Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Her en jente på 5 år som elsker å lage ting.

Tenkte vi nå for første gang kunne bruke en del dager i desember å bare kose oss å lage juleting.

Det er en stund siden jeg gikk på barneskolen å hadde juleverksted så jeg husker ikke hvordan man laget dorullnisser, lenker osv.

Finnes det noen 1-2-3 nettsider som kan vise slike ting trinn for trinn eller er det noen her som har noen ideer til hva vi kan lage og forklare litt hvordan?

Tusen takk :-)

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Jeg fant ikke fremgangsmåten på nettet så du får greie deg med min ;)

Hjemmelagde julelykter:

Syltetøyglass: (vask, fjern papir og limrester) - start gjerne med å spare på glass i god tid før jul.

Ståltråd til håndtak/hanker: Ikke lett å forklare... Brett ståltråden dobbelt 1 gang, deretter form den som en oval. La den ene enen av ovalen "gape" over halsen av syltetøyglasset (ved rendene der lokket vanligvis skrus på), deretter tvinner du ståltråden slik at den strammes rundt halsen av glasset og den tvinnede ståltråden ser ut som en hank. Prøv deg frem om du ikke forstår hva jeg mener ;)

Alternativ:Silkepapir, saks, papirlim, div stjerner, glitter etc:

Lim et lag med silkepapir rundt hele glasset som bakgrunn. Deretter kan barna dekorere som de vil - klippe ut snømenn, engler, juletrær etc i silkepapir og lime på rundt hele glasset. Pynt gjerne med glitter eller klistremerkestjerner etc.

Alternativ: Hobbymaling, glitter, lim etc. Mal julemotiv utenpå glasset.

Pyntestein: Legg gjerne noen pyntestein ala de du får kjøpt på IKEA i bunn av syltetøyglasset - eller sett de på noe som beskytter underlaget mot varme.

Telys: Duftlys med lukt av jul anbefales!

Endret av chepooka

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...