Anita den Fagre Skrevet 25. oktober 2011 #1 Skrevet 25. oktober 2011 Sitter å skriver masteroppgave som skal leveres 15. desember. Er ca halvveis tipper jeg og mye pirk som gjenstår... Sliter skikkelig med å komme meg videre og har helt skrivestopp Noen tips til hvordan komme seg over kneika? Må få levert til jul, orker ikke å utsette det til neste år. Jeg jobber 60 % ved siden av, og det er egentlig veldig greit, for da har jeg noen dager i uken der jeg kommer meg bort med god samvittighet og kommer tilbake til masteroppgaven med nye ideer.. I tillegg er jeg gravid med termin rett etter jul. Det tar veldig på kreftene, men øker jo motivasjonen min til å faktisk fullføre til jul.
Sissan9 Skrevet 25. oktober 2011 #2 Skrevet 25. oktober 2011 Sett opp disposisjon for hva som står igjen - f.eks. 1. Metodekapittel 2. Register og henvisninger 3. Oppsummering/Sammendrag 4. Konklusjoner og begrunnelser osv Og så setter du delmål. Den ene uka jobber du med bare en ting, og blir du ferdig tidlig tar du "fri" med god samvittighet. Har du alt i en "haug" uten full oversikt over det, føles det bare som et fjell du skal over - deler du det opp og setter delmål, er det gjerne lettere. Gjelder forøvrig alle store oppgaver syns jeg.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå