AnonymBruker Skrevet 25. oktober 2011 #1 Skrevet 25. oktober 2011 Det er noe av det dårligste jeg har lest. Jeg har ikke lest Angels & Demons eller Da Vinci koden, og gledet meg til denne. Hele familien hadde lest den og synes den var spennende. Jeg må dra meg igjennom hvert eneste kapittel. Fyren har vel engelsk som morsmål antar jeg? Ikke bare er boken kjedelig, men det er jo så enkelt og kjedelig språbruk. Jeg føler meg nesten skyldig i noe kriminelt som dømmer denne boka nord og ned, siden "Den er såååå bra!" ifølge mange andre. Jeg tør nesten ikke si det høyt i offentlighet.
Zzyzx Skrevet 25. oktober 2011 #2 Skrevet 25. oktober 2011 Vel, foruroligende mange synes jo også at Alkymisten er noe av det beste de har lest, så... Spar deg for å lese resten av bøkene hans. De er ikke noe bedre.
Xaphan Skrevet 25. oktober 2011 #3 Skrevet 25. oktober 2011 Jeg ble også skuffet over denne boken. Jeg likte Angels and Demons veldig godt, den overrasket meg positivt (jeg var veldig negativt innstilt da jeg begynte på den). Da vinci koden syns jeg var grei, det var noen deler jeg likte spesielt, mens andre var middelmådige. Men The lost symbol begeistret meg ikke noe særlig, nei.
mysticmoo Skrevet 25. oktober 2011 #4 Skrevet 25. oktober 2011 Jeg syns The Lost Symbol, og de andre av Dan Brown var gode, og det var vel det jeg leste over et par år.. ...før jeg begynte å lese skikkelige bøker. Nå skal jeg ikke lese noe som overhodet ligner på de bøkene igjen.
AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2011 #5 Skrevet 26. oktober 2011 hehe, ja det er helt utrolig hvor dårlig jeg synes den er. Da jeg begynte å lese bøker på alvor kjøpte jeg mye tullball. F.eks "The Gaudi Key", "The Last Oracle" +++, alt sånne mysterielignende myter og drit. Aldri mer! De prøver alle å være Dan Brown, men det er jo ikke noe å trakte etter.
Soleklart Skrevet 26. oktober 2011 #6 Skrevet 26. oktober 2011 Må innrømme at jeg ikke har lest den boka, men har lest noen bøker av Dan Brown. Disse ble lest for å prøve å forstå hans populariet, men klarte det ikke. Måtte konsentrere meg for å kommer gjennom bøkene. Dan Brown er oppskrytt.
mysticmoo Skrevet 26. oktober 2011 #7 Skrevet 26. oktober 2011 Samme her. DaVinci-Koden var liksom den første o'store mysterieboka jeg leste, jeg var hekta og syns den var utrolig bra. Leste de andre og syns de også var gode. Så lånte jeg The Lost Symbol nå i sommer, leste den og tenkte at den var like 'god' som de andre. Dermed begynte leseinteressen igjen og jeg begynte å åpne øynene for hva folk faktisk leser i disse dager. Nå er jeg flau over å ha sett på Dan Browns bøker som gode. For det er de absolutt ikke! Har funnet mye snadder å lese i det siste
Anglofil Skrevet 29. oktober 2011 #8 Skrevet 29. oktober 2011 (endret) Jeg er en av de som synes den er spennende og jeg synes at alle bøkene til Dan Brown er det. Mvh Yvonne Endret 29. oktober 2011 av Yvonne 2
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2011 #9 Skrevet 30. oktober 2011 Jeg synes Det tapte symbol (leste den på norsk) var kjempespennende. Slutten synes jeg ble litt rar. De kunne godt utelatt den siste delen for min del, men oppbyggingen og spenningen i resten av boka synes jeg var veldig bra. Jeg mener at det er helt ok å like/mislike bøker. Men å opphøye seg selv med holdninger om at "sånne drittbøker skal jeg aldri lese igjen, nå leser jeg bare verdig litteratur" synes jeg blir litt ufrivillig komisk. Litt som snobbete fruer på vestkanten som aldeles ikke vil nedlate seg til å gjøre slik som almuen gjør. 7
Gjest Mahareth Skrevet 30. oktober 2011 #10 Skrevet 30. oktober 2011 Jeg har lest den, og klarer ikke å huske noe som helst av boken Likte Angels and Deamons veldig godt, og synes Da Vinci koden var helt ok. Har også lest en eller to andre av ham som jeg ikke klarer å huske. Hvis han skriver flere gidder jeg faktisk ikke å lese dem.
Gjest sardintroll Skrevet 1. november 2011 #11 Skrevet 1. november 2011 Jeg synes det er den beste av de tre bøkene med Robert Langdon. Engler og Demoner kommer på andre plass, og Da Vinci Koden et stykke under dem, den synes jeg er helt ok, men oppskrytt så det holder. :gjeiper: 1
Gjest fr21_5ffdsa Skrevet 5. november 2011 #12 Skrevet 5. november 2011 Jeg syns den var veldig spennende helt til jeg kom til et visst punkt der jeg tenkte at den var alt for tykk. Så jeg har mer eller mindre gitt den opp. Jeg har lest Da Vinci-koden, og en annen bok av Dan Brown (som jeg ikke husker hva heter..)
Cata Skrevet 5. november 2011 #13 Skrevet 5. november 2011 Off Topic, siden jeg ikke har lest boka, men litt on topic pga. begrunnelsen. Jeg liker mystikk/mysterie/kvasihistoriegenren så jeg leste Da Vinci koden med en viss skuffelse. Plottet var bra, språket ...ikke så bra. Jeg tar forbehold om at jeg altså leste den norske oversettelsen, så det kan ha vært oversetteren. Så prøvde jeg meg på Engler og Demoner. Den gav jeg opp halvlest, mye på grunn av språket. Orket ikke mer. Dermed ble det til at jeg ikke valgte å gjøre et 3. forsøk. Synd at så spennende plott blir ødelagt av så dårlig språk.
Mynona Skrevet 5. november 2011 #14 Skrevet 5. november 2011 Jeg har lest alle (?) 5 bøkene til Dan Brown på engelsk. Jeg synes engelske bøker ofte blir dårlig oversatt. Har likt Angels & Deamons best. Filmene som er laget på bøkene er latterlig dårlig synes jeg. The Lost Symbol er det lenge siden jeg leste, så jeg husker ikke helt hva den handlet om, men jeg mener å huske jeg synes den var litt for langtekkelig. Og at jeg ble litt skuffa i forhold til sånn jeg husket Angels & Deamons (som jeg leste for 6 år siden eller noe sånt).
Gjest *Røyskatt* Skrevet 5. november 2011 #15 Skrevet 5. november 2011 Litt sånn... Slemmingen var bra en stund, men det ble for langtekkelig. Er enig med Mynona om at Angels and Deamons har vært den beste.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå