Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei.

Jeg studerer fortiden et studie på Høgskolen. Hadde en skoleeksamen for 3 uker siden. Har to spørsmål angående dette.

- Hvor lang tid tar det før en får svar på eksamen?

- Hvor er det man får svar (Fronter? Brev? Email? På skolen (fra læreren)?

Skrevet

Universitets og høyskoleloven sier at sensur skal foreligge innen 3 uker. Men det finnes unntak, så greiest å sjekke hva som gjelder for din skole.

Det samme gjelder hvor du finner karakteren. Det varierer fra skole til skole.

Høyskolen du studerer på har garantert et eksamenskontor. Hør med dem hva som gjelder. ;)

Skrevet (endret)

Okey, takk for svar! :)

...men hva er det som er vanlig... hvordan får du svar på eksamen på høgskolen i ditt område? Må man dra til f.eks. eksamenskontoret for å få svar på sin eksamen?

Endret av weni
Skrevet

UiT opererer med studentweb, så vi får karakterene der. I tillegg bruker også instituttet vårt å henge karakterene opp på ei tavle i bygget.

Skrevet

Ah, takk!!

Sjekket nettopp studentweb sånn for sikkerehetsskyld og det var ingenting på resultater. Eksamen var den 11.okt. så det er nok en litt feilberegning i uke fra meg. Er bare 2 uker siden det var eksamen. 1 uke igjen før det har gått 3 uker da. Logisk tenkning er ikke min greie..

Skrevet

Det er vanlig at man får svar innen 3 uker. Karakterene hengt opp i en perm på høyskolen (der jeg gikk) og lagt ut på studentweb sidene.

Skrevet

Hehe, kjenner til feilberegning av uker. Det er ufattelig irriterende å vente på karakterer, man vil jo ha de med en gang xD

Skrevet

Godt at jeg ikke er alene om feilberegning av uker da, hehe. :briller:

Ja det er det! :snurt: Dette er min første eksamen på høgskolenivå og alt, er litt nysgjerrig på hvordan det har gått. Om jeg har bestått eller ikke.

Men blir karakterene hengt opp i perm på selve høgskolen.. ?? Sånn at alle andre også kan se hva du fikk? Enn hvis man ikke har bestått? Da får jo alle vite at du ikke har bestått... tenk så flaut det må være. :o

Skrevet

Godt at jeg ikke er alene om feilberegning av uker da, hehe. :briller:

Ja det er det! :snurt: Dette er min første eksamen på høgskolenivå og alt, er litt nysgjerrig på hvordan det har gått. Om jeg har bestått eller ikke.

Men blir karakterene hengt opp i perm på selve høgskolen.. ?? Sånn at alle andre også kan se hva du fikk? Enn hvis man ikke har bestått? Da får jo alle vite at du ikke har bestått... tenk så flaut det må være. :o

Karakterene assosieres ikke med navn, men med kandidatnummer :) SÅ noen ydmykelse slipper man, så lenge man ikke forteller det selv.

Skrevet

*puste lettet ut* Da vil det nok gå fint!

Skrevet

Hos meg står det når sensurfristen er i Studentweb.

Skrevet

Heldig du er! Står ikke noe sensurfrist hos meg nei.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...