AnonymBruker Skrevet 25. oktober 2011 #1 Skrevet 25. oktober 2011 Jeg sitter her litt tankefull.... Bor på et middels sted, har gård, og folk rundt kjenner meg som svært dyrekjær. Før høstferien fikk jeg sms fra ukjente personer i byen som hadde fått høre av felles kjente at jeg hadde gård, masse dyr, og gjerne passet for andre dersom det hadde seg slik. De hadde en katt de ville ha bort på pass et par uker, de skulle til syden. Jeg ringte og snakket litt med dem, det gikk i orden. De leverte katten hos meg, og det er søren meg det mest ille tilredte dyret jeg noen gang har sett! Den hadde åpne skader på hode og rygg, tynn som en flis, redd og fresete, styggeste pelsen med de største flokene dere kan tenke dere...... Jeg påpekte dette overfor eier, men de sa bare "puff, det er slikt som går seg til når de er ute og slåss med hverandre hehe!". Jeg fikk med mat, noe penger, og de dro, jeg var egentlig så sjokkert at jeg gikk på autopilot resten av samtalen. Det første jeg gjorde var å dra til dyrlegen, sårene var infiserte, det ene fikk to sting, den var full i snyltere og parasitter, og dehydrert. Kort historie fortalt, jeg betalte 2000kr i dyrlegeutgifter, og beholdt katten. Når eiere kom fra ferie ringte de ikke en gang, jeg måtte kontakte dem, og de spurte sånn "ja, hvordan gikk det med kattekreket?" Så svarte jeg bare, før jeg fikk tenkt meg om "den døde dessverre, den var så liten og tynn". Fikk tilbake et likegyldig "åja, jaja, men sånn som skjer." Så her sitter jeg med en katt. 44
AnonymBruker Skrevet 25. oktober 2011 #3 Skrevet 25. oktober 2011 Jeg kunne ikke la katten gå tilbake, det visste jeg det øyeblikket de kom med den. De brydde seg ikke.. Men jeg burde jo ikke stjelt den heller. Eller jo.. 2
Ruto Skrevet 25. oktober 2011 #4 Skrevet 25. oktober 2011 Jeg håper du sitter igjen med en god samvittighet og en varm kosekatt på fanget. Denne historien gjorde meg litt glad. 16
AnonymBruker Skrevet 25. oktober 2011 #5 Skrevet 25. oktober 2011 Jeg kunne ikke la katten gå tilbake, det visste jeg det øyeblikket de kom med den. De brydde seg ikke.. Men jeg burde jo ikke stjelt den heller. Eller jo.. Jo, det synes jeg du gjorde helt rett i! 1
Gjest Normalfordeling Skrevet 25. oktober 2011 #6 Skrevet 25. oktober 2011 Du visste jo når du så katten at eierne ikke brydde seg. Du fikk erfare det når du selv måtte ta kontakt etter endt ferie samt kommentaren deres. Du skal ikke ha det minste dårlig samvittighet. Jeg hadde glatt gjort det samme. Eierene brydde seg ikke, men du gjorde. Du har nok gjort både eierne og katten glad.
AnonymBruker Skrevet 25. oktober 2011 #7 Skrevet 25. oktober 2011 Jeg håper du sitter igjen med en god samvittighet og en varm kosekatt på fanget. Denne historien gjorde meg litt glad. Åja, jeg visste på en måte at jeg gjorde det rette, samtidig som jeg faktisk løy og tok fra noen et dyr. Men i slike situasjoner er kanskje tyveri det redeligste man kan gjøre? Katten er begynt å bli litt småkosete, det toppet seg fullstendig hos dyrlegen da den måtte barberes for å få av alle de forferdelige flokene, pelsen har så vidt begynt å vokse ut igjen. Min vakre lille pus, blir mer og mer glad for hver dag som går! Dyrlegen mente det var en katt på kanskje 2-3 år, vanskelig å si pga den var så underærnert og svak av seg. Blir bedre for hver dag! 8
Gjest BettyBoop28 Skrevet 25. oktober 2011 #8 Skrevet 25. oktober 2011 Åja, jeg visste på en måte at jeg gjorde det rette, samtidig som jeg faktisk løy og tok fra noen et dyr. Men i slike situasjoner er kanskje tyveri det redeligste man kan gjøre? Katten er begynt å bli litt småkosete, det toppet seg fullstendig hos dyrlegen da den måtte barberes for å få av alle de forferdelige flokene, pelsen har så vidt begynt å vokse ut igjen. Min vakre lille pus, blir mer og mer glad for hver dag som går! Dyrlegen mente det var en katt på kanskje 2-3 år, vanskelig å si pga den var så underærnert og svak av seg. Blir bedre for hver dag! Du reddet den fra mishandling og vanskjøtsel. Ikke stjeling det. den katten skulle vært fratatt de uansett. 4
AnonymBruker Skrevet 25. oktober 2011 #9 Skrevet 25. oktober 2011 Er glad for bekreftelse fra dere andre her, i blant slår samvittighetskvalene meg, selv om jeg innerst inne vet jeg gjorde rett. Håper bare ikke de gikk og skaffa ny katt..........
Gjest BettyBoop28 Skrevet 25. oktober 2011 #10 Skrevet 25. oktober 2011 Er glad for bekreftelse fra dere andre her, i blant slår samvittighetskvalene meg, selv om jeg innerst inne vet jeg gjorde rett. Håper bare ikke de gikk og skaffa ny katt.......... Ja herregud om du tar de på fersken med en ny katt som har det jævlig ville jeg kontakta dyrebeskyttelsen eller noe sånt.
Tropic Skrevet 25. oktober 2011 #11 Skrevet 25. oktober 2011 Kos deg med den nye katten din, du fortjener den! 2
AnonymBruker Skrevet 25. oktober 2011 #12 Skrevet 25. oktober 2011 Jeg kjenner ikke disse folkene, faktisk kjenner jeg nesten ikke de som anbefalte meg heller, men de hadde visst hørt mye om meg fra andre her ( lite sted egentlig, alle vet om alle ). Men jeg skal prøve å snakke med de hvis jeg noen gang treffer de på kjøpesenteret eller noe sånt. Kommentere at det var trist med den katten der, og se om de svarer at de har ny, eller hva. Det har også slått meg at jeg kanskje bare burde ringt Dyrevernet, eller dyrebeskyttelsen i stede for å ta katten, kunne de ha gjort noe? Kunne de omplassert katten, fikset den og sånn? Eller like greit at jeg tok den selv?
Lykkelille Skrevet 25. oktober 2011 #13 Skrevet 25. oktober 2011 Du har så absolutt min fulle støtte! 3
Gjest BettyBoop28 Skrevet 25. oktober 2011 #14 Skrevet 25. oktober 2011 Jeg kjenner ikke disse folkene, faktisk kjenner jeg nesten ikke de som anbefalte meg heller, men de hadde visst hørt mye om meg fra andre her ( lite sted egentlig, alle vet om alle ). Men jeg skal prøve å snakke med de hvis jeg noen gang treffer de på kjøpesenteret eller noe sånt. Kommentere at det var trist med den katten der, og se om de svarer at de har ny, eller hva. Det har også slått meg at jeg kanskje bare burde ringt Dyrevernet, eller dyrebeskyttelsen i stede for å ta katten, kunne de ha gjort noe? Kunne de omplassert katten, fikset den og sånn? Eller like greit at jeg tok den selv? men nå omplasserte du den selv sort of speak. Like greit det. 2
AnonymBruker Skrevet 25. oktober 2011 #15 Skrevet 25. oktober 2011 Du gjorde vel det rette, sånn bortsett fra å legge ut historien lett gjenkjennelig her på kvinneguiden. Men du kunne vel egentlig bare beholdt katten, hadde ikke trengt si den var død. 2
AnonymBruker Skrevet 25. oktober 2011 #16 Skrevet 25. oktober 2011 Ups, ja det er vel kanskje litt gjenkjennelig.. Samtidig så hadde jeg ikke levert den fra meg nå! Jeg har bilder fra da den kom, fra da vi var hos dyrlegen, og hvordan den er blitt nå, så det er jeg ikke redd. Og de hadde ikke fått penger heller, og jeg tviler på de hadde gitt meg litt over 2500 for dyrlege og medisiner heller. Bildene skal jeg la være å legge ut, for ikke å gjøre det mer gjenkjennelig, men jeg merker jeg ikke tar det så tungt eeegentlig. Samt har jeg ikke snakket med noen herfra om det egentlig, litt godt å få andres perspektiv.
chikako Skrevet 25. oktober 2011 #17 Skrevet 25. oktober 2011 Det eneste jeg har å si til dette er at det er fantastisk at sånne som deg finnes 6
chikako Skrevet 25. oktober 2011 #18 Skrevet 25. oktober 2011 (endret) Har forresten litt mer å si! Jeg ville forhørt meg om disse nye hadde flere dyr, og om så ville jeg lagt inn bekymringsmelding hos dyrebeskyttelsen! Endret 25. oktober 2011 av chikako 5
AnonymBruker Skrevet 25. oktober 2011 #19 Skrevet 25. oktober 2011 Min handling burde ikke være fantastisk, den burde være.. Allmenn, liksom! En regel! Jeg har jo navn og nummer til disse personene, kanskje jeg bare skal legge inn et tips hos dyrevernet, eller mattilsynet, som jeg har best kommunikasjon med? I tilfelle de har flere dyr? 1
Gjest BettyBoop28 Skrevet 25. oktober 2011 #20 Skrevet 25. oktober 2011 Min handling burde ikke være fantastisk, den burde være.. Allmenn, liksom! En regel! Jeg har jo navn og nummer til disse personene, kanskje jeg bare skal legge inn et tips hos dyrevernet, eller mattilsynet, som jeg har best kommunikasjon med? I tilfelle de har flere dyr? Er du ts? hadde de ikke hund? eller er du en annen kanskje
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå