Gå til innhold

Stina Brendemo Hagen

Anbefalte innlegg

Skrevet

Mye mulig ho har lært av å bli tatt og slengt i fengsel, men nei, eg føler ikkje ho har fått straff nok. Om ho er kørka nok til å prøve å smugle over 20 kilo kokain så får ho jaggu sone HEILE straffen sin. Ikkje stikke av og komme tilbake til Norge for å leve som ei fri kvinne.

Er det sånn at siden stina ikke sonet hele straffen sin så gjør det for eksempel sånn at du får lyst til å smugle kokain fra bolivia?

Videoannonse
Annonse
Gjest Consensio
Skrevet

Jeg skal vedde en milliard på at hun aldri kommer til å smugle igjen.

Vel, det er jo ganske opplagt. Om hun drar over grensen så kommer vel hun til stå øverst på listene til tollerene.

• Liker 2
Skrevet

Vel, det er jo ganske opplagt. Om hun drar over grensen så kommer vel hun til stå øverst på listene til tollerene.

Hensikten med straff er jo å forhindre kriminalitet. Ergo kan vi si at straffen har hatt sin virkning i denne saken her.

Som en tilleggstraff er jo stina foraktet av hele norges befolkning og alle kjenner til hennes ulemper.

Hvor streng straff før dere er fornøyde er spørsmålet? - Kanskje hun burde blitt syk? Kanskje hun burde fått en fysisk straff? Kanskje vi burde forsøke å gjøre vondt verre om vi har en anledning til det?

• Liker 1
Skrevet

Det er vel ikke akkurat det det handler om. Det handler om å stå for det man har gjort. Å rømme fra et fengsel og en dom når hun faktisk er skyldig, kan jeg ikke helt se er å ha lært av gamle synder.

• Liker 2
Skrevet

Å sitte tre år i et fengsel i et fremmed land er straff nok synes jeg. Ikke glem at selve handlingen stina gjorde var kun en handling forbrudd mot en selv. Det er jo ingen offere i saken bortsett fra stina og de andre to jentene.

jeg synes vi skal være varsomme med å straffe mennesker, - av den eneste årsak at straff gjør vondt verre.

Det er ikke sikkert dere forstår dette her, men det gjør ingenting. Man behøver ikke forstå alt her i verden.

• Liker 3
Skrevet

Ja, og konsekvenser fikk det jo. 3 år i fengsel i Bolivia er nok værre enn 10 år hjemme med god motellstd, utdannelsesmuligheter og helgefri (samt "lønn").

Handlinger har konsekvenser, noe hun var fullt klar over når hun valgte å bli med på å smugle all den narkotikaen. Så at hun faktisk fikk straff ved å gå i et skikkelig fengsel og ikke et koselig "ferie"opphold med treningsrom, muligheter for å jobbe/få permisjon, "lønn", tv på cella, gode måltider og en behagelig seng er VELFORTJENT og noe alle burde oppleve når de bryter loven.

Skrevet

Å sitte tre år i et fengsel i et fremmed land er straff nok synes jeg. Ikke glem at selve handlingen stina gjorde var kun en handling forbrudd mot en selv. Det er jo ingen offere i saken bortsett fra stina og de andre to jentene.

jeg synes vi skal være varsomme med å straffe mennesker, - av den eneste årsak at straff gjør vondt verre.

Det er ikke sikkert dere forstår dette her, men det gjør ingenting. Man behøver ikke forstå alt her i verden.

Unnskyld meg, men å smugle 20 kg. narkotika handler vel strengt tatt ikke bare om en selv. Å støtte opp om narkotika og narkotikamisbruk, ødelegger for mange flere enn henne selv.

• Liker 6
Skrevet

hun kan aldri reise ut av norge igjen

Gjest Apophis
Skrevet

Er det sånn at siden stina ikke sonet hele straffen sin så gjør det for eksempel sånn at du får lyst til å smugle kokain fra bolivia?

Eg er nok ikkje like kørka som de jentene der, så smugling av dritt som bare ødelegger liv er noe eg aldri kommer til å prøve meg på :) Hvorfor skal ho her få slippe billig unna, når ho andre må sone heile dommen der nede? Fordi ho er norsk?? Det var hennes eget valg å bli med på smuglingen, så då får ho ta ansvar for handlingene sine og straffen for å bli tatt.

Skrevet

Unnskyld meg, men å smugle 20 kg. narkotika handler vel strengt tatt ikke bare om en selv. Å støtte opp om narkotika og narkotikamisbruk, ødelegger for mange flere enn henne selv.

Javel. Deg om det. Jeg synes tre år i et fremmed fengsel i et fremmed land hvor man snakker et fremmed språk er straff nok.

Du synes ikke det, - for deg så må stina ha mer vondt. Og du får ikke sinnsro før denne stina har sittet i fengsel i tyve år. Slik er din rettferdighetsans. Og da må jeg bare respektere det.

Greeeit. Du ønsker strengere straffer for stina. Stina som mest sannsynlig er en person du aldri har møtt i ditt liv. Velvel. Sånn er mennesker. Rettferdige.

Skrevet

Jeg tror dere tilhengere av straff for fremmede mennesker helt sikkert er gode og rettferdige mennesker inne i dere!

Ikke ville dere noen gang gjort handlingen stina har gjort, - men allikevel så finner dere det formålstjenelig at stina får en streng straff. Altså at man ønsker å straffe mennesker som gjør handlinger en selv aldri ville ha gjort!

- At det går an...velvel. Mennesker tror jo på rettferdigheten, og hva er vel mer rettferdig enn å straffe andre mennesker for en handling en selv aldri ville ha begått?

Skrevet

Javel. Deg om det. Jeg synes tre år i et fremmed fengsel i et fremmed land hvor man snakker et fremmed språk er straff nok.

Du synes ikke det, - for deg så må stina ha mer vondt. Og du får ikke sinnsro før denne stina har sittet i fengsel i tyve år. Slik er din rettferdighetsans. Og da må jeg bare respektere det.

Greeeit. Du ønsker strengere straffer for stina. Stina som mest sannsynlig er en person du aldri har møtt i ditt liv. Velvel. Sånn er mennesker. Rettferdige.

Hersketeknikker og å legge ord i munnen til andre er ikke den beste diskusjonsformen.

Jeg har aldri sagt at hun burde sittet i fengsel i tyve år. Jeg har aldri nevnt noe om straffen hennes. Jeg har heller ikke sagt noe om hvorvidt jeg mener ti år er mye eller lite.

At hun har fått en høy straff rettferdiggjør ikke at hun rømmer fra fengslet.

• Liker 6
Gjest D_flatmajor
Skrevet

Se her ja. Nå som det er Stina det gjelder, så skal vi dra et emosjonelt aspekt inn i saken også. Jeg er så forbanna glad for mine følelser rundt kriminelle ikke styrer hvilken straff de får.

• Liker 1
Gjest MorAase
Skrevet

Du føler ikke at hun har lært? Eller at hun har fått straff nok? Eller at hun forhindrer andre i å gjøre det samme som henne, -det som er selve straffens målsetning?

Nei, ikke i nærheten en gang. Straffen for den typen forbrytelser bør være fengsel til du dør en naturlig død. Jeg har NULL sympati med dette meheet av et kvinnfolk! 22kg kokain? Hvor mye faenskap fører ikek det med seg i resten av samfunnet? Nei, la dem sitte i Bolivia i flere tiår i strekk!

Skrevet

Jo, jeg forstår dette i høyeste grad, så den nedlatende tonen hadde du bare droppe først som sist. Jeg er helt enig i at man skal være forsiktig med straff som virkemiddel og man må være klar over at straff kun i liten grad virker slik den er tilsiktet. Alikevel har vi få alternativer når det gjelder alvorlige forbrytelser og det er det det er snakk om her. Hun har unndratt seg den straffen hun er dømt til i Bolivia. At det er hardere soningsforhold der enn i Norge spiller ingen rolle. Hadde hun blitt tatt for dette i Norge, hadde hun blitt dømt for innførsel av et meget betydelig kvantum. 22,4 kg kokain er mye, bare så det er sagt. Tviler på at hun hadde fått under ti år i fengsel for dette her hjemme.

Gjest MorAase
Skrevet

Pøh! Eneste hun har lært er at en kan vri seg unna hva som helst her i verden. Jeg vil IKKE bli overrasket om vi hører om denne dama i en annen narkosak i fremtiden.

• Liker 1
Skrevet

Jeg tror dere tilhengere av straff for fremmede mennesker helt sikkert er gode og rettferdige mennesker inne i dere!

Ikke ville dere noen gang gjort handlingen stina har gjort, - men allikevel så finner dere det formålstjenelig at stina får en streng straff. Altså at man ønsker å straffe mennesker som gjør handlinger en selv aldri ville ha gjort!

- At det går an...velvel. Mennesker tror jo på rettferdigheten, og hva er vel mer rettferdig enn å straffe andre mennesker for en handling en selv aldri ville ha begått?

Dette er meninger du tillegger andre, basert på spekulasjon. Ingen her har ytret noe som helst av det du kommer med her.

• Liker 1
Skrevet

Jeg syns det er helt håpløst om hun får slippe videre straff her i Norge. Hun burde lempes inn bak murene igjen.

Dama kommer sikkert til å skrive en bok og tjene fett.

Skrevet

Waco: Glemte å legge til at selv om narkotikaforbrytelser ikke har ofre i tradisjonell forstand, så finnes det absolutt ofre for disse kriminelle handlingene. Du kan like det eller ikke, men det er altså slik norsk lov er.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...