Gå til innhold

En måneds pause fra p-pillene

Salt

Anbefalte innlegg

Begynte å bruke p-piller nå i høst (august/ september en gang tror jeg det var :klø: ), men etter at jeg begynte med dem, har huden min forandret seg til det verre for å si det mildt. Derfor vurderer jeg om jeg skal ta en måneds pause fra p-pillene for å finne ut om det virkelig er dem som er synderen her. Men er det "så enkelt"? Kan jeg bare droppe dem en måned og så begynne rett på neste brett neste gang jeg får mensen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har hørt at hvis en skall finne ut av sånne ting, må en holde opp i 3 måneder.

Samme når en begynner, ev biverkninger kommer etter 3 måneder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ingen aning om hvordan det er med p-piller, men vet i alle fall at når man skal prøve ut om man er allergisk mot ting må man la det gå minst tre uker for å se.. Er det forskjellige ting man vil teste om man tåler skal man prøve det ene en dag, så vente minst tre uker, så prøve neste produkt/matvare en dag og så vente tre uker igjen osv....

Tar eviglang tid å teste seg for forskjellige produkter/matvarer da, men kroppen trenger så lang tid...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg mener å ha snappet opp et sted at man bør unngå pauser med prevensjon av hormontypen. Det er en seks måneders periode når du starter med slike preparater som det skjer forandringer i kroppen som gjør deg mer utsatt for kreft...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

For noen år siden hadde jeg en del plager. Gynekologen min mente kanskje det var pga p-pillene. Da tok han blodprøver av meg først, og så måtte jeg ha et opphold fra pillene i 3 mnd, for så å ta nye blodprøver. Nå var det ikke hudproblemer jeg hadde da men....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...