Gå til innhold

Stina Brendemo Hagen

Fremhevede innlegg

Skrevet

Ærlig talt, nå må vi legge denne saken bak oss og tilgi!!! Jenta var jo norsk også, og var så uheldig å få barn i fengsel! Uflaks, det kunne jo ikke hun noe for...skal hun straffes for det da? Hvor mange uker og måneder mener dere egentlig at et menneske skal sitte i fengsel for smuglig av 20 kg kokain? Nei, hun må leve i full frihet, tre år i fengsel er mer enn nok for en sånn bagatell.

Dagens meste idiotiske utsagn?

• Liker 3
Videoannonse
Annonse
Gjest D_flatmajor
Skrevet

Det er så typisk. Enkelte blir sentimentale og medfølende fordi hun er norsk. Altså, så lenge det ikke eksisterer en utleveringsavtale så skal alt glemmes og tilgis? Dobbeltmoralen hersker.

Smugling av kokain er på ingen måte en bagatell. Uansett hvem som gjør det.

• Liker 4
Skrevet

Det er så typisk. Enkelte blir sentimentale og medfølende fordi hun er norsk. Altså, så lenge det ikke eksisterer en utleveringsavtale så skal alt glemmes og tilgis? Dobbeltmoralen hersker.

Smugling av kokain er på ingen måte en bagatell. Uansett hvem som gjør det.

flatmajor, - det har ikke slått deg at det er litt værre for en nordmann og være i fengsel i bolivia enn det er for en bolivianer og være i fengsel i boliva. - Ånei, det glemte jeg og tenke på?

Skrevet

eeeh, stina var jo ikke i fengsel da? Hun hadde betalt 350 000 kroner i kausjon og bodde utenfor fengselet.

Så der fikk dere den!

• Liker 1
Gjest D_flatmajor
Skrevet (endret)

flatmajor, - det har ikke slått deg at det er litt værre for en nordmann og være i fengsel i bolivia enn det er for en bolivianer og være i fengsel i boliva. - Ånei, det glemte jeg og tenke på?

waco, det har ikke slått deg at det er akkurat like lovløst å rømme fra boliviansk fangenskap som fra norsk fangenskap?

Tip of the day: Vil du ikke i boliviansk fengsel: Ikke begå kriminalitet i Bolivia.

Endret av D_flatmajor
  • Liker 2
Skrevet

Hva har det å si? Hun rømte fortsatt fra dommen sin, dvs. at hun fortsatt måtte møte opp hver uke.

• Liker 1
Skrevet

eeeh, stina var jo ikke i fengsel da? Hun hadde betalt 350 000 kroner i kausjon og bodde utenfor fengselet.

Så der fikk dere den!

Mot at hun skulle møte tilsynsfører hver uke, hvis ikke ville hun måtte sone hele straffen i fengsel. Ikke skulle hun forlate byen heller.

Hun brøt den avtalen, da burde hun virkelig måtte ta konsekvensen av det.

Vi lar da ikke kriminelle få bestemme straffen sin selv!?

• Liker 2
Skrevet

Hun var ikke fengsel, men måtte møte opp en gang i uka for å få et eller annet teit stempel. For dette hadde hun betalt 350 000 kroner for. Er dere småsjuke i hodet deres eller noe sånt? Hvorfor er det så viktig for dere at stina havner i fengsel i bolivia når vi til og med myndighetene i bolivia synes det er greiest med 350 000 kroner og meldeplikt?

Da er det bevist at hun ikke var så stor fare som dere forsøker og innrømme her...

Skrevet

Hun var ikke fengsel, men måtte møte opp en gang i uka for å få et eller annet teit stempel. For dette hadde hun betalt 350 000 kroner for. Er dere småsjuke i hodet deres eller noe sånt? Hvorfor er det så viktig for dere at stina havner i fengsel i bolivia når vi til og med myndighetene i bolivia synes det er greiest med 350 000 kroner og meldeplikt?

Da er det bevist at hun ikke var så stor fare som dere forsøker og innrømme her...

Ingen her har sagt dette.

Hun sonet en dom, som hadde sine forpliktelser. Disse brøt hun.

Forøvrig (sagt for n'te gang) kan du kutte hersketeknikkene, de fungerer ikke her.

• Liker 2
Skrevet

Jeg tror det er den generelle forakten mennesker har mot mennesker som har gjort dumme valg som er det gjeldende her. Ikkeno amnesti, forståelse, tilgivelse eller mildhet.

Her handler det om å være hard, brutal, streng, konsekvent og hardnakket.

Velvel, kanskje dere sover godt om natta? hva vet vel jeg?

Skrevet

Jeg tror det er den generelle forakten mennesker har mot mennesker som har gjort dumme valg som er det gjeldende her. Ikkeno amnesti, forståelse, tilgivelse eller mildhet.

Her handler det om å være hard, brutal, streng, konsekvent og hardnakket.

Velvel, kanskje dere sover godt om natta? hva vet vel jeg?

Hun etterfulgte et dumt valg (å smugle narkotika) med enda et dumt valg (å rømme fra dommen sin). Hun får stå for det hun gjør, og ta konsekvensene.

Uheldigvis later det til som om det ikke blir konsekvenser.

• Liker 3
Skrevet

Dette handler om:

- En jente som har blitt straffedømt og derfor burde sone straffen sin.

- Norge er med i flere internasjonale samarbeid (som f.eks Europol) som arbeider med kampen mot narkotika. Hvordan kan man da forsvare at man lar en som er tatt for narkotikasmugling gå fri?

• Liker 2
Skrevet

Hjelp, for et utsagn – så flott og relativistisk! Ja, for det er jo så greit for en bolivianer å være i fengsel i Bolivia – for dem må det jo være himmelen bare å ha tak over hodet! At det kan oppleves som mer sjokkerende for en nordmann enn en bolivianer er kanskje riktig, men det at du skal ha det til at det er så mye verre for disse norske kvinnene fordi de ikke kan språket, ikke er vant til fattige kår, osv., synes jeg er helt latterlig! Helt enig med D_flatmajor her: Vil du ikke i boliviansk fengsel: Ikke begå kriminalitet i Bolivia.

(Og bare fordi jeg synes måten du diskuterer på er både herskende og ufin, det heter “verre”, ikke “værre.” Som du selv sier: “Så der fikk du den!”)

• Liker 2
Skrevet

Skjønner ikke helt at damene her er så engasjert i at hun burde sone hele straffen i Bolivia. Nå har hun sonet 3 år. Jeg synes for eksempel ikke handlingen hennes er i nærheten av å være like ille som voldtekt. Og voldtekter får ganske lav straff her i landet.

Skrevet

Skjønner ikke helt at damene her er så engasjert i at hun burde sone hele straffen i Bolivia. Nå har hun sonet 3 år. Jeg synes for eksempel ikke handlingen hennes er i nærheten av å være like ille som voldtekt. Og voldtekter får ganske lav straff her i landet.

Det er ikke straffelengder denne diskusjonen handler om. Tror mange her synes det er helt på trynet med en del av fengselsstraffene, poenget til de fleste er at når man får en dom, som rømmer man ikke fra den. Og at Norge, som blant annet krever å få utlevert han fra Jemen som drepte Martine, burde gjøre det samme som de krever, og sende Stina tilbake.

• Liker 3
Gjest D_flatmajor
Skrevet

Grunnen til at jeg diskuterer i denne tråden er dobbeltmoralen blant enkelte nordmenn. Jeg er enig i at strafferammene for voldtekt er for lave, men det er en helt anna sak.

Jeg diskuterer ikke straffen hun har fått, jeg diskuterer det faktum at hun har kjøpt seg fri fra fangenskap og rømt til Norge etter å ha blitt dømt i et anna land.

• Liker 3
Skrevet

Hun ble dømt i Bolivia, og da får hun pent ta straffen hun ble dømt til der. All den tid det ikke er fare for livet hennes, er det ingen grunn til at hun skal slippe unna, fordi straffeutmålingene ikke er de samme i Norge. Hvilken straff hun ville fått i Norge, har ingen betydning, siden det var boliviansk lov hun brøt.

• Liker 3
Skrevet

Og sitte tre år mot sin vilje i et boliviansk fengsel er bittelittegranne konsekvens.

Men hvem er jeg til å dømme da? Hallo, her snakker jeg med folk med sterke meninger!

• Liker 1
Gjest D_flatmajor
Skrevet

Og sitte tre år mot sin vilje i et boliviansk fengsel er bittelittegranne konsekvens.

Men hvem er jeg til å dømme da? Hallo, her snakker jeg med folk med sterke meninger!

Hvem i HULESTE er det som sitter i hvilket som helst fengsel av fri vilje? Man dømmes til fengsel, det er ikke et valgfritt konsept hører jeg rykter om.

• Liker 2
Skrevet

Så det dere egentlig sier er hvis vi for eksempel lar henne sone straffen i norge, - så vil dere slutte og mase og tjase hvis hun for eksempel får meldeplikt i norge?! Kanskje hun kan melde en gang i uka over internett?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...