Gå til innhold

Stina Brendemo Hagen

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg tror dere tilhengere av straff for fremmede mennesker helt sikkert er gode og rettferdige mennesker inne i dere!

Ikke ville dere noen gang gjort handlingen stina har gjort, - men allikevel så finner dere det formålstjenelig at stina får en streng straff. Altså at man ønsker å straffe mennesker som gjør handlinger en selv aldri ville ha gjort!

- At det går an...velvel. Mennesker tror jo på rettferdigheten, og hva er vel mer rettferdig enn å straffe andre mennesker for en handling en selv aldri ville ha begått?

Wait.. what?

Hva vil du frem til her egentlig? At vi ikke skal straffe mennesker vi ikke kjenner? Hæ?!

Jeg ville aldri voldtatt noen, betyr det at folk som voldtar ikke skal straffes da, fordi jeg ikke ville gjort det selv?

Jeg gjentar: Hæ?!

• Liker 4
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg tror dere tilhengere av straff for fremmede mennesker helt sikkert er gode og rettferdige mennesker inne i dere!

Ikke ville dere noen gang gjort handlingen stina har gjort, - men allikevel så finner dere det formålstjenelig at stina får en streng straff. Altså at man ønsker å straffe mennesker som gjør handlinger en selv aldri ville ha gjort!

- At det går an...velvel. Mennesker tror jo på rettferdigheten, og hva er vel mer rettferdig enn å straffe andre mennesker for en handling en selv aldri ville ha begått?

:lete:

Hva er vel mer rettferdig enn å straffe mennesker for kriminelle handlinger de begår, tenker jeg vi sier.

• Liker 3
Skrevet

Det virker som dere har en generell forakt mot meg, - bare fordi jeg synes at tre år i et fremmed fengsel i et fremmed land med et fremmed språk er straff nok?

Å rømme er ikke det en straff kanskje? Og få seg unge i et fengsel, - hadde ikke dere rømt kanskje?

Og alltid være på rømmen, aldri kunne reise med fly igjen, - resten av sitt, - er ikke det en straff?

At alle i norge hvem hvem stina hagen er, - er det en straff?

Jeg vet ikke, - men det er helt tydelig at dere ikke føler at stina har fått en nok straff.

At jeg synes at stina har fått streng nok straff er mellom meg og min samvittighet. Deres samvittighet ønsker mer lidelse og mer nød.

Hvorfor ikke gjøre vondt verre om man har anledning til det?

Hva skal vi med ord som amnesty, tilgivelse, forståelse og mildhet, - når det er ord som konsekvenser, - strengest straff, - brutal behandling som lokker!???

Det rare er at jeg faktisk skjønner dere. Selv om dere ikke skjønner meg. Er det ikke litt rart?

Skrevet

Wait.. what?

Hva vil du frem til her egentlig? At vi ikke skal straffe mennesker vi ikke kjenner? Hæ?!

Jeg ville aldri voldtatt noen, betyr det at folk som voldtar ikke skal straffes da, fordi jeg ikke ville gjort det selv?

Jeg gjentar: Hæ?!

Jeg synes det å måtte være voldteksmann er straff nok jeg. Tenk deg hvor forferdelig liv det ha måtte vært?

Gjest Nuppdupp
Skrevet (endret)

Straffen hennes var på lik linje som drap i norge. har dere tenkt på det?!

Endret av Nuppdupp
Skrevet

Det virker som dere har en generell forakt mot meg, - bare fordi jeg synes at tre år i et fremmed fengsel i et fremmed land med et fremmed språk er straff nok?

Å rømme er ikke det en straff kanskje? Og få seg unge i et fengsel, - hadde ikke dere rømt kanskje?

Og alltid være på rømmen, aldri kunne reise med fly igjen, - resten av sitt, - er ikke det en straff?

Jeg vet ikke, - men det er helt tydelig at dere ikke føler at stina har fått en nok straff.

At jeg synes at stina har fått streng nok straff er mellom meg og min samvittighet. Deres samvittighet ønsker mer lidelse og mer nød.

Hva skal vi med ord som amnesty, tilgivelse, forståelse og mildhet, - når det er ord som konsekvenser, - strengest straff, - brutal behandling som lokker!???

Det rare er at jeg faktisk skjønner dere. Selv om dere ikke skjønner meg. Er det ikke litt rart?

Men kjøre vene. Det er jo opplagt at hun fikk det barnet med vilje.

Syns mere synd på barnet en henne for å si det sånn!

Skrevet

Norge har altfor lave straffer, ja. Ingenting nytt med det.

• Liker 2
Skrevet

Norge har altfor lave straffer, ja. Ingenting nytt med det.

Hva blir bedre med strengere staff?

Den tilsiktede pine som professor nils christie kaller det?

Helt konkret, - hva blir bedre?

Skrevet

Å bli tillagt meninger og utsagn er det ingen som liker. Det er ikke slik man diskuterer.

Ellers er det vel ingen her som reagerer på at du synes tre år er nok/mye. Reaksjonene er vel mer at du synes de ti årene hun ble dømt til rettferdiggjør at hun rømmer. Og at vi nesten burde ha sympati med henne.

Hun har valgt å gjøre alt dette selv - smugle, få barn i fengsel, rømme. Hadde hun sonet de ti årene hadde hun ikke måttet gjennomgå noe av det jeg har fetet ut i sitatet ditt.

Ellers må du bare fortsette å diskutere ut i luften, for mye av det du kommer med har ikke vært samtaleemne her inne engang.

• Liker 3
Gjest Wolfmoon
Skrevet

Men hun var ikke i Norge da hun ble tatt var hun vel? Norske statsborgere må forholde seg til den strafferammen og det rettssystemet som er i det landet de oppholder seg i, akkurat som alle andre! Om man ikke aksepterer dette, ja da får man rett og slett holde seg i Norge!

Nå kan jeg godt si at 10 år for drap er altfor kort straff også, men det hører liksom ikke hjemme i denne debatten!

• Liker 1
Skrevet

Nei, fordi det ikke har noe med temaet i innlegget å gjøre.

• Liker 3
Skrevet

Hva blir bedre med strengere staff?

Den tilsiktede pine som professor nils christie kaller det?

Helt konkret, - hva blir bedre?

Spør heller noen som ikke kjenner lusa på trollehumøret :fnise:

• Liker 1
Skrevet

Det virker som dere har en generell forakt mot meg, -

Det var du som først vise forakt for dem som ikke var enig med deg, så ikke kom her med den!

Forøvrig skjønner jeg deg faktisk, jeg er bare ikke enig.

Skrevet

Jepp. :Nikke:

22 kg kan gjøre enda flere avhengig, kjøre flere avhengige ennå lengre ned i rennesteinen. Flere avhengige er lik flere desperate. Er vi heldige går ikke flere agurk i rusen, men flere blir ranet, og flere vil oppleve innbrudd for at de avhengige skal skaffe neste dose.

Synes strengt tatt hun skal prise seg lykkelig for at hun slapp så billig fra det. I Thailand hadde hun trolig fått ei kule i hodet, eller blitt utlevert til et norsk hotell eh fengsel...

Norge har ingen utleveringsavtale med Bolivia. Derfor har dame det rimelig trygt og greit her. Men er det greit? Bør ikke Norge sende denne rømte straffedømte tilbake som en gest til de Bolivianske myndighetene, slik at vi ikke i fremtiden skal oppleve at folk som begår grusomme handlinger i Norge ikke kan finne trygg havn, og leve herrens glade dager i Bolivia? Hva ville vi sagt om Breivik hadde kommet seg unna, og til Bolivia? Eller den neste Breivik?

Straff har ikke bare til hensikt å reformere forbryteren. Den bør også avskrekke andre fra å sette seg i en liknende situasjon, og ikke minst bør straff sørge for å holde slike mennesker unna samfunnet, slik at de i det minste den tiden ikke får gjort mer skade.

Jeg er rimelig trygg på at hun her er såpass tett at hun snart drar på ferie til et eller annet land, uten først å sjekke om der finns utleveringsavtale.

• Liker 5
Gjest Nuppdupp
Skrevet (endret)

Nei, fordi det ikke har noe med temaet i innlegget å gjøre.

jo det har det. siden dere ønsker henne lenger straff. leste igjennom råden og det var det som slo meg. dere er en gjeng med hevngjerrige folk. med ondt skal ondt fordrives? er det rart det er krig her i verden? :gjeiper: når dere ønsker henne lenger straff enn drapsdømte

Endret av Nuppdupp
  • Liker 1
Skrevet

Selvfølgelig kommer ikke Stina Brendemo Hagen til å uttale seg til norsk media, med unntak av mannebladet Alfa som hun er kjøpt og betalt av. Det sier seg vel selv at de har enerett til alt som dreier seg om historien hennes.

Men i Norge er hun altså fri og frank nå? Kan hun få norsk pass igjen og reise utenlands eller hvordan fungerer det? Må hun bare holde seg unna land som har utlveringsavtale med Bolivia?

• Liker 1
Skrevet

jo det har det. siden dere ønsker henne lenger straff. leste igjennom råden og det var det som slo meg. dere er en gjeng med hevngjerrige folk. med ondt skal ondt fordrives?

Hehe. Igjen med å tillegge andre meninger. Hvor står det at man ønsker å gi henne lengre straff? De aller fleste her mener at hun bør sone den straffen hun har fått.

• Liker 2
Skrevet

jo det har det. siden dere ønsker henne lenger straff. leste igjennom råden og det var det som slo meg. dere er en gjeng med hevngjerrige folk. med ondt skal ondt fordrives?

Du er for avansert for folk flest på kvinneguiden, du nuppedupp!

Skrevet

Waco: Dine hersketeknikker er så gjennomskuelige at det blir for dumt. Kan du ikke heller være konstruktiv og debattere saklig i stedet for å ha en påtatt ovenfra-og-ned dydsholdning hvor din samvittighet er fortreffelig samtidig som du legger meninger i munnen på andre?

Jeg synes også det blir helt feil at hun skal slippe å sone sin straff fordi hun klarte å rømme. Hva slags signal gir dette til andre? Det er greit at hun kan sone i Norge, men sone ferdig bør hun.

• Liker 3
Skrevet

Jeg synes også det blir helt feil at hun skal slippe å sone sin straff fordi hun klarte å rømme. Hva slags signal gir dette til andre? Det er greit at hun kan sone i Norge, men sone ferdig bør hun.

Jeg tror de aller fleste vil tolke dette som at det ikke lønner seg å smugle kokain fra bolivia, med mindre du har lyst til å rømme, kjøre moped gjennom jungelen og leve resten av livet som flyktning på rømmen.

Er det sånn at hvis french og moland rømmer fra afrika så sender det et signal om at det er greit å drepe negere?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...