Gjest wiwiwao Skrevet 25. oktober 2011 #1 Del Skrevet 25. oktober 2011 Hei! Noen som vet hvor mye det koster å få skifta dekk på verksted i Oslo? Og noen som har noen anbefalinger? Takk. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lille-pus Skrevet 25. oktober 2011 #2 Del Skrevet 25. oktober 2011 Mekonomen i Ski hadde veldig godt ord på seg for 6-7 år siden, både på pris og på service. Tør ikke si hvordan det er der i dag.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. oktober 2011 #3 Del Skrevet 25. oktober 2011 Du trenger ikke verksted for det! Bak Ryenkrysset (Essoen) finner du flere steder. Bl.a. Ryen håndbilvask, som tar 200 kr for å skifte dekk. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Audiot Skrevet 25. oktober 2011 #4 Del Skrevet 25. oktober 2011 Skriv riktig. Dekk = gummien. Hjul = felg og dekk. De fleste sjapper tar mer for å skifte dekk, enn å skifte hjul.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. oktober 2011 #5 Del Skrevet 25. oktober 2011 På Ensjø ligger disse stedene tett i tett. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lille-pus Skrevet 25. oktober 2011 #6 Del Skrevet 25. oktober 2011 Skriv riktig. Dekk = gummien. Hjul = felg og dekk. De fleste sjapper tar mer for å skifte dekk, enn å skifte hjul.. Godt poeng Jeg svarte på spørsmålet slik det var beskrevet; "skifte dekk", underforstått; kjøpe nye dekk + monterting & avbalansering Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. oktober 2011 #7 Del Skrevet 25. oktober 2011 Oljeskiftekspressen i krysset Kirkeveien/Geitmyrsveien. Tror de tar 400,- for hjulskift. Selger også dekk om det er det du skal ha. Dyktige og hyggelige, og kom meg til unnsetning en gang jeg punkterte noen hundre meter unna. Han ene karen kom ruslende med jekken under armen og ordnet opp. Tok 20min fra jeg ringte til alt var i orden: på med reservedekk, kjøre bort til verkstedet, reparere ødelagt ventil, skifte igjen og fiks ferdig. Gratis, til og med. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest wiwiwao Skrevet 25. oktober 2011 #8 Del Skrevet 25. oktober 2011 (endret) Ja drev og googla litt og skifte dekk var mer enn å bare skifte dekk. Altså skifte dekk = skifte fra sommerdekk til vinterdekk (som jeg har fra før av). Så leste jeg noe om at man måtte avbalansere de og. Sentrum bilpleie har hjulskifte til 250 og avbalansering til 200 kr. Endret 25. oktober 2011 av wiwiwao Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lille-pus Skrevet 26. oktober 2011 #9 Del Skrevet 26. oktober 2011 Ja drev og googla litt og skifte dekk var mer enn å bare skifte dekk. Altså skifte dekk = skifte fra sommerdekk til vinterdekk (som jeg har fra før av). Så leste jeg noe om at man måtte avbalansere de og. Sentrum bilpleie har hjulskifte til 250 og avbalansering til 200 kr. Men hva er det du egentlig skal ha gjort ? Har du vinterdekk på felg, og vil ha byttet fra sommerhjul til vinterhjul ? - eller ønsker du å bytte de vinterdekkene du har med nye friske vinterdekk på felgene ? - eller har du ett sett felger, og ønsker å få tatt sommerdekkene av og satt vinterdekkene på de samme felgene ? - er det "bare" gummien, selve dekket, du skal ha byttet ? Eller skal du bare legge om fra sommerhjul til vinterhjul ? (-det "folk flest" kaller å "legge om til vinterdekk" ) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest wiwiwao Skrevet 26. oktober 2011 #10 Del Skrevet 26. oktober 2011 (endret) Jeg har to sett med hjul, et sommer og et vinter. Begge har egne felger. Så det er bare et hjulskifte. Ingen dekkskifte. Visste ikke at dette var så komplisert. Er vant til å høre folk si at de skal skifte dekk og da mener de hele hjulet (ikke bytte av gummi). Men da lærte jeg noe nytt Jeg trodde jeg skrev hjul og ikke dekk i forrige post. Endret 26. oktober 2011 av wiwiwao Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Badabing Skrevet 27. oktober 2011 #11 Del Skrevet 27. oktober 2011 Jeg har alltid bare sagt at jeg skal skifte dekk.. Men jeg har "løse" felger, og skal kjøpe nye dekk. Hva er det jeg skal be om et tilbud på når jeg ringer disse verkstedene? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest wiwiwao Skrevet 27. oktober 2011 #12 Del Skrevet 27. oktober 2011 Jeg har alltid bare sagt at jeg skal skifte dekk.. Men jeg har "løse" felger, og skal kjøpe nye dekk. Hva er det jeg skal be om et tilbud på når jeg ringer disse verkstedene? Hvis du har felger og skal sette på/bytte ut gummien så tror jeg det heter omlegging av dekk, også så må du be de avbalansere de. Kommer på et par tusenlapper tror jeg. Gammal side, men du kan sikkert ringe de og forhøre deg om prisene for disse tjenestene: http://forbrukerportalen.no/Artikler/forbrukerrapporten/2003/dekkskift Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lutetium 71 Skrevet 27. oktober 2011 #13 Del Skrevet 27. oktober 2011 Pleier alltid å legge om (vinter/sommer) selv. Trenger treninga, pluss at jeg liker å holde øye med bremseklossene. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Sinnataggen* Skrevet 28. oktober 2011 #14 Del Skrevet 28. oktober 2011 Skifte selv? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2011 #15 Del Skrevet 28. oktober 2011 Skifte selv? TS vet helt sikkert at det går an å skifte selv. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lutetium 71 Skrevet 28. oktober 2011 #16 Del Skrevet 28. oktober 2011 TS vet helt sikkert at det går an å skifte selv. Veldig greit å ha den treningen, om man punkterer midt i svarte natta. Litt sært å bestille tauing pga ett flatt dekk. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Badabing Skrevet 28. oktober 2011 #17 Del Skrevet 28. oktober 2011 (endret) Veldig greit å ha den treningen, om man punkterer midt i svarte natta. Litt sært å bestille tauing pga ett flatt dekk. Problemet nå er jo at det uansett ikke følger med reservehjul på nye biler, og det er heller ikke laget plass til det i min bil. Fulgte bare med en skumspray som var til å le av. Før syntes jeg det var greit å skifte hjul selv, men nå bryr jeg meg ikke lenger. Edit: rare tasteleifer Endret 28. oktober 2011 av Badabing Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lutetium 71 Skrevet 28. oktober 2011 #18 Del Skrevet 28. oktober 2011 Problemet nå er jo at det uansett ikke følger med reservehjel på nye biler, og det er heller ikke laget plass til det i min bil. Fulgte bare med en skumspray som var til åle av. Før syntes jeg det var greit å skifte hjul selv, men nå bryr jeg meg ikke lenger. Disse sprayene har jeg faktisk ikke vært borti selv, men jeg har forstått at de skal brukes til å sprøyte inn skum i dekket, samt blåse det opp? Har vært borti reservedekk som er virkelig reservedekk, dvs rene trillbårhjula som klarer max 50km/t. Oh well, man blir ikke fristet til å kjøre lengre enn nødvendig ihvertfall.. Dette påhittet til bilfabrikantene bare fremmedgjør folk enda mer fra kjøretøyet sitt. Man er allerede praktisk talt stengt ute fra alt som ligger under panseret (snart blir det vel påfyllingstut for spylervæske inne i kupeen), nå vil de at folk tar fingra fra fatet dekkene også! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Badabing Skrevet 28. oktober 2011 #19 Del Skrevet 28. oktober 2011 Disse sprayene har jeg faktisk ikke vært borti selv, men jeg har forstått at de skal brukes til å sprøyte inn skum i dekket, samt blåse det opp? Har vært borti reservedekk som er virkelig reservedekk, dvs rene trillbårhjula som klarer max 50km/t. Oh well, man blir ikke fristet til å kjøre lengre enn nødvendig ihvertfall.. Dette påhittet til bilfabrikantene bare fremmedgjør folk enda mer fra kjøretøyet sitt. Man er allerede praktisk talt stengt ute fra alt som ligger under panseret (snart blir det vel påfyllingstut for spylervæske inne i kupeen), nå vil de at folk tar fingra fra fatet dekkene også! Ja, det er noe sånt. Dessverre syntes jeg det funket dårlig. Virker som hullet i dekket må være ekstremt lite for at skummet skal ha noe effekt. Og er det så lite, vil det sive så lite luft at man får mulighet til å komme seg et sted der man kan få skiftet dekk. Hadde null effekt på den punkteringen jeg hadde forrige gang. Selv syntes jeg det var veldig kjekt å kunne skifte hjul før i tiden. Men så hadde man bruk for det også. Jeg var veldig glad for å kunne ta frem reservehjulet da jeg punkterte i ødemarken for noen år siden, og at jeg også visste hvordan jeg kunne sette det på. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lutetium 71 Skrevet 28. oktober 2011 #20 Del Skrevet 28. oktober 2011 Ja, det er noe sånt. Dessverre syntes jeg det funket dårlig. Virker som hullet i dekket må være ekstremt lite for at skummet skal ha noe effekt. Og er det så lite, vil det sive så lite luft at man får mulighet til å komme seg et sted der man kan få skiftet dekk. Hadde null effekt på den punkteringen jeg hadde forrige gang. Jeses. Høres ikke ut som noe jeg har lyst til å prøve (selv om jeg liker alle sånne duppeditter). Selv syntes jeg det var veldig kjekt å kunne skifte hjul før i tiden. Men så hadde man bruk for det også. Jeg var veldig glad for å kunne ta frem reservehjulet da jeg punkterte i ødemarken for noen år siden, og at jeg også visste hvordan jeg kunne sette det på. Lurer på om kjøreskolene kommer til å kutte ut reservehjul i opplæringen, etterhvert som gamle biler skiftes ut? Selv har jeg ett ekte hjul (reservehjul som ser ut som de andre). Men så kjører jeg stasjonsvogn, og der er det jo plass til slikt. Igrunnen ser man jo denne trenden ellers også. Ingenting ekstra blir lagt ved ett produkt, uansett hvem som lager det. Se på datamaskiner f.eks, det vanlige frem til ca 2005 var jo å legge ved en plate med operativsystemet på. Nå må man brenne denne ut selv! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå