Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Noen som har erfaringer med Nks nettstudier?

Jeg har fullført vgs, med ikke bestått karakter i to fag.

Jeg har kjøpt hus med min kjære i en liten by fler timer unna de fleste storbyer som har studier, det er altså derfor jeg tenker nettstudier.

Så, positive/negative innspill hadde vært fint! :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har tatt tre fag i markedsføring ved NKS nettstudier og er veldig fornøyd. Man får god veiledning og tilbakemeldinger på oppgaver som blir levert inn og det er lett å få kontakt med dem om man lurer på noe. Nå tok ikke jeg opp fag fra vidregående så jeg vet ikke noe om de fagene, men regner med at det er like bra som det jeg tok.

Det positive er jo også at man ikke må betale like mye for denne typen studier som for eksempel et ett års skolegang på BI.

Det eneste som kan være et problem for mange er jo det at man må klare seg selv og holde seg selv litt i øra :P Det er veldig lett å skli ut hvis man ikke jobber jevnt å trutt!

Så er du en strukturert person så er det bare å kjøre på! :)

Skrevet

Slenger meg på her, vurderer også nettstudie :)

Skrevet

Jeg kunne også tenkt meg å tatt noe mer utdanning som f.eks via NKS.. men det som jeg tenker på er at en blir liksom ikke noe.. og hva med lønna? Arhh.. ikke lett å vite hva en skal bli. 3 år på høyskole er uaktuelt med tanke på økonomi.

Skrevet

Jeg har studert Engelsk på NKS nettstuder, men det krever jo en viss selvstendig jobbing. Anbefaler å spørre læreren i nettstudiene om hjelp om det er noe du lurer på.

Skrevet

- Hva koster det?

- Hvordan tar man eksamen?

Skrevet

http://www.nks.no/helsefagarbeider

Dette virker jo enkelt og greit. Koster ikke for mye, er ikke for krevende, og gir deg en utanning innen helse.

Da kan du vel jobbe alt fra legekontor til sykehus??

Skrevet

Problemet er at et slikt studie teller bortimot null når du skal søke jobb...

Skrevet

Problemet er at et slikt studie teller bortimot null når du skal søke jobb...

Hvorfor det? Tar man f.eks studiekompetanse gjennom NKI eller NKS teller det da like mye som at man tok den på en skole?

Også kurset helsefagarbeider er jo et godkjent kurs..

• Liker 1
Skrevet

Hvorfor det? Tar man f.eks studiekompetanse gjennom NKI eller NKS teller det da like mye som at man tok den på en skole?

Det går ikke å ta studiekompetanse gjennom NKS eller NKI. Kursene er en hjelpende hånd for å komme seg gjennom pensum for de som skal melde seg opp til privatisteksamen, og ikke klarer å komme seg gjennom pensum på egen hånd.

Se fra NKS sine sider: http://www.nks.no/matematikk-2p

Du melder deg opp til eksamen som privatist enten på www.privatistweb.no eller ved en videregående skole nær deg.

Eksamen avlegger du som privatist i videregående skole, og du vil få utskrift av eksamensprotokollen fra eksamensskolen.

Oppmeldingsfristene er 15.09 for eksamen om høsten, og 15.01 for eksamen om våren.

Dette er karakteren som teller.

Du får tilsendt kursbevis for hvert enkelt kurs når alle obligatoriske oppgaver er godkjente.

Dette kursbeviset er ikke verdt fem øre.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...