Gå til innhold

Har fått bekreftelse på e-mail med intervju, tid og sted

Anbefalte innlegg

Skrevet

Heisann

Jeg har søkt jobber i 5 måneder nå, og jeg har hele tiden forholdt meg rolig men prøvd å vise interesse uten å være desperat. Nå har jeg ordnet meg et intervju hos et firma jeg virkelig kunne tenkt meg å jobbe. Jeg har nettopp mottatt bekreftelsen med tid og sted.

Til nå har jeg tidligere ikke skrevet noe tilbake på disse bekreftelsesmailene jeg har fått, da jeg tenkte at det strengt tatt ikke er nødvendig. Jeg er likevel redd for at jeg har vist for lite hvor mye jeg kan ha tenkt meg å ha jobben, og lurer nå på om jeg bare skal takke for innkallelsen, og at jeg ser frem til møtet på torsdag. Som jeg nevnte er jeg redd for at jeg tidligere ikke har vist nok hvor mye jeg ser frem til å høre mer om de aktuelle jobbene, og tenkte kanskje dette kunne vært et lite skritt å ta i den retningen.

Hva synes dere? Er det riktig initiativ å ta eller bør jeg ikke skrive noe?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg ville absolutt sendt svar. Takk for innkallelsen, ser frem til møtet, høres bra ut :jepp:

• Liker 1
Skrevet

Jeg ville bare skrevet "Da sees vi der :)" eller noe.

Skrevet

Send en kort melding hvor du takker for info og at du ser frem til intervjuet. Det bekrefter samtidig at du har motatt infoen om tid/sted.

• Liker 2
Skrevet

Takk for svar!

Da skal jeg gjøre det.. men jeg må svare på engelsk, og jeg vet ikke om det høres teit ut å skrive at man gleder seg til intervjuet? Normalt sett er man vel litt nervøs.. ;)

Dear X, thank you for the information. I look forward to hearing more about the position

eller I look forward to the interview likevel ?

Hva synes dere?

Skrevet

Send en e-post med at du takker for innkallelsen og at du ser frem til møtet. Ingen vits i å overkommunisere noe mer, det skinner bare igjennom. Folk setter dessuten pris på korte og konsise beskjeder på slike praktiske ting i en travel hverdag :)

Skrevet

Send en e-post med at du takker for innkallelsen og at du ser frem til møtet. Ingen vits i å overkommunisere noe mer, det skinner bare igjennom. Folk setter dessuten pris på korte og konsise beskjeder på slike praktiske ting i en travel hverdag :)

Nei som du ser i postene over hadde jeg ikke tenkt å overkommunisere.

Skrevet

Antar du har søkt, og dette er det første du hører fra dem?

Hvordan formulerer de seg da? Det er alltid greit å speile deres måte å kommunisere på.

Dear Mr. X

Thank you for the invitation [dato-sted].

I look forward to meeting you.

Sincerely,

Sissan9

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...