Gå til innhold

Stina Brendemo Hagen

Anbefalte innlegg

Skrevet

http://www.aftenposten.no/nyheter/iriks/Brendemo-Hagen-vil-ikke-la-seg-intervjue-6678856.html

- Jeg er helt utrolig glad for å være hjemme, men nå trenger jeg og familien min ro. Jeg håper norsk presse vil ha respekt og forståelse for at jeg trenger tid med sønnen min, familien min, situasjonen min og meg selv. Jeg kommer ikke til å gjøre noen intervjuer, uttaler Stina Brendemo Hagen til VG.

Det håper jeg inderlig hun ikke får. Hun er dømt i Bolivia og det bør få konsekvenser. Hva synes dere?

• Liker 9
Gjest Apophis
Skrevet

Håper inderlig de sender ho ned igjen til Bolivia så ho må sone heile straffen der :kjefte:

• Liker 2
Gjest Candide
Skrevet

Hun bør sone straffen sin som alle andre. Hvorfor skal hun forskjellsbehandles? Fordi hun var så "uheldig" å bli gravid i fengselet? Fordi hun er å ung? Fordi hun ikke "visste" at over 20 kg med kokain lå gjemt i bagen?

Nei, alvorlig talt! :kjefte:

• Liker 5
Skrevet

Jeg tror ærlig talt oppholdet i fengsel der nede har vært straff nok.

• Liker 7
Skrevet

Men? men? hun må vel settes i fengsel i norge? hun er jo dømt, og er vel ingen fri kvinne?

• Liker 2
Gjest Candide
Skrevet

Til og med en 18 åring vet at ting får konsekvenser. Hun kan da ikke regne med å smugle 22 kg kokain, for deretter å gå fri etter et par år?! Hun er dømt til å sone i et boliviansk fengsel, og det er akkurat der hun bør være.

• Liker 1
Skrevet

Fra VG.no

Da hun rømte ble Brendemo Hagen etterlyst av bolivianske myndigheter. Likevel vil ikke norske myndigheter straffeforfølge Brendemo Hagen her i Norge.

- Flukten er ikke en straffbar handling i Norge. Og hun er allerede dømt for narkotikasaken i Bolivia, har Mandt tidligere sagt til VG.

Skrevet

Tvilsomt. Ho har jo hatt frihet nok til å klaske på han fyren som gjorde ho gravid, samt legge bryllupsplaner.

Men? men? hun må vel settes i fengsel i norge? hun er jo dømt, og er vel ingen fri kvinne?

"Norske myndigheter har ifølge avisen ingen planer om å straffeforfølge Brendemo Hagen i Norge, siden hun allerede er dømt for narkotikasaken i Bolivia."

Skrevet

Tvilsomt. Ho har jo hatt frihet nok til å klaske på han fyren som gjorde ho gravid, samt legge bryllupsplaner.

"Norske myndigheter har ifølge avisen ingen planer om å straffeforfølge Brendemo Hagen i Norge, siden hun allerede er dømt for narkotikasaken i Bolivia."

Jammen da må de jo sende hun tilbake da? Skjønne ringenting jeg. Så det har ikke noe å si hvor mange år du får i fengsel, så lenge du klarer å rømme??

Gjest Wolfmoon
Skrevet

At hun vil være i fred burde hun kanskje tenkt på før hun ble tatt med kokain, dømt i Bolivia, føde en sønn i fengsel for så å rømme. Dette er vel oppskriften på å ikke få et fredelig liv!

Og at hun ikke skal straffeforfølges i Norge synes jeg er veldig underlig :klo:

• Liker 3
Skrevet

Det må være noe av det mest hyklerske jeg har sett uttalt.

Norske myndigheter krever å få utlevert kriminelle TIL Norge, men å utlevere FRA er noe helt annet?

• Liker 10
Gjest Consensio
Skrevet

Syns det er helt sykt at hun blir dullet med så mye som det hun blir.

Skulle ønske hun bare kunne blitt der og sonet straffen sin. Det hadde det stått mye mer respekt av.

Skrevet

EXCUSE.FUCKING.ME............ Skal ikke den dama få oppleve at straffen fortsetter her i Norge? Skal hun sprade rundt som en fri kvinne nå? 20 KILO kokain for faen, her i norge hadde det gitt mangeårig fengselsstraff! Hun visste hva hun gikk til, hun visste hva hun gjorde, likevel risikerte hun det, og hun tapte, SÅ HUN KAN DRA SEG NED OG SONE FERDIG!

• Liker 8
Skrevet

Håper inderlig de sender ho ned igjen til Bolivia så ho må sone heile straffen der :kjefte:

Du føler ikke at hun har lært? Eller at hun har fått straff nok? Eller at hun forhindrer andre i å gjøre det samme som henne, -det som er selve straffens målsetning?

• Liker 3
Gjest D_flatmajor
Skrevet

Det som irriterer meg mest med denne saken (og lignende saker), er folks dobbeltmoralske holdning. Så lenge det er nordmenn så er det bra at de rømmer, hadde en bolivianer rømt fra norsk fengsel så hadde det selvsagt vært myyye verre.

Jeg mener hun burde straffes for det hun har gjort, og nå har hun kjøpt seg hjem til Norge. Da får hun vel straffes her i stedet. Dessverre.

• Liker 8
Gjest Apophis
Skrevet

Du føler ikke at hun har lært? Eller at hun har fått straff nok? Eller at hun forhindrer andre i å gjøre det samme som henne, -det som er selve straffens målsetning?

Mye mulig ho har lært av å bli tatt og slengt i fengsel, men nei, eg føler ikkje ho har fått straff nok. Om ho er kørka nok til å prøve å smugle over 20 kilo kokain så får ho jaggu sone HEILE straffen sin. Ikkje stikke av og komme tilbake til Norge for å leve som ei fri kvinne.

• Liker 3
Skrevet

Ærlig talt, nå må vi legge denne saken bak oss og tilgi!!! Jenta var jo norsk også, og var så uheldig å få barn i fengsel! Uflaks, det kunne jo ikke hun noe for...skal hun straffes for det da? Hvor mange uker og måneder mener dere egentlig at et menneske skal sitte i fengsel for smuglig av 20 kg kokain? Nei, hun må leve i full frihet, tre år i fengsel er mer enn nok for en sånn bagatell.

• Liker 1
Skrevet

Når hun presterer å rømme, så kan vi vel trygt si at hun ikke har lært.

• Liker 3
Skrevet

Når hun presterer å rømme, så kan vi vel trygt si at hun ikke har lært.

Jeg skal vedde en milliard på at hun aldri kommer til å smugle igjen.

Skrevet

Til og med en 18 åring vet at ting får konsekvenser. Hun kan da ikke regne med å smugle 22 kg kokain, for deretter å gå fri etter et par år?! Hun er dømt til å sone i et boliviansk fengsel, og det er akkurat der hun bør være.

Ja, og konsekvenser fikk det jo. 3 år i fengsel i Bolivia er nok værre enn 10 år hjemme med god motellstd, utdannelsesmuligheter og helgefri (samt "lønn").

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...