AnonymBruker Skrevet 25. oktober 2011 #1 Skrevet 25. oktober 2011 Jeg skal snart ha møte med en mulig ny arb.giver. Hva svarer jeg hvis de spør hva jeg ønsker i lønn? Jeg vet ikke hva jeg kan forvente av lønn i det hele tatt og jeg er redd for å prise meg ned. Hva om jeg sier feks 350 000, og de i utgangspunktet hadde regnet med å tilby meg 400 000?? Så hva svarer man på dette?
Gjest Søteplet Skrevet 25. oktober 2011 #2 Skrevet 25. oktober 2011 Sjekk om det står gjennomsnittslønn på utdanning.no =) så kan man jo legge seg rundt det
AnonymBruker Skrevet 25. oktober 2011 #3 Skrevet 25. oktober 2011 Som beskrevet over, ta utgangspunkt i gjennomsnitt, legg så litt på hvis du har gode referanser fra tidligere arbeidsgiver, kan vise til over gjennomsnittlig gode resultater e.l.
Glitnir Skrevet 25. oktober 2011 #4 Skrevet 25. oktober 2011 Det er dumt å legge seg selv ut på billigsalg ja, så ta heller i litt enn å si for lite. Dersom du imidlertid priser deg selv fullstendig ut så er jo ikke det bra heller, da anser de deg nok som uaktuell for stillingen fordi de regner med du sier nei til det de har å tilby. Sjekk med venner og bekjente i samme bransje eller samme type stillinger. Mange fagforeninger har også egne lønnsstatistikker.
AnonymBruker Skrevet 25. oktober 2011 #5 Skrevet 25. oktober 2011 TS: det er veldig vanskelig å vite. Jeg er utdannet sekretær. Jobber i staten nå som sekretær, går over til privat, hvor jeg regner med at det blir mer arbeidspress. Tjener nå 338 000,- Kjenner ingen andre sekretærer som jobber i det private, men ettersom jeg har skjønt her inne så spriker sekretærlønningene veldig. Går det an å svare at jeg ønsker at de kommer med et lønnstilbud først? og så kan jeg vurdere det??? Jeg ønsker så klart mest mulig penger
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå