Gjest Bartenina Skrevet 25. oktober 2011 #1 Skrevet 25. oktober 2011 Tenkte å handle noen klær på ebay til julegaver, men lurer litt på om noen har erfaringer å dele ang størrelserog evt andre ting som er lurt å vite om? I hovedsak tenkte jeg å kjøpe gensre, topper eller høstjakker fra Hongkong/Kina. (hva er egentlig forskjellen på hongkong og kina, noen favoritter?)
Gjest Rastl0s Skrevet 25. oktober 2011 #2 Skrevet 25. oktober 2011 Har ikke bestilt klær selv men tenkt på det selv. Vær obs på at det noen steder står "asian sizes" eller noe... De er nok ganske mye mindre enn europeiske/norske.
Gjest Bartenina Skrevet 25. oktober 2011 #3 Skrevet 25. oktober 2011 Ah, fint at de informerer om det da, i allefall :-)
Gjest Rastl0s Skrevet 25. oktober 2011 #4 Skrevet 25. oktober 2011 Ja, så står det som regel på varen om du ser litt et "sizechart" Da kan du ta mål og sammenligne
Ibanez Skrevet 25. oktober 2011 #5 Skrevet 25. oktober 2011 Jeg kjøpte en gang en kjole fra en selger i england. Det stod at klærne var "regular" og str: M-L. Jeg er en M så tenkte det skulle passe. Fikk kjolen og den kunne passet en liten S med små pupper eller en vanlig xs. Oh lawd. Lite fornøyd for den kjolen var pen! Så jeg er skeptisk. Den var uten målekart, så et er nok lurt å sjekke ut målene.
AloeVera Skrevet 25. oktober 2011 #6 Skrevet 25. oktober 2011 Når jeg handler klær på ebay, sitter jeg alltid med et målebånd og ser etter http://myworld.ebay.com/yellowshampoo/ En selger jeg liker svært godt, alltid fått varene. (Men de er små små i størrelsen da..)
Gjest Bartenina Skrevet 25. oktober 2011 #7 Skrevet 25. oktober 2011 Crap at jeg skal kjøpe til andre da.... Meeeen hun ene er mindre enn meg og hun andre er større, så hvis det ikke passer dem.. så må jo jeg selvfølgelig ta det selv
otilie Skrevet 26. oktober 2011 #8 Skrevet 26. oktober 2011 bestiller du fra kina (hongkong er vel i kina) så bestiller du en M hvis du er S, en L hvis du er M osv... har sjeldent hatt problemer med å bestille fra ebay. Hvis du handler derfra mye kan du nok oppleve en gang iblandt at noen tuller med bestillinga di.... men det skjer veldig sjeldent. Har kjøpt fra mange forskjellige kinesiske butikker på ebay og er ganske fornøyd! Klærne har helt fint kvalitet. H&M kvalitet... Se på ratingen til de du vil kjøpe fra... men les også tilbakemeldinger for å se hva andre syns!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå