Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Trenger hjelp til å velge mac! Noen som har Macbook air 11"? Hvor lite er 2GB/64GB, som den er på? "Lite" sier meg liksom ingenting..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har den, og er fornøyd hvert fall. :)

Skrevet

Trenger hjelp til å velge mac! Noen som har Macbook air 11"? Hvor lite er 2GB/64GB, som den er på? "Lite" sier meg liksom ingenting..

Lite...Kommer helt an på hva du skal bruke den til

Skrevet

Spørs helt hva du skal bruke den til.

Selve Mac OS (operativsystemet) tar rundt 10-12 GB, med standardprogrammene. I tillegg vil du sikkert installere MS Office-pakken, som tar rundt 2 GB. Da har du 45 GB igjen til dine filer.

Dersom du kun skal ha tekstdokumenter holder det i bøtter og spann. Men så fort du fyller på med musikk, bilder og ikke minst filmer vil du kanskje angre på du ikke kjøpte en med større lagringsplass.

For å sette det litt i perspektiv så inneholder en CD-plate 0,7 GB og en DVD-plate 4,7 GB. Hvis det sier deg noe.

Jeg har 13" MacBook Air og gikk for 256 GB med en gang. Angrer ikke på det. Men så har jeg et stort bildearkiv (80 GB) og en god samling musikk å ta hensyn til.

Uansett, knall maskin. :)

Skrevet

Hvis du ikke trenger den så liten og lett, bør du se på MacBook Pro. Mer krefter og lagringsplass.

Skrevet

Hvis du ikke trenger den så liten og lett, bør du se på MacBook Pro. Mer krefter og lagringsplass.

Dersom man ikke vet om 64 GB er lite eller mye har man neppe bruk for en Pro-maskin. ;)

MacBook Air er mer enn rask nok for 95% av oss.

• Liker 1
Skrevet

Takk for tips sålangt! Skal bruke den til facebook og litt skolearbeid.. Men bruker den utrolig lite på skolen da, alt på uni foregår jo med penn og papir, nærmest.

Vil ikke ha pro :)

Skrevet

Takk for tips sålangt! Skal bruke den til facebook og litt skolearbeid.. Men bruker den utrolig lite på skolen da, alt på uni foregår jo med penn og papir, nærmest.

Da klarer du deg lenge med den minste - eller iPad....

Personlig hadde jeg valgt air 13", men det er en helt annen sak :)

Flott maskin uansett

Skrevet

Skal du betale så mye for en surfe pc? :lete:

Skrevet

Men hva er greia med 2 eller 4 GB? En venn av meg mente 4 GB var heelt nødvendig (han jobber i en elektronikkforretning). Ser man kan oppgradere den minste 11" med 64GB til å ha 4GB.

Gjest Marregutt
Skrevet

Dersom man ikke vet om 64 GB er lite eller mye har man neppe bruk for en Pro-maskin. ;)

MacBook Air er mer enn rask nok for 95% av oss.

jeg har 64 gb. Bruker den til alt, studier, musikk, surfing, filmtitting. Har hatt den siden tidlig desember, strålende fornøyd!!!

Skrevet

^Har du den med 4gb eller 2?

Gjest Marregutt
Skrevet

^Har du den med 4gb eller 2?

Jeg har 2. Den fungerer til absolutt alt, forutenom om man skal redigere tunge bilder og gjøre den typen har jeg hørt. Men den har visstnok en spesiell harddisk som gjør den superkjapp. Den slår seg på og er helt klar på ca 10 sek, og av på bokstavelig talt 2-2,5 sek. Det er helt sykt. Og den åpner alt av programmer og bilder utrolig fort! Og har ikke hatt ett eneste problem med den, og batteritiden er god. Jeg gir den 11 av 10 mulige poeng. Så om ditt bruk er ca likt mitt bruk, så er det en datamskin jeg absolutt anbefaler på alle måter. sliter faktisk med å finne svakheter ved den når det gjelder mitt bruk :)

Skrevet

Okei, dette liker jeg!! :) Kan jo alltid kjøpe ekstern harddisk til ekstra lagringsplass, så er egentlig de minste tallene der jeg er litt bekymret for..

Gjest Marregutt
Skrevet

Okei, dette liker jeg!! :) Kan jo alltid kjøpe ekstern harddisk til ekstra lagringsplass, så er egentlig de minste tallene der jeg er litt bekymret for..

Ja, det er vel eneste svakhet. Men har 32 gb iphone, så den har tatt litt v byrden så langt :)

Skrevet

Hør...2 eller 4 gig ram har ingen betydning overhode til normal bruk (Mail, surf, Facebook, Word, musikk, iPhoto)

Den rimeligste holder i massevis for deg.

Dessuten: trenger du virkelig mye lagringsplass holder ingen av Mac book air i størrelse - da må du i så fall kjøpe ekstern disk uansett

Skrevet

Flere som er enige med brukeren over?

Skrevet (endret)

Ja. Macbook Air er ganske dårlig med plass på men spørs jo hvor mye bilder og slikt du skal ha på den. Husk at de har vel ikke cd/dvd rom i seg heller om du har tenkt å bruke det.

Kommer ny mac air nå som kanskje kan være verdt å vente på. Vil kanskje gjøre at de gamle faller litt i pris også

Endret av Rofl
Skrevet

Takk! Flere? kilde til at my kommer?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...