AnonymBruker Skrevet 25. oktober 2011 #1 Skrevet 25. oktober 2011 Jeg har giftet meg i utlandet og lurte på hvordan jeg går frem for å registrere ekteskapet i norge? Ekteskapsattesten er på fransk, må jeg få oversatt denne?
Oriental Skrevet 25. oktober 2011 #2 Skrevet 25. oktober 2011 "Vi har giftet oss i utlandet. Hvordan får vi registrert ekteskapet i Norge? De som gifter seg i utlandet for utenlandsk myndighet, må selv melde fra til folkeregisteret (skattekontoret) og vise fram vigselsattest eller bevis for at ekteskapet er inngått. Vigselattester fra land utenom Norden, skal som hovedregel være påført apostille eller være legalisert av myndighetene i det landet dere inngikk ekteskap. Dersom vigselattesten er på et annet språk enn engelsk eller et av de nordiske språkene, må man selv ta med en oversettelse foretatt av offentlig godkjent translatør. Dersom folkeregisteret finner at ekteskapet er gyldig etter norsk lov , blir ekteskapet registrert. Finner derimot folkeregisteret at ekteskapet ikke er gyldig etter norsk lov, vil ekteskapet ikke bli registrert i folkeregisteret. Det anbefales at man får avklart dette i god tid før vigselen." linken jeg hentet info fra: http://www.norge.no/oss/#a13264
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå