Gå til innhold

Stina Brendemo Hagen

Fremhevede innlegg

Gjest Nuppdupp
Skrevet

Du er for avansert for folk flest på kvinneguiden, du nuppedupp!

hahaha

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Var det ikke "bare" 11 kg kokain de hadde smugla? Sier ikke at det gjør saken bedre, altså.

• Liker 1
Skrevet

Var det ikke "bare" 11 kg kokain de hadde smugla? Sier ikke at det gjør saken bedre, altså.

I og med at narkotikaen er blitt destruert, vet man ikke. Men det ble sagt at kokainen ble målt MED koffertene.

Men igjen, det har ikke så mye med temaet å gjøre, da det er rømningen vi diskuterer.

Gjest Silvermist
Skrevet

Først smugler hun narkotika i Bolivia, så føder hun i fengsel og flykter mens alt sammen dokumeteres av bladet Alfa, og nå vil hun være i fred. Jaokei. :filer:

• Liker 4
Skrevet

Jeg tror de aller fleste vil tolke dette som at det ikke lønner seg å smugle kokain fra bolivia, med mindre du har lyst til å rømme, kjøre moped gjennom jungelen og leve resten av livet som flyktning på rømmen.

Er det sånn at hvis french og moland rømmer fra afrika så sender det et signal om at det er greit å drepe negere?

Det sender et signal om at man kan begå alvorlige forbrytelser i land Norge ikke har avtale med, for så å rømme til Norge og leve som fri der uten konsekvenser. Hvis French og Moland rømmer, så skal de også sone resten av sin dom i norsk fengsel.

• Liker 2
Skrevet (endret)
jo det har det. siden dere ønsker henne lenger straff. leste igjennom råden og det var det som slo meg. dere er en gjeng med hevngjerrige folk. med ondt skal ondt fordrives? er det rart det er krig her i verden? :gjeiper: når dere ønsker henne lenger straff enn drapsdømte
Vel... For oss som har mistet nære og kjære til narkodøden, er det ingen forskjell - bortsett fra at en som dømmes for drap i det minste hadde baller til å holde i våpenet selv, og kan hatt andre motiver enn egoistisk griskhet. Og at deres ofre slapp å krype i rennesteinen mot lang tids elendighet og fornedrelse først. Endret av Kamikatze
  • Liker 6
Gjest Nuppdupp
Skrevet (endret)

.

Endret av Nuppdupp
Gjest Aquinas
Skrevet

Norge har altfor lave straffer, ja. Ingenting nytt med det.

Grøss, her kommer det ene middelalderske gufset etter det andre. Skulle tro du var oppvokst i Saudi Arabia eller Kina.

• Liker 2
Skrevet

http://www.aftenposten.no/nyheter/iriks/Brendemo-Hagen-vil-ikke-la-seg-intervjue-6678856.html

Det håper jeg inderlig hun ikke får. Hun er dømt i Bolivia og det bør få konsekvenser. Hva synes dere?

De burde sende henne tilbake til Bolivia og la hun sitte i fengsel der. Eller at hun arresteres i Norge og sitter i fengsel i Norge. Men det beste er om hun sendes tilbake til Bolivia og sitter i fengsel der.

For å si det slik om ikke Norge leverer ut Stina Brendemo Hagen til Bolivia så kan ikke Norge kritisere andre land for og ikke levere ut forbrytere....

• Liker 2
Skrevet

Helt utrolig.

Men på en side så ser jeg myndighetenes side av dette også, selv om jeg er veldig uenig. Med mindre Norge har en utleveringsavtale med Bolivia som omhandler utenlandske rømte fanger så har de ingen gyldig grunn i følge vår lov til å hente henne inn og sende henne til Bolivia.

Men hun burde ikke slippe så lett unna.

Skrevet

Pussig at myndighetene har et helt annet syn når det gjelder mistenkte som gjemmer seg hos pappa i Jemen. Kanskje det hjelper hvis bolivianere går i fakkeltog?

• Liker 8
Gjest Consensio
Skrevet

Jaja, hun får sikkert en form for straff her i norge. Alle vet jo hvordan hun ser ut og navnet hennes, og selv om mange duller alt for mye med henne så er det sikkert en del som kommer til å gi uttrykk for sine negative tanker om henne ig saken også. Selv om en fengselstraff hadde sitti fint så tror jeg vi kan se lenge etter det

• Liker 1
Skrevet

Grøss, her kommer det ene middelalderske gufset etter det andre. Skulle tro du var oppvokst i Saudi Arabia eller Kina.

Du derimot, får prisen for trådens mest innholdsløse kommentar. Gratulerer :tommelopp:

Jøss ja, kvinner oppvokst i S-A og Kina er jo kjent for å elske rettssystemene der.

• Liker 3
Skrevet

Hvor er ungen hun fikk i fengselet? Hadde hun ham med tilbake til Norge eller er han "dumpet" et eller annet sted?

Skrevet
.
Det stemmer på en prikk! :ler:
  • Liker 1
Skrevet

Hvor er ungen hun fikk i fengselet? Hadde hun ham med tilbake til Norge eller er han "dumpet" et eller annet sted?

Han kom til Norge for et par måneder siden.

Gjest Nuppdupp
Skrevet

Det stemmer på en prikk! :ler:

:fnise: jeg tenkte å si noe, men fant ut at det var å strå salt i såret, så jeg fjernet det :gjeiper:

Skrevet

Denne saken skader Norges omdømme i verden, og som norsk statsborger skammer jeg meg!!!

Aræig talt, tror virkelig norske myndigheter at Martines drapsmann, Abdulhaq, blir utlevert til Norge/ Storbritannia etter dette??? Vi er ikke noe bedre enn Jemen :-(

• Liker 1
Skrevet

Det går jo bare ikke an at hun kan rømme hjem til Norge, og slippe unna. Hun er dømt, og da må hun sone!

Skrevet

Som mange andre her synes jeg det er ille at hun har rømt fra fengselet i Bolivia. Hun har gjort noe galt, og burde sone straffen sin der, siden det ikke finnes noen utvekslingsavtale.

Jeg må si jeg blir litt flau på Norges vegne her – bare fordi hun er priviligert og kommer fra et rikt land, så skal hun kunne gjøre dette? Vi snakker ikke om en som er uskyldig dømt, vi snakker om en som har gjort noe galt og blitt dømt for det. Og jeg merker jeg blir skikkelig sinna over at norske ungdommer lar seg lokke til å gjøre dette bare for pengenes skyld. Skjønner de ikke hvor ødeleggende narkotika er??

Til de som sier at ingen ble skadet av det de gjorde: vel, en som takker ja til å være med på narkotikahandel er jo automatisk med på å drive den internasjonale narkotikahandelen fremover. Og til de som sier at hun har sonet nok, og at det er spesielt ille siden hun har sonet hvor de snakker et annet språk: Sorry, men det har da ingenting å si! Hun valgte selv å gjøre dette.

Jeg må innrømme at jeg er nysgjerrig på hvordan hun kom seg fra Brasil til Norge, jeg har jo fått med meg hvordan hun dro fra Bolivia til Brasil, men hvordan i all verden kom hun seg fra Brasil til Europa uten pass?? Jeg synes også UD har gjort en dårlig figur – først hjelper de Christina Øygarden med å flykte ved å gi henne nødpass, selv om de garantert visste hvem hun var, og nå kommer de med svevende utsagn om Brasil.

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...