Gjest Primula Skrevet 8. desember 2003 #1 Skrevet 8. desember 2003 Her kommer enda et spørsmål om buss. Dersom du sitter sammen med noen på et dobbeltsete når bussen er full, flytter du deg da over til et annet dobbeltsete når det blir ledig?
manji Skrevet 8. desember 2003 #2 Skrevet 8. desember 2003 Nei. Jeg gjør nok ikke det. Men det har hendt seg at jeg har gjort det.
Chantique Skrevet 8. desember 2003 #3 Skrevet 8. desember 2003 På toget har jeg gjort det ja.. Foretrekker nemlig vindusplass....
Fakse Skrevet 8. desember 2003 #5 Skrevet 8. desember 2003 Nei, ikke med mindre jeg skal reise ganske langt.
Grooo Skrevet 8. desember 2003 #6 Skrevet 8. desember 2003 Gjør det hvis jeg skal reise langt eller har mye med meg som jeg ellers må ha på fanget. Og hvis jeg sitter ved siden av en person jeg synes er litt rar eller skummel... Ellers blir jeg som regel sittende, det blir sikkert snart fullt i bussen igjen.
Gjest Zalomine Skrevet 8. desember 2003 #7 Skrevet 8. desember 2003 Somregel ikke, for den bussen jeg tar blir somregel full likevel, så om jeg flytter meg så kommer det på noen og setter seg ved siden av meg på neste stopp uansett, og da er jeg like langt (samt innerst, noe som er klønet da jeg antakelig skal av først) Men dersom det blir mye ledig på bussen, så hender det. I alle fall dersom jeg, eller den jeg sitter ved siden av, har mye med seg, eller dersom det er en slik mann som bruker halvannet sete fordi han ikke kan samle bena sine, eller jeg ser en annen logisk grunn. Men somregel skal jeg ikke ta bussen så langt at jeg orker bry meg med det, og muligheten byr seg somregel ikke uansett. Om det blir et ledig sete, så setter noen av de som står seg på det....
Gjest Dr Zoidberg Skrevet 8. desember 2003 #8 Skrevet 8. desember 2003 Spørs hvor ille sidemannen lukter, eller hvor stor plass vedkommede tar. Joda, dette HAR vært et problem - ikke le.
liv Skrevet 8. desember 2003 #9 Skrevet 8. desember 2003 Spørs hvor ille sidemannen lukter' date=' eller hvor stor plass vedkommede tar. Joda, dette HAR vært et problem - ikke le.[/quote'] Ler ikke.. Havnet veed siden av en uteligger/fyllikk på et fullt natttog en gang. Og atpåtil var det i dyrevognen, jeg som har pelsdyrallergi og ikke hadde tatt medisin
Livets datter Skrevet 9. desember 2003 #10 Skrevet 9. desember 2003 Det hender jeg gjør det. Det som er mest irriterende, er når det er 2-3 mennesker på hele bussen, og nestemann som kommer på, MÅ sette seg vedsiden av meg! :evil: :evil:
~sikka~ Skrevet 9. desember 2003 #12 Skrevet 9. desember 2003 Spørs om det er langt igjen til jeg er fram. Hvis det er bare et par-tre holdeplasser igjen sitter jeg der bare. Hvis det er mye mer bytter jeg plass så jeg får sitte ved vinduet. For øvrig er setene ordentlig trange - så det er ikke så kult å dele sete med noen man ikke kjenner.
~sikka~ Skrevet 9. desember 2003 #13 Skrevet 9. desember 2003 Det hender jeg gjør det. Det som er mest irriterende' date= er når det er 2-3 mennesker på hele bussen, og nestemann som kommer på, MÅ sette seg vedsiden av meg! :evil: :evil: hvorfor gjør de det egentlig!! Jeg og blir skikkelig av sånt tull.
manji Skrevet 9. desember 2003 #14 Skrevet 9. desember 2003 Hva er grunnen til at dere ikke liker det? Hva er det med den situasjonen som er provoserende? Må innrømme at det høres litt rart ut. Når det er andre seter. Men reagerer like mye på at dere har noe i mot det. :-?
~sikka~ Skrevet 9. desember 2003 #15 Skrevet 9. desember 2003 Hva er grunnen til at dere ikke liker det? Hva er det med den situasjonen som er provoserende? Må innrømme at det høres litt rart ut. Når det er andre seter. Men reagerer like mye på at dere har noe i mot det. :-? Fordi jeg helst ikke ønsker å sitte sammen folk jeg ikke kjenner. Når man har muligheten til det kan man vel sette seg der det er ledig.
manji Skrevet 9. desember 2003 #16 Skrevet 9. desember 2003 Er ikke noe rart at de fra østen tror at vi i den vestlige verden er redde for andre mennesker, vett, når folk flest tenker sånn.
~sikka~ Skrevet 9. desember 2003 #17 Skrevet 9. desember 2003 Hehe.... ja det er jo sant det Som regel når jeg tar buss er jeg enten trøtt eller sliten - og vil bare sitte for meg selv og slappe av. Blir ikke mye avslapping av å sitte å presse seg sammen på bussen da. Så de gangene jeg får sitte alene er jeg fornøyd :D Men skjønner hva du mener asså - det er jo bare andre folk ikke noe skumlere enn det:p
aline Skrevet 9. desember 2003 #19 Skrevet 9. desember 2003 stort sett blir jeg sittende. Dersom bussen blir nesten tom og jeg skal langt, OG har med meg bæreposer el. så flytter jeg meg. Dersom jeg skal kjøre langt og vet at det ikke kommer til å komme på mange flere så kanskje jeg flytter meg. Dersom jeg har en dårlig dag, så flytter jeg meg nok, for da sliter jeg nok bare med å klare å TA bussen, så om jeg får muligheten til å sitte alene, så griper jeg den begjærlig. (da valget er mellom det og å få totalt panikk.) Dersom jeg tar bussen, den nesten er tom og det ene mennesket som kommer på setter seg ved meg, så freeeeeser jeg!! Jeg sitter ikke på bussen for å få venner, jeg synes det er behagelig å ha pusterom dersom det er 40 ledige seter på bussen. Og ja Manji, vi ER nok litt mindre sosiale sånn sett en mange andre, kanskje spesielt i Oslo? Men så lenge vi har nok med de vi har i livet, så behøver vi vel ikke prate og være venner med alle passasjerene på veien til og fra jobb heller? Det er jo X antall nye hver dag.
Gjest Lady-M Skrevet 9. desember 2003 #20 Skrevet 9. desember 2003 Jeg flytter meg om det er langt igjen. Hvis det bare er et par holdeplasser, blir jeg sittende. Jeg er nok en liten buss-nazi. :x Jeg liker best å sitte alene. Om morgenen er det slik at jeg tar bussen fra første holdeplass og vet at bussen blir ganske full i løpet av reisen. Jeg skal sove og ønsker ikke å ha noen folk som lukter sterkt, leser avisen eller hoster ved siden av meg. Bussen blir nesten full, men noen får sitte alene. Hver morgen spekulerer jeg i hvilken plass jeg tror jeg kan få sitte i fred. Jeg har vesken min i det andre setet og tar den motvillig vekk hvis noen vil sitte der - og det er det jo nesten alltid! Huff! Spesielt en dame som absolutt skal sitte ved siden av meg, hun er ganske gammel og lukter veldig parfyme. Jeg hater parfymelukt på bussen, da vet jeg at hodepinen kommer luskende. Æsj, dumme dame! Og så er hun så blid også, irriterer meg. Kan ikke jeg bare få være morgengretten i fred??
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå