Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva bruker dere av klær når dere løper ute om vinteren? :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Løpetights med superundertøy under, evt av ull hvis kaldt.

Flere lag på overkroppen, ullundertøy innerst hvis kaldt vær, ull sports-bh. Tynn vindtett jakke ytterst.

Gode sko med "vintersåle", evt pigger.

Løper dog lite pga kranglete kne.

Skrevet

Bruker skitights/bukse, eller vinter-løpetights. Er det veldig kaldt bruker jeg superundertøy under skibuksa.

På overkroppen har jeg to-tre lag - avhengig av temperatur og vær. Alltid et tynt lag innerst, deretter et mellomlag hvis det er veldig kaldt, og en treningsjakke. Varierer mellom ski-jakke, vann-/vindtett, tynnere jakke, og en del andre.

På hendene har jeg treningshandsker fra Nike så snart temperaturen faller under +10. På hodet har jeg ingenting, hodebånd eller skilue. Skal jeg løpe med lue må det bli under -10, jeg trenger lufting på toppen.

Vanlige treningssokker på beina, jeg bruker kun ull hvis det regner og er ca 0 grader.

Piggete joggesko hvis det er glatt.

Jeg løper mye, året rundt. Ikke noe problem med regn, vind, snø, eller is.

Skrevet

Skibukse fra Swix event med superundertøy under når det veldig kaldt.

Superundertøy og/eller ull +tynn treningsjakke på overkroppen. Lurer på å innvestere i denne løpejakka denne sesongen. Den jeg harer litt vel tynn. Jeg kjøpte ulltrøye fra Kari Traa i fjor som jeg er utrolig fornøyd med!

Buff synes jeg er et must! Fin å ha rundt halsen, god å trekke opp rundt ansiktet event også over munnen når det blir ordentlig kaldt. Og så hansker og lue.

Når temperaturen nærmer seg -10 bruker jeg også Jona varmemaske. Denne er jeg superfornøyd med :jepp: Selv om jeg får ett visst "Hanibal Lecter" preg :fnise:

På bena bruker jeg stort sett vanlige joggesko eller terrengsko med Gore Tex. Har vurdert piggsko men synes det gikk greit forrige sesong uten..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...