Gå til innhold

Vet ikke om det er riktig tråd, men: hvordan kjøper man aksjer?


Catfish

Anbefalte innlegg

Kunne noen beskrive prosessen? For eksempel, jeg vil kjøpe NSB sine aksjer. Hvordan går jeg frem? Takk for svar :-)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

NSB er ikke børsnotert, altså kan du ikke kjøpe aksjer hos dem.

Nå vet jeg ikke hvordan det er med NSB, men er veldig mange (alle?) ikke-børsnoterte selskaper du kan kjøpe aksjer i.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser ut som NSB var dårlig eksempel. Tenker egentlig på Rockstar Games og GTA 5, som kommer til å bli stort, ser det ut som :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest navnelapp

Staten eig alle aksjane i NSB, og er nok ikkje klare for å selge seg ut. Men som sagt: Sjekk ut t.d. Nordnet, som er ei nettbasert aksjemeklarteneste.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ser ut som NSB var dårlig eksempel. Tenker egentlig på Rockstar Games og GTA 5, som kommer til å bli stort, ser det ut som :-)

Ah, hadde det vært så enkelt, hadde alle i aksjemarkedet vært rike. GTA 5 er forlengst bygget inn i aksjeprisen, så det er ingenting å tjene på det nå. Men det kan jo være at du fortsatt ønsker å investere i selskapet. Da må du investere i: Take-Two Interactive Software, Inc. , som eier rockstar games.

http://www.google.com/finance?q=Rockstar+Games%2C+Inc.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er fortsatt profitt å hente i den aksjen, hvis han er overbevist om at GTA 5 vil bli større enn hva markedet tror.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...