Lucky! Skrevet 8. desember 2003 #1 Skrevet 8. desember 2003 Hei! Trenger noen råd om hvordan jeg skal gå frem når jeg skal slutte å amme(eller pumpe som jeg gjør).. for å bråslutte er vel neppe noe lurt ! Blir glad for svar! Klem
Gjest Anonymous Skrevet 8. desember 2003 #2 Skrevet 8. desember 2003 De gangene jeg har sluttet å amme, så har jeg sluttet på dagen. Men da har barna vært ca 1 år og mer eller mindre trappet ned selv, slik at amming i hovedsak foregikk på kveldstid før sengtid. Så jeg annbefaler å trappe ned og så slutte på dagen. Det er ikke farlig med at det er litt melk der, da den kommer bort etterhvert, og slutter å produsers. Hvis du fortsetter å pumpe stimulerer du brystene til produksjon, og det vil du jo unngå, så pump mindre og gjerne færre ganger daglig.
Sally Skrevet 10. desember 2003 #3 Skrevet 10. desember 2003 Jeg måtte slutte å amme da babyen var 4 uker gammel pga. kraftig brystbetennelse (ble bla hasteopperert). Så da betennelsen var over etter 12 uker fikk jeg på blåresept tabeletter, Dostinex, som stoppet melkeproduksjonen. De første dagene pumpet jeg "toppene" på melkesprengen, og ble melkefri etter noen uker. Jeg hadde ingen bivirkninger av tabelettene, det eneste negative var at de kostet nesten 300 kroner for to... Derfor fikk jeg de på blåresept.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå