AnonymBruker Skrevet 25. oktober 2011 #1 Skrevet 25. oktober 2011 Er du omgitt av faglig dyktige medarbeidere eller føler du at du er den eneste som kan det dere driver med? Vi har en på jobb hos oss som tydelig gir uttrykk for at vi andre er en gjeng komplette idioter, at h*n er den eneste som KAN jobben vi gjør og at vi andre bør "bukke og neie" når vedkommende forteller oss hvordan vi skal utføre jobben vår - uavhengig av om det er innenfor vedkommendes arbeidsområde og kunnskap eller ikke.. Hvordan forholde seg til slike mennesker?
Rofl Skrevet 25. oktober 2011 #2 Skrevet 25. oktober 2011 Ignorer de totalt når de oppføre seg slik om det er mulig
Carrot Skrevet 25. oktober 2011 #3 Skrevet 25. oktober 2011 *hmm* slike "bedrevitere" tror jeg man finner i alle situasjoner, hvordan man takler dem? Jeg vet ikke - jeg blir litt satt ut av slike.... Men i min jobb er det veldig mange faglig dyktige mennesker som av og til mangler litt av dette med sosiale antenner og derfor nok kan fremstå som arrogante, ettersom man lærer dem og organisasjonen å kjenne går det som regel mye bedre.. Jeg liker de aller fleste jeg jobber sammen med og føler meg priviligert som har den jobben jeg har..
CoffeeCup Skrevet 25. oktober 2011 #4 Skrevet 25. oktober 2011 Jeg føler jeg er omgitt av medarbeidere som lener seg på masse erfaring. Og det er veldig bra det, men det virker som om de ikke helt vet lenger hva kompetansen er forankret i. Jeg som nyutdannet er ganske teoretisk sterk og vet godt hva kompetansen er forankret i, men jeg har ganske lite erfaring. Jeg syns vi utfyller hverandre veldig bra, og tror vi alle lærer av hverandre H*n du jobber med høres bare ut som en regelrett bedreviter. Sånne folk pleier jeg bare å overse og hvertfall ikke la meg bli såret av det. Men før det ville jeg nok tenkt meg om, kanskje det er noe i det han sier? Er det selvinnsikten min det er noe galt med? Muligens tatt en medarbeidersamtale med sjefen og hørt om h*n var fornøyd med arbeidet mitt?
AnonymBruker Skrevet 25. oktober 2011 #5 Skrevet 25. oktober 2011 Jeg er kun omgitt av faglig dyktige personer. Vi er drøyt 50 medarbeidere i avdelingen, der rundt 35 personer har doktorgrad (professorer og førsteamanuensiser) og de restende 15-20 personene har minimum mastergrad. I tillegg har mange av dem flere årtier med erfaring. Det står ikke på kunnskapen.
MissStiles Skrevet 25. oktober 2011 #6 Skrevet 25. oktober 2011 Tror det finnes sånne type mennesker overalt. Som tror de kan gjøre jobben enn en selv. Har flere av dem på jobben min og. Jeg lar dem bare holde på. Så lenge de ikke ødelegger for meg eller plager meg, så kan de få lov til å tro at de er flinke. Men sier ifra når jeg finner "feil" andre har gjort.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå