockstar games.

http://www.google.com/finance?q=Rockstar+Games%2C+Inc.

• Liker 1
Skrevet

Det er fortsatt profitt å hente i den aksjen, hvis han er overbevist om at GTA 5 vil bli større enn hva markedet tror.

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...