Gå til innhold

Tilbehørhjelp til kjole?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei.

Jeg har kjøpt denne kjolen og skal ha den på meg i dåpen til sønnen min. Siden kjolen er ermeløs og det er senhøst, må jeg ha noe enter over eller under den.

Er det noen som har forslag til hva jeg kan ha sammen med den? Det bør ha helt lange ermer da jeg er en frossenpinne.

Tar også gledelig imot sko- og smykketips, jeg er ikke en mester i å sette sammen pene antrekk. ;)

(Tenker for øvrig å binde kjolen opp i livet med et belte, da jeg ikke synes lengden er flatterende hvis ikke, om det skulle ha noe å si.)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis du er slank så ville jeg ha droppet belte i livet. Synes du den er for lang ville jeg heller ha sydd den oppp, skal vist ikke være så vanskelig.

Over den hadde det vært pent med en finere cardigan :)

Smykke ville jeg ha droppet siden halsen på kjolen er som et smykke i seg selv. Likte kjolen svært godt utifra bildet :)

Skal du ha tilbehør som øredobber og/eller armbånd så ville jeg ha gått for sølv, ettersom det er sølvdetaljer på kjolen.

Ville brukt sorte pumps til kjolen

Skrevet

Takk for svar!:)

Jeg kan nok ikke kalles slank nå, det henger igjen en god del babyvekt, så det er ikke tiden for å flashe for mye figur. :fnise:

Jeg har også tenkt på å ha en cardigan over, men sliter litt med å finne ut hva som evt. passer. Farge, lengde og sånn. Har leita litt rundt på nett, men siden jeg er skikkelig dårlig på å se hva som passer sammen før jeg faktisk ser det sammen, så kommer jeg likosm ingen vei.

Tenkte ikke på halssmykke, nei, mer på om jeg skulle gå for armbånd ringer eller så.

Vil det kunne funke med svart cardigan, svarte pumps og sølvsmykker? Kanskje en sølvcuff, noe som vises litt? Og hva med farge på strømpis? Og tykk eller tynn strømpis? Eller er jeg totalt på bærtur nå?

Skrevet

http://www.ginatricot.com/cno/no/kolleksjon/ccollection-p1.html#category_100082

Hva med carrie eller kelly blazer da? Tror det kunne ha vært fint.

http://www.hm.com/no/product/92782?article=92782-A

Denne i sort

http://www.hm.com/no/product/91274?article=91274-B#article=91274-A

Eller en slik enkel en. (Selv synes jeg ikke det er noe fint når knappene vises når den skal være over en kjole da..

Når det gjelder strømpebukse har jeg null peiling. Men tror jeg ville valgt vanlig tynnstrømpebukse i hudfarge.. Dere skal vel sikkert ikke være så mye utendørs uansett.

Skrevet

På den kjolen der må du absolutt ha belte.

Du kan kjøpe deg en bolero kanskje?

Gjest Badabing
Skrevet

Jeg kan se for meg at et belte på en kjole med et slikt snitt, ikke vil være særlig flatterende, men heller liksom dra puppene nedover.

Ville heller tatt på en litt mer kroppsnær, fin cardigan så den ikke får sånn veldig "gravidfasong".

Skrevet

Hæ?? Hva er det dere sier? Selvsagt må hun ha belte på kjolen, eller så kommer hun jo til å se ut som hun har tatt på seg et telt!

Ts, du blir dobbelt så stor om du ikke tar på deg et belte, bare prøv selv så ser du.

Skrevet

Jeg har prøvd både med og uten belte, og det må definitivt et belte til. :)

Skrevet

Jeg har prøvd både med og uten belte, og det må definitivt et belte til. :)

Flott :) Jeg ville gått for en bolero til, og så en blazer som ytterjakke. Se om du finner enn fin bolero som kanskje ikke er svart/helt svart. Da kan det fort bli litt gothisk/trist. Spesielt om du har mørkt hår. Jeg har nemlig dette problemet selv. Litt stort metall/sølvarmband og øredobber til. Ikke smykke siden kjolen har "smykke" selv. Enten helt svart vanlig strømpebukse eller vanlig hudfarget :)

Skrevet

Kanskje du kan se om du finner en pen grå bolero i et litt pent stoff? Det står jo til sølvsmykker også.

En slik feks: Min lenke

Eller sånn: Min lenke

Eller her: Min lenke

Boleroer: Min lenke

Silver cuff bracelet: Min lenke

Og så tenker jeg lignende slike ørdebobber:Min lenke bare at de skal være flate (ikke avrundet) og bredere. I samme sølv/metallfargen som armbandet,

Skrevet

Ville definitivt gått for en figursydd blazer til denne! Cardigan og bolero ser tantete ut. Ville gått for sorte strømpebukse i 80-100 den, sorte pumps, enkle sølvøredobber og armbånd i sølv, gjerne cuff og/eller flere forskjellige.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...