AnonymBruker Skrevet 25. oktober 2011 #1 Skrevet 25. oktober 2011 Jeg skal søke på en ledig stilling, et femmåneders engasjement. Den er egentlig godt innenfor det jeg er utdannet til, men jeg lurer litt på om jeg kan mangle kompetanse på enkelte av temaene. Stillingsbeskrivelsen er ikke så omfattende, så jeg tenkte at det beste nok er å ringe kontaktpersonen og spørre om han kan fortelle litt mer om arbeidsoppgavene. Det er da et greit spørsmål, er det ikke? Ang. kompetansen jeg mistenker at jeg mangler, så er den innen et bestemt dataprogram. Jeg har litt kjennskap til dette, lærte bl.a. litt på bachelorstudiet. Men det er noen år siden, og jeg har jo glemt en del. Men jeg vet at jeg lærer slikt fort. Da vi lærte programmet på studiet gikk foreleseren frem såpass fort at mange ikke fikk med seg alt, og jeg endte opp med å gå rundt og hjelpe andre etter at han hadde gått. Jeg har derfor ikke noe tvil om at dette er en jobb jeg fint kan gjøre, bare jeg får littegranne opplæring/oppfriskning først. Det er vanskelig å få med sånt i den skriftlige søknaden (annet enn å nevne at jeg vet av erfaring at jeg lærer fort). Om det skulle være et sted i samtalen hvor det er naturlig å nevne det - er det rart? Er det noe man kan gjøre ved slike henvendelser for å skille seg ut litt og gi et positivt inntrykk? Takker på forhånd for alle svar.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå