AnonymBruker Skrevet 25. oktober 2011 #1 Skrevet 25. oktober 2011 Hvor jeg jobber, er det utrolig mange spesielle kunder. Kunder som henger her hele dagen,og som klikker på oss for ingenting. Jeg er MEGA lei. Føler meg mindreverdig av å jobbe der, og gruer meg hver gang jeg skal jobbe. Trives med de andre som jobber her, men det er selve jobben og kundene som ofte plager meg. Dette er en jobb som overhodet ikke passer meg. Forrige helg var jeg syk, og spurte dermed om en kunne ta en vakt fra meg, noe hun kunne. Så får jeg etterpå en sur melding fra sjefen om at selvom jeg var på ute, er det mitt eget ansvar. Dette stemmer overhodet ikke, noe jeg sa til han. Han trodde meg ikke. Jeg sendte da en melding hvor jeg forklarte at jeg var sjokkert over hans oppførsel. Senere får jeg melding om at jeg blir kalt inn til møte? Synes dette er utrolig barnslig, og jeg vil egentlig bare slutte nå med én gang. Problemet er da at jeg ikke da har en fast jobb. Hva mener dere jeg bør gjøre? Noen tips til hvordan jeg kan skaffe meg en ny jobb raskt? Og, hvis jeg slutter i jobben min nå, vil de på intervjuet spørre om hvorfor, hva skal jeg da si? Tar imot alle svar.
Glynis Skrevet 25. oktober 2011 #2 Skrevet 25. oktober 2011 Forrige helg var jeg syk, og spurte dermed om en kunne ta en vakt fra meg, noe hun kunne. Så får jeg etterpå en sur melding fra sjefen om at selvom jeg var på ute, er det mitt eget ansvar. Dette stemmer overhodet ikke, noe jeg sa til han. Han trodde meg ikke. Jeg sendte da en melding hvor jeg forklarte at jeg var sjokkert over hans oppførsel. Senere får jeg melding om at jeg blir kalt inn til møte? Du var på ute? Hæ? Og hva var det som var ditt ansvar men som ikke stemmer? Hva var den sjokkerende oppførselen? Uansett, når du er syk, si ifra til sjefen, så må han tilkalle en annen vakt.
AnonymBruker Skrevet 25. oktober 2011 #3 Skrevet 25. oktober 2011 Det høres ikke ut som du trives noe særlig nei, så du bør kanskje søke deg etter en ny jobb. Når det gjelder ansvaret for å finne ny vakt, så kommer det an på hva som skjedde. Om du på egenhånd ble enig om å bytte vakt med en annen og vedkommende ikke møtte opp, så vil jeg si det var ditt ansvar dersom du ikke informerte sjefen. Dersom sjefen ble informert og sa seg enig så er det sjefens ansvar. Det er derfor det er så utrolig viktig å være veldig ryddig rundt vaktskifte. I en av jobbene jeg hadde, så hadde vi et eget lite vaktlisteskriv, der vi skrev hvem som skulle bytte vakt med hvem og hvilken dato og klokkeslett det var snakk om. Dette måtte begge signere (både den som ga fra seg og den som tok vakta).
AnonymBruker Skrevet 25. oktober 2011 #4 Skrevet 25. oktober 2011 Han kan jo ikke bevise at du var på byen (siden du faktisk ikke var det). Fra nå av sørger du for sykemelding hver gang du blir syk (ikke at det bør bli så ofte da). Jeg skjønner akkurat hvordan du har det? Jobber du på en tippekiosk med mange stamkunder eller? Har vært der jeg også.. Ikke noe særlig kjekt. Og sjefen min også var GAL! Du må bare gi beskjed om at du faktisk var syk og at du ikke setter pris på at han betviler det du sier. Vær flink og pliktoppfyllende og hyggelig med kundene, og så leter du etter en ny jobb i mellomtiden. Du kommer til å lære mye og bli sterkere ved å ikke gi opp så lett. Det er viktig lærdom.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå