AnonymBruker Skrevet 25. oktober 2011 #1 Skrevet 25. oktober 2011 Hoved "jobben" min er som arbeidstaker, denne er jeg sykemeldt fra. Jeg er selvstendg næringsdrivende der jeg jobber ca 2 timer i mnd, kan jeg gjøre dette selvom jeg er sykemeldt fra "hoved jobb"?? Dette er noe helt annet, og jeg kan velge når jeg vil ta disse to-tre timene i mnd... Tenker i forhold til NAV, er det lov? Lege har jo ikke sykemeldt meg fra dette...
AnonymBruker Skrevet 25. oktober 2011 #2 Skrevet 25. oktober 2011 ja, det er lov. er egne regler for selvstendig næringsdrivende. les mer på nav.no evt skriv i søkefeltet på google: nav - sykemelding - selvstendig næringsdrivende. Er forresten du som skal fylle ut blankett D av sykemeldingen din. Der opplyser du om du har flere enn ett arbeidsforhold, snd, utenlandsreise, mottak av andre stønader, stillingsprosent. osv
AnonymBruker Skrevet 25. oktober 2011 #3 Skrevet 25. oktober 2011 Trodde den sykemeldingen kun gjaldt for det stedet jeg var sykemeldt jeg, så har krysset av for arbeidstaker. Uff, nå har jeg vel rotet det til Jeg har jobbet noen få timer der, mens jeg har vært sykemeldt... Kommer jeg til å få problemer med NAV da, nå som jeg har motatt innekt som selvstendig næringsdrivende?? Har rett og slett ikke tenkt på det, siden jeg kun har fått sykemelding av legen på denne jobben der jeg har hovedinntektene mine....
AnonymBruker Skrevet 25. oktober 2011 #4 Skrevet 25. oktober 2011 Noen tips hvordan jeg kan ta dette med NAV på tlf i morgen, slik at de forstår at jeg har handlet i god tro? Selvom det kanskje ikke holder
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå