Gå til innhold

Jenter: hvorfor ikke sjekke opp mer?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det alltid menn som er nødt til å ta kontakt? Syns det er svært på jenter som tør å ta kontakt. Syns norske jenter er spesielt lite initiativrike. Har møtt på flere internasjonale studentjenter som tør å sjekke opp og ta kontakt. Dere sitter ofte og venter på at han skal ta kontakt, også hinter dere litt her og der, men så er det egentlig svært få menn som skjønner disse hintene. Har opplevd flere ganger jenter som når jeg først tar kontakt sier: jeg trodde aldri du skulle ta kontakt osv, hvorfor ikke gjøre noe selv? Ble sjekket opp senest i dag av en utenlandsk jente, og selv om det ikke klaffet helt for å si det mildt, så er det jo bare hyggelig. Dere må tenke som slik: dersom hun(han) avviser meg, så har jeg hvert fall gjort dagen hennes(hans) right? Hvor stor selvtillitsboost gir man ikke en person man sjekker opp? Regner med at flere jenter vil komme nå og si jammen jeg gjør jo ditt og datt osv. Jeg snakker om stereotypien av norske jenter, og er ikke kun jeg som sitter med disse meningene ;)

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hehe.. Pussig at du nevner dette nå. Jeg har egentlig vært sånn som du beskriver, venter på at gutten skal ta initiativ, og innbiller meg at jeg har gitt drøssevis med hint, venter og venter, og til slutt debber det ut i ingenting :P MEN i dag, tro det eller ei. I dag "sjekket" jeg opp en som jobbet klesbutikken jeg gikk inn i. Det var ikke tanken i det hele tatt, men det bare ble sånn, og nå sitter jeg med hans telefonnummer og har en date på G! Flink? Iallefall overrasket over meg selv :P

• Liker 5
Skrevet

Jeg tar egentlig ikke noe initiativ, så omtrent alle damene jeg har hooka opp med har tatt initiativ til det.

Det har gått helt greit på den måten, og jeg ser ikke noen grunn til å forandre på det før damer blir mer åpne for å bli sjekka opp.

Skrevet

Da var du flink, creds til deg, fortsett med det ;) Det er klart man er redd for å bli avvist, men menn har det helt likt. Opplever også at mange jenter er lite åpne for å bli sjekket opp, så det gjør jo problemet enda verre. Har et par eksempler på treningsstudio hvor jeg spør om de har mange sett igjen, og fler av dem tror jeg sjekker dem opp. At man ikke kan snakke til enkelte uten at de skal tro de blir sjekket opp er på trynet. Skjønner at treningsstudio er et sted hvor mange jenter føler seg lite attraktive og svette osv, men selv om man snakker til dem betyr ikke det at de blir sjekket opp. Vet om flere gutter som syns jenter som sjekker opp er awesome. Jenter som klarer å ta initiativ er et stort pluss i boka hos MANGE, de er mye morsommere å være med. Slitsomt å alltid skulle ta med jenta på kino osv, uten at hun greier å komme med noen forslag uten at man spør dem.

Gjest D_flatmajor
Skrevet

Jeg skjønner at "Hvorfor må menn alltid ta kontakt"? er ment som et noe retorisk spørsmål, men du har et poeng her.

Jeg er så drittlei av at alt skal være sånn og slik, og at det finnes "regler" for hva man sier og hva man ikke sier. Det blir så "stivt", det blir så tilgjort, og det passer ikke meg. Nå innser jeg at sjekking kan være så mangt, og jeg har vel forsåvidt tatt initiativ på byen før. Det er likevel noe med settingen som blir avskrekkende for meg. (hoho, for en syting.)

Og så har man jo alltids frykten for å bli avvist da, men den er jo akkurat like aktuell om man er mann eller kvinne.

• Liker 1
Skrevet (endret)

Så du mener det er en norm at jenter skal sitte på rumpa og vente til mannen tar kontakt?

Når det gjelder det å bli avvist, dette gjelder begge kjønn: Man må innse at man ikke kan bli likt av alle, man kan ikke bli likt (eller få positiv respons på kontakt) av halvparten engang uansett hvor digg og flott man er. Dette gjelder ALLE. Når man blir avvist er det jo helt umulig å vite hvorfor, de fleste er sikre på at det er pga. utseendet, at de er stygge osv. men det er som oftest noe helt annet. Kanskje er personen i et forhold, kanskje har personen en dårlig dag, kanskje personen ikke har tid, eller ork til å sette i gang en samtale, kanskje føler personen seg for lite attraktiv for å føle seg komfortabel med å bli sjekket opp, kanskje du ikke er typen til personen. Utseende er jo veldig subjektivt.

Endret av 197
Skrevet

Jeg tar kontakt med de jeg virkelig vil ha, noe som hender en sjelden gang.

• Liker 2
Gjest D_flatmajor
Skrevet

Nei, jeg mener ikke at det er riktig å forvente at det blir fart i sakene av å sitte på ræva uansett om man er dame eller mann, jeg bare synsa litt rundt hvorfor jeg personlig syns sjekking er avskrekkende.

Og jeg er helt enig i det du skriver om å bli avvist, forresten. Jeg har stor tro på å gå ut av komfortsona si av og til også, og at man kan lære seg å bli mer komfortabel med sånt.

Skrevet

Jeg hadde gjerne vært mer aktiv på sjekkefronten om jeg hadde selvtillit til det. Men jeg er ikke en "pen" jente, så da velger jeg å ikke gjøre sånt.

Skrevet

jeg tror iblandt at alle er potensielle voldteksmenn, pedofile,konebankere etcetera etceteri, så jeg er rett og slett redd for å bomme....(har bommet noen ganger)

Skrevet

jg mener det er guttens oppgave å ta initiativ først

Skrevet (endret)

De gangene jeg har tatt kontakt først får ofte menn inntrykk av at jeg er veldig frampå og ønsker å styre forholdet, dersom mannen da er litt puslet, fungerer det bra.... Men siden jeg ønsker en mann, og ikke en sønn, så ja, not so much...

Endret av KateW
Skrevet

Klarer ikke norske menn å sjekke opp damer heller lenger nå?

Skrevet

jg mener det er guttens oppgave å ta initiativ først

Jo, men det er jentenes oppgave å være tilgjengelige.

• Liker 2
Skrevet

Jo, men det er vanskelig for veldig mange å bryte ut av komfortsonen sin. Ikke bare for norske menn. Er man jente og får øye på en interessant fyr, hvorfor ikke ta kontakt selv?

Hvis ikke tror jeg de fleste ender opp med å kun ta kontakt med folk de har en naturlig relasjon til.

• Liker 1
Skrevet

Jo, men hvorfor tar ikke kvinner mer initiativ? Det er jo mye mer givende når man selv tar initiativ til noe. I sommer "sjekket" jeg opp en dame som jeg hadde litt blikkontakt med, og hun sa "jooda, jeg så deg jo, og hadde lyst til å prate med deg, men jeg regnet med at du ville komme bort til meg om du også hadde lyst". Slik kan ikke menn tenke :)

• Liker 1
Skrevet

Jo, men det er vanskelig for veldig mange å bryte ut av komfortsonen sin. Ikke bare for norske menn. Er man jente og får øye på en interessant fyr, hvorfor ikke ta kontakt selv?

Hvis ikke tror jeg de fleste ender opp med å kun ta kontakt med folk de har en naturlig relasjon til.

Hvis en norsk jente må sjekke opp menn betyr det at menn ikke er tøffe nok, da tåler dere heller ikke at damen tar initiativet. Jeg har tatt kontakt med menn ikke i den hensikt å sjekke men bare å få igang prat, det er flere som har holdt på å pisse seg ut bare av det. Skal du være en mann i et forhold, så får du jammen vise at du kan sjekke opp en dame.

Skrevet

Jo, men hvorfor tar ikke kvinner mer initiativ? Det er jo mye mer givende når man selv tar initiativ til noe. I sommer "sjekket" jeg opp en dame som jeg hadde litt blikkontakt med, og hun sa "jooda, jeg så deg jo, og hadde lyst til å prate med deg, men jeg regnet med at du ville komme bort til meg om du også hadde lyst". Slik kan ikke menn tenke :)

kan dere ikke tenke slik? jeeezze det er det mest pinglete eksempel jeg har hørt om.

Skrevet

kan dere ikke tenke slik? jeeezze det er det mest pinglete eksempel jeg har hørt om.

Vi lever i samme verden, men det er to forskjellige verdener.

Skrevet (endret)

Hehe, jenter kan gjerne ta mer initiativ for min del, men denne jenta har i det minste skjønt at hun skal gjøre seg selv tilgjengelig. I dette tilfellet subkommuniserer med blikket at det er greit at du kommer bort :) Dog er det vel ikke alle som hadde snappet opp dette som du gjorde her. ;)

Langt færre turt å faktisk gå bort til en fremmed jente.

Endret av 4stars

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...