Gå til innhold

Bittesmå røde prikker over hele kroppen...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har tettsittende bittesmå røde prikker over hele kroppen, bortsett fra ansiktet, hendene og føttene... Har hatt det hele livet, og det er veldig irriterende! Er det noe som vet hva det er? Har kjempefin hud sånn ellers...

post-37809-0-52177700-1319558934_thumb.j

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Shit, bildet ble veldig stort, her er et bedre et:

post-37809-0-68912800-1319559026_thumb.p

Skrevet

ser ut som utslett/eksem. kanskje du har parfymeallergi eller noe? har du prøvd å bytte vaskepulver og evt tøymykner?

jeg får sånne på kroppen når jeg bruker billigvaskepulver/tøymykner, og jeg er ganske sikker på at det er noe jeg reagerer på, siden det forsvinner når jeg bytter merke. :)

ellers kan det jo være en ide å ta en tur til legen for prøver om ingenting fungerer.

lykke til! :)

Skrevet

Dette har typen min også. En venninne av meg har vært hos hudlege for det og fikk beskjed om at det var ingenting hun kunne gjøre. Du kan jo prøve å google dermatitt.

Gjest happy_me
Skrevet

jeg fikk beskjed fra legen min om at det kom av tørr hud.(har sånne jeg også..ser ihvertfall helt like ut. Og at det er "inngrodde hår". klør du hull på en av de små prikkene er det er biiitttelite hår inni der sant? :Nikke:

Å bade i saltvann og skrubbe huden og smøre med masse fuktighetskrem hver dag funker for meg. Men de kommer tilbake viss jeg slurver med det da..

Skrevet

Det kan være at du reagerer på kloret i dusjvannet, jeg får kjempeproblemer hvis det er for mye klor. Jeg bruker filter, huden har fått et nytt liv. Sjekk ut dette, fungerer helt fantastisk! Jeg ble klø-fri i løpet av 2 dager, og ikke noe røde prikker/utslett.

Skrevet

Jeg har akkurat samme prikker på lårene, og litt på overarmene.

Tror det kan være noe som heter keratosis pilaris, som visst kan være forårsaket av vitamin A-mangel.

Skrevet

Jeg har også slike prikker. Jeg kunne tatt et bilde av leggen min nå og den ser akkurat ut slik. jeg har det i hovedsak på lår og legger. Jeg har hørt at det er lite man kan gjøre annet enn å skrubbe og tilføre nok fuktighet. Jeg merket jeg ble bedre da jeg en periode spiste mye frukt. Spiste tilsammen ca 1 liter smoothie hver dag, laget av diverse frukt og grønt. :) Om det er tilfeldigheter eller ikke det har jeg ikke peiling på... :P

Gjest Badabing
Skrevet

Dette er nok keratosis pilaris ja. Mange vokser det av seg, men ikke alle.

Det finnes ingen behandling, så du må nesten prøve deg frem med hva som virker for din hud. Noen har nytte av kremer med karbamid, andre med kremer med a-vitamin. Å ta litt sol eller bruke kroppsskrubb innimellom kan også hjelpe.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...