AnonymBruker Skrevet 25. oktober 2011 #1 Del Skrevet 25. oktober 2011 Jeg har nettopp bodd et par måneder i England, og forbedret engelsken min betydelig. Fikk god dreis på den britiske aksenten, men vokabularet mitt har fremdeles stort forbedringspotensiale. Jeg har ingen mulighet for å ha et nytt opphold i utlandet nå for tiden, så hvordan skal jeg få bedret vokabularet mitt her hjemme i Norge på best mulig måte? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
hederlig Skrevet 25. oktober 2011 #2 Del Skrevet 25. oktober 2011 Jeg har nettopp bodd et par måneder i England, og forbedret engelsken min betydelig. Fikk god dreis på den britiske aksenten, men vokabularet mitt har fremdeles stort forbedringspotensiale. Jeg har ingen mulighet for å ha et nytt opphold i utlandet nå for tiden, så hvordan skal jeg få bedret vokabularet mitt her hjemme i Norge på best mulig måte? Jeg merket iallefall en enorm forskjell idet jeg startet å lese engelske bøker jeg fant spennende. Om det er ord du ikke helt er sikker på, så klarer man som regel å avkode det i konteksten det står i, det lærte iallefall jeg utrolig mye av. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AloeVera Skrevet 25. oktober 2011 #3 Del Skrevet 25. oktober 2011 Finn deg en engelsktalende skypevenn! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pingting Skrevet 25. oktober 2011 #4 Del Skrevet 25. oktober 2011 Les engelske bøker, nettsider, blader, blogget etc. Se på engelskspråklige TV-serier enten med tekstingen helt av, eller på engelsk Skriv eller snakk engelsk selv - det er kjempeviktig å bruke språket aktivt! Kanskje du kan starte din egen blogg om å lære engelsk, du kan finne en brev/mailvenn, finn et diskusjonsforum eller to du kan delta i. Lag en bruker på Lang8, eller en lignende side. har en bruker der selv, og det er genialt. Man lager en egen "dagbok" hvor man kan skrive det man vil. Så får man korreksjoner og hjelp fra de som kan språket bedre enn en selv. Det er liksom ikke flaut å skrive feil der inne - for alle som er der lærer et språk og vet hvordan det er! Det funker litt som et sosialt nettverk også, det er diskusjonsgrupper og man kan legge til venner. På den måten finner du gjerne folk du kan holde kontakt med. Noen skyper hverandre også, vet jeg. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest *smak* Skrevet 25. oktober 2011 #5 Del Skrevet 25. oktober 2011 (endret) slettet Endret 25. oktober 2011 av *smak* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
HedvigR Skrevet 26. oktober 2011 #6 Del Skrevet 26. oktober 2011 Les engelske bøker. Se filmer/serier med engelsk tekst (eller uten tekst). Vær aktiv på engelske forum og nettsider. Siden du nettopp har vært i England har du kanskje blitt kjent med noen engelskmenn? Da har du jo en flott mulighet til å holde kontakten med dem, via mail, chat, Skype eller lignende? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rumle Skrevet 26. oktober 2011 #7 Del Skrevet 26. oktober 2011 Lag en bruker på Lang8, eller en lignende side. har en bruker der selv, og det er genialt. Man lager en egen "dagbok" hvor man kan skrive det man vil. Så får man korreksjoner og hjelp fra de som kan språket bedre enn en selv. Det er liksom ikke flaut å skrive feil der inne - for alle som er der lærer et språk og vet hvordan det er! Genialt!!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mamma1 Skrevet 26. oktober 2011 #8 Del Skrevet 26. oktober 2011 Man lærer seg mange ord ved å chatte. Ukchatterbox.co.uk er en bra side. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå