Gå til innhold

Trening om vinteren?

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Trenger noen treningstips til vinteren. (Ikke på treningsstudio). På sommeren er det lett å bare ta seg en joggetur ute, men nå begynner det å bli for kladt til det, og er ikke like digg å jogge i masse snø. Andre tips, til ting man kan gjøre inne?

Endret av bob-kåre
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Snø...da kan du gå på ski! Det er fin trening det.

Skrevet

Hvorfor ikke jogge i snø? Kjøp piggsko. Utrolig effektiv trening :)

Skrevet

Trenger noen treningstips til vinteren. (Ikke på treningsstudio). På sommeren er det lett å bare ta seg en joggetur ute, men nå begynner det å bli for kladt til det, og er ikke like digg å jogge i masse snø. Andre tips, til ting man kan gjøre inne?

Da jeg drev med jogging for noen år siden, jogget jeg helt til det ble skiføre. Det gikk da greit å jogge selv om det var kommet litt snø, og selv om det er 4-5 minusgrader så holder man varmen når man jogger (selvsagt må man bruke superundertøy under joggedressen da).

Siden da har jeg gått over til sykling, som gir mye mer luftavkjøling. Det er en fordel på de varmeste dagene om sommeren framfor jogging, fordi jeg da får avkjøling og ikke svetter meg i hjel, slik jeg ville ha gjort hvis jeg skulle jogga. Ulempen er at når det blir under 4-5 grader så blir man veldig kald av å sykle.

Hvis det er nok snø så er langrenn en fantastisk bra treningsform. Hvis du ikke vil eller kan drive med det, så må du nok innendørs til et sted der de enten har tredemøller eller svømmehall.

Skrevet

Jeg jogger hele året :)

Her er en tråd om vinterjogging og bekledning..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...