Gjest Anonymous Skrevet 8. desember 2003 #1 Del Skrevet 8. desember 2003 Hei! Er det noen som vet hva loven sier om at man er i arbeid et sted, og sykemeldt et annet sted? Vet om et tilfelle hvor en har fast jobb i 80% stilling som er sykemeldt, men som jobber hos en annen arbeidsgiver! Det kan da umulig være lov å motta sykepenger fra en arbeidsgiver, og så jobbe hos en annen når man føler for det?? Sånt blir jeg irritert av! Noen som vet?? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Poirot Skrevet 8. desember 2003 #2 Del Skrevet 8. desember 2003 Det kan være avhengig av hva slags jobb man har, hvorvidt man jobber et annet sted eller ei. Jeg hadde eks fulltidsjob ett sted, og helgejobb et annet sted. Fikk en skade som gjorde at jeg allikevel kunne jobbe i helgejobben. Men å jobbe 80% et annet sted er ikke lov, om man da ikke gjør det til vanlig også. Du kan ringe trygdekontoret og høre hvordan du anmelder dette (kan tipse anonymt). Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 8. desember 2003 #3 Del Skrevet 8. desember 2003 Vet om ei som jobbet 100% et sted og 20% et annet sted (da på kveldstid). Da hun ble gravid ble den 20% litt for hardt arbeid da det innebærer fysisk arbeid, så hun fikk sykmelding fra den arbeidsplassen. Men hun fikk ikke sykepenger fra der. Fødselspengene ble derimot medregnet fra begge plasser. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Såpebobla Skrevet 8. desember 2003 #4 Del Skrevet 8. desember 2003 Det er nok riktig, man kan godt ha to jobber og være sykemeldt bare fra den ene. Men, jeg ville nok syns det vært rart dersom noen var sykemldt fra avisbud jobben sin pga ryggplager og den samme personen jobbet på et sykehjem i sykemeldingsperioden. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
14062003 Skrevet 8. desember 2003 #5 Del Skrevet 8. desember 2003 Og Trygdekontorene følger opp en person som har flere jobber og er sykemeldt. Er man ansatt et sted, er man registert i AAregisteret (arbeids og a*****registeret) og det har Trygdekontoret full kontroll på! I en periode vil man kunne få sykemelding for bare den ene jobben, men Trygdekontoret vil nok gripe inn etter hvert og prøve å finne andre løsninger. Det gjorde de med meg den gangen jeg jobbet flere steder og ble sykemeldt fra ett av stedene. Jeg fikk beskjed om å si opp den ene jobben. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 9. desember 2003 #6 Del Skrevet 9. desember 2003 Hei igjen! Problemet er at denne personen har en vel så stressende og krevende jobb på det andre stedet man jobber. Og ikke nok med det, så tror jeg muligens at h*n jobber svart på det stedet hvor h*n ikke er sykemeldt.. Er det noen mulighet til å finne ut av det? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mariann Skrevet 16. desember 2003 #7 Del Skrevet 16. desember 2003 MAN BAKER SIN EGEN KAKE d var bare det jeg ville si, Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Poirot Skrevet 16. desember 2003 #8 Del Skrevet 16. desember 2003 Hei igjen! Problemet er at denne personen har en vel så stressende og krevende jobb på det andre stedet man jobber. Og ikke nok med det, så tror jeg muligens at h*n jobber svart på det stedet hvor h*n ikke er sykemeldt.. Er det noen mulighet til å finne ut av det? Tror ikke du kan finne ut av det. Isåfall må man anmelde til trygdekontoret og håpe at de undersøker saken nærmere. Men å "tro muligens" er jo litt tynt grunnlag, synes jeg... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 16. desember 2003 #9 Del Skrevet 16. desember 2003 Dette har med hva vedkommende gjør i jobbene. Den ene jobben kan f eks være fysisk krevende, den andre ikke og er det mulig at vedkommende klarer å jobbe litt, f eks mestre den ene jobben, er jo dette bare flott. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå