Gelica Skrevet 25. oktober 2011 #1 Skrevet 25. oktober 2011 Har vært inne på noe som heter Groupon.no og her får man ekstreme rabatter på alt fra bleking av tenner, middager på restaurant og reiser. Blir litt skeptisk når man kan få en Thailandreise til Nok 2 475 for 7 netter på 5 stjernes hotell (uten fly) som ellers koster 11 532,- Ellers er det rabatter på blant annet fettfjerning uten kirurgi Nok 1650 i stede for 5 500,- Det er også mange restauranttilbud. Har noen forsøkt dette og er det tilfelle, eller er det noe lureri bak?
AnonymBruker Skrevet 25. oktober 2011 #2 Skrevet 25. oktober 2011 Jeg har kjøpt flere dealer og det har ikke vært lureri. 4
Vofsitofsi Skrevet 25. oktober 2011 #3 Skrevet 25. oktober 2011 Jeg har blant annet kjøpt frisørtime og massasje via Groupon, og det funket som fjell!
AnonymBruker Skrevet 25. oktober 2011 #4 Skrevet 25. oktober 2011 Det er ikke lureri, men du bør kanskje tenke på at "verdien" som står oppførd på dealen kan være noe høyere enn mange steder. F.eks hvis "xxxx støvsuger" står oppført som 10 000 kr i verdi på Groupon, har de sikkert gått ut i fra der hvor støvsugeren selges dyrest av alle steder du kan få tak i den.
Anglofil Skrevet 25. oktober 2011 #5 Skrevet 25. oktober 2011 Nei, det er ikke lureri. Blant annet har jeg kjøpt alt fra restaurantmiddager til spa-dag til brudebuketten min gjennom kuponger fra dem. Mvh Yvonne
hederlig Skrevet 25. oktober 2011 #6 Skrevet 25. oktober 2011 Den ser jo nesten helt lik ut som www.letsdeal.no ?
AnonymBruker Skrevet 25. oktober 2011 #7 Skrevet 25. oktober 2011 Groupon er ikke lureri for forbruker, men for selger. Kjenner noen som har brukt groupon for å øke kundegruppen og personen hadde bare negativt å komme med! De tulla til tilbudet og dealen stemmer ikke etter avtalen de lagde. Jeg kommer ikke til å benytte meg av groupon bare for å støtte den personen.
Anglofil Skrevet 25. oktober 2011 #8 Skrevet 25. oktober 2011 Den ser jo nesten helt lik ut som www.letsdeal.no ? Ja, men tror groupon kom før letsdeal. Man har forøvrig også sweetdeal.no, gulesiderdeals.no osv. Mvh Yvonne 1
Gelica Skrevet 26. oktober 2011 Forfatter #9 Skrevet 26. oktober 2011 Takk for tilbakemeldinger. Ser i dag at det er tilbud med DFDS for Nok 399,- for 2 personer som jo er utrolig billig. Så kult å høre at det er noe i det :-) Ser dere nevner andre sider også, hva av disse kan dere anbefale og hvilke erfaringer har dere med de? sweetdeal.no, gulesiderdeals.no og letsdeal.no Kanskje noe jeg også bør sjekke ut :-)
Riskrem Skrevet 26. oktober 2011 #10 Skrevet 26. oktober 2011 Jeg har kjøpt flere ting på Groupon, og det er overhodet ikke lureri 1
sofie777 Skrevet 26. oktober 2011 #12 Skrevet 26. oktober 2011 Jeg har bare gode erfaringer med GroupOn. Alle de siste frisørtimene har vært gjennom dem. Når jeg får med hodemassasje, kur og et produkt til 3-500 kroner, da slår jeg til. Sist gang så måtte jeg betale for farging, men det var 30% rabatt, så totalen var uansett bra. Har også hatt et par massasjetimer og spist middag som jeg har fått billig gjennom dem og kommer til å bruke dem i fremtiden også. 1
momo Skrevet 26. oktober 2011 #13 Skrevet 26. oktober 2011 Jeg har kjøpt mye på sweatdeal, og veldig fornøyd med det. Har kjøpt noe på groupon og var faktisk ikke fornøyd med det. For var helikoptertur, og vi bestilte tid til siste helgen man kunne ta, var da det passet for oss. Vi bestilte i god tid og. Så avbestilte firmaet grunnet dårlig vær, og dermed var våres gavekort ugyldig, selv om det var de som hadde avlyst. Men det var helikopterfrimaet som var dårlig her, ikke groupon. Og jeg hadde kjøpt gavekort for 1400 kr.
Viljaa Skrevet 26. oktober 2011 #14 Skrevet 26. oktober 2011 Det er ikke lureri nei. Det som evnt. er i det for de som tilbyr dealen, er at de får ekstra annonseplass, nye kunder + at de på et vis er garantert valuta for pengene i form av at dealen ikke gjennomføres dersom for få melder seg på. I tillegg sørger "dagens deal" for at mange kanskje ikke tenker seg to ganger om før de trykker bestill-knappen, og ikke alle gjennomfører tilbudet. Det eneste som er verdt å være obs på er 1) Groupon henvender seg i stor grad til impulskjøpere, vær sikker på at du faktisk trenger/har tid til å gjennomføre det du har betalt for. 2) Noen tilbud er ikke sånn kjempegode. Men dette gjelder langt i fra alle. Men gå ikke automatisk ut i fra at noe er til å ikke gå glipp av bare fordi det står på groupon. 3) les villkårene nøye. Noen tilbud kan man kun benytte seg av innen en dato, innenfor et tidsrom ect. 1
tøydokka Skrevet 26. oktober 2011 #15 Skrevet 26. oktober 2011 Groupon er helt enkelt en skattekiste for forbrukere som gnir seg i griske hendernår de gjør et røverkjøp Ikke lureri altså, men som noen over har nevnt, oppgis ofte en høy "ordinær pris", slik at tilbudet skal se desto bedre ut. Men viss man lurer på hvor mye man reelt sett kan spare, er det jo bare å sjekke ut prisen blant flere tilbydere. Har kjøpt alt fra mat til botox
Ibanez Skrevet 26. oktober 2011 #16 Skrevet 26. oktober 2011 Oi, dette høres jo supert ut, kom tilfeldig over tråden her. Må sjekke ut dette her! Men hvorfor har jeg hørt så lite om det, om det er så bra?
Anglofil Skrevet 26. oktober 2011 #17 Skrevet 26. oktober 2011 Vet ikke, jeg anbefaler det til de jeg kjenner. Mvh Yvonne
Tussilago_2 Skrevet 26. oktober 2011 #18 Skrevet 26. oktober 2011 Skal kanskje være litt skeptisk??? http://www.nrk.no/helse-forbruk-og-livsstil/1.7850431 Har selv kjøpt flere resturantdealer og et par andre dealer som jeg er super fornøyd med. Men tør ikke kjøpe turer (sett et par dealer hvor folk føler de ikke fikk det de ba om...)
Anglofil Skrevet 26. oktober 2011 #19 Skrevet 26. oktober 2011 Tja, jeg har alltid fått pengene mine tilbake, men det vil jo alltid finnes de som er uheldige, tenker jeg. Selv har jeg brukt Groupon ikke bare i Norge, men også i Storbritannia. Skal man kjøpe dealer bør man gjøre litt research først, men sånn er det med all netthandel tenker jeg. Mvh Yvonne
AnonymBruker Skrevet 26. oktober 2011 #20 Skrevet 26. oktober 2011 Jeg ble nysgjerrig på dette, men virker som det er litt begrenset hvor i landet det tilbys? Etter en rask kikk ser det ut til at jeg må reise minimum 3 timer med bil for å komme meg til et sted hvor tjenestene/varene tilbys. Er det jeg som har misforstått, eller tilbys det ikke i hele landet? (Og jada, jeg vet at jeg kan kjøpe uansett hvor i landet jeg er da... Men vil jo gjerne benytte gavekortene også)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå