AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2011 #121 Skrevet 27. oktober 2011 I norge er det ikke lov til å straffe noen for noe man er dømt for tidligere. Du kritiserer andre for ikke å lese det du har linket til (en tråd du har opprettet selv og der du legger ut over to sider... ), men du gidder ikke å lese lenker andre har lagt ut... Stina Brendemo Hagen (21) risikerer neppe å bli utlevert fra Norge til Bolivia, men hun kan og bør pågripes, mener jurist og filosof Morten Kinander i Civita. - Det vil være rart om hun ikke blir pågrepet, sier han til Nettavisen. Rømte hjem til Norge 21-åringen fra Romerike ble dømt til ti år og åtte måneders fengsel i Bolivia for forsøk på narkosmugling. 31. juli ble hun løslatt mot kausjon mot at hun meldte seg hver mandag. Så rømte hun, og denne uken kom hun tilbake til Norge. Ut fra prinsippet om at man ikke skal dømmes to ganger, kan ikke Norge straffeforfølge og dømme 21-åringen for det hun er dømt for i Bolivia, men Kinander peker på at det foreligger en rettskraftig dom som Norge kan effektuere. - Hvis det ikke skjer noe, får hun en tilfeldig fordel. Det vil vise at det å gå fri avhenger av hvor man blir pågrepet og når man eventuelt rømmer, sier Kinander. http://www.nettavisen.no/nyheter/article3259266.ece
waco Skrevet 27. oktober 2011 #122 Skrevet 27. oktober 2011 Jeg endret teksten til noe mer forståelig.
Gjest D_flatmajor Skrevet 27. oktober 2011 #123 Skrevet 27. oktober 2011 Ja jeg vet ikke jeg. Dere har jo rett til å være hevngjerrige og ikke medlidende, jeg forstår jo det. Sånn er det med stina også, hun har mest sannsynlig lært. Og da kan vi være ferdig med saken. Det er heldigvis ikke du som definerer betydningen av verken "hevngjerrig" eller " medlidende" på generelt grunnlag, så kall meg gjerne det. Jeg er søren meg ikke ferdig med saken fordi en fyr på et forum sier at "Stina sannsynligvis har lært". Jeg mener det jeg vil. Du bestemmer kun over deg selv. 1
Gjest MorAase Skrevet 27. oktober 2011 #124 Skrevet 27. oktober 2011 Hallo, !!?? Jeg tror dere later som dere er dummere enn dere tror. Dere tror vel ærlig talt ikke bolivianske myndigheter var ute etter annet enn de trehundreogfemtitusenkronene fra stina? Bolivianske myndigheter er smarte de, de lar jo jentene slippe ut en etter en etterhvert som de betaler en kvart million norske kroner, som er en hel formue der borte i bolivia. Selvfølgelig ordner bolivianske myndigeter alt det formelle, lar alt skje så formelt som det går an å skje. Advoketene skal ha sin lønn, fengselsledelsen skal ha sin lønn, rettsystemet skal ha sin lønn, og politiet og tollerne skal ha sin lønn. Den lønnen er det fangene som betaler ut etterhvert så lenge de har sonet littegrann og fått en lærepenge og betalt resten så lar man folk slippe ut. Det koster altfor mye i fattige land og ha folk i fengsel. Hvis dere ikke tror at jeg har mer peil enn dere, så vennligst les min tråd hvor jeg snakker om litt om erfaringene med det å være i utlandet. jeg fikk en verdifull lærepenge Jeg synes den norske stat skulle da betalt for å beholde henne i fengsel i Bolivia. Såpass bør vi kunne koste på oss for våre landsmenn. 1
Gjest Judas Jakobsen Skrevet 28. oktober 2011 #125 Skrevet 28. oktober 2011 Norge og Jemen skjuler kriminelle:-) 1
Gjest Tiger Skrevet 28. oktober 2011 #126 Skrevet 28. oktober 2011 Litt morsomt at folk mener at hun fortjener sine 10-20 år i fengsel i et skittent boliviansk fengsel. Men folk som voldtar og forgriper seg seksuelt på barn og ødelegger livene deres, synes folk er helt greit soner 2-3 år i norske luksusfengsler m/ hjemmekino, flislagte bad, full utdannelse etc. Nordmenn er et merkelig folkeslag
Gjest Armule Skrevet 28. oktober 2011 #127 Skrevet 28. oktober 2011 Litt morsomt at folk mener at hun fortjener sine 10-20 år i fengsel i et skittent boliviansk fengsel. Men folk som voldtar og forgriper seg seksuelt på barn og ødelegger livene deres, synes folk er helt greit soner 2-3 år i norske luksusfengsler m/ hjemmekino, flislagte bad, full utdannelse etc. Nordmenn er et merkelig folkeslag Litt morsomt at andre legger ord i munnen på folk 2
AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2011 #128 Skrevet 28. oktober 2011 Litt morsomt at folk mener at hun fortjener sine 10-20 år i fengsel i et skittent boliviansk fengsel. Men folk som voldtar og forgriper seg seksuelt på barn og ødelegger livene deres, synes folk er helt greit soner 2-3 år i norske luksusfengsler m/ hjemmekino, flislagte bad, full utdannelse etc. Nordmenn er et merkelig folkeslag Her blander du kortene! Det relevante her er hva slags straffeutmåling en tilsvarende forbrytelse pådømt i Norge ville gitt. At man de lege ferenda kan mene at straffenivået på sedelighetsforbrytelser er for lavt, har ingen betydning for hvordan man straffer narkotikakriminalitet. Dessuten lurer jeg på hvilke norsk fengsel du har vært på besøk i?
Gjest truuude Skrevet 20. juni 2012 #129 Skrevet 20. juni 2012 ærlig talt!! hva med hu andre jenta som rømte der nede fra uten å få dommen sin engang! Like mye skyldig som Stina!! Ingen tenker på hu for hu stakk fra alt før det engang begynte. Spyr av norsk rettssystem.
Gjest truuuude Skrevet 20. juni 2012 #130 Skrevet 20. juni 2012 ærlig talt!! hva med hu andre jenta som rømte der nede fra uten å få dommen sin engang! Like mye skyldig som Stina!! Ingen tenker på hu for hu stakk fra alt før det engang begynte. Spyr av norsk rettssystem. JA JEG SNAKKER OM CHRISTINA ØYGARDEN, DEN SØTE LILLE JENTA FRA LILLE-LILLESAND. ØSJ
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå