Mamma1 Skrevet 25. oktober 2011 #1 Skrevet 25. oktober 2011 Min lege hadde glemt å sende henvisning til nevrologisk, nå orker jeg ikke mer. Vet noen om en god privat nevrolog, i Oslo eller Trondheim eller på østlandet generelt? Har ringt cerebrum i Oslo, men han hadde ikke den maskinen, emg eller hva den heter.
Sugerøret Skrevet 25. oktober 2011 #2 Skrevet 25. oktober 2011 Den som driver Cerebrum, jobber mer for forsikringsselskap.Men han er flink han da. Selv går jeg til Øyvind Røsjø pga migrene,men jeg vet ikke om han har noen maskin- Hvilken type maskin mener du? Legen din burde ha en oversikt over nevrologer ,så kansje mase litt på legen? Ellers har jeg god erfaring med nevrologer fra Ahus,smerteklinikken der. Komer ann på hva du skal utredes for
Mamma1 Skrevet 25. oktober 2011 Forfatter #3 Skrevet 25. oktober 2011 Jeg vet egentlig ikke hva jeg skal utredes for, har hatt leamus i åtte mnd. De må ha en maskin som kan måle muskelaktivitet. Cerebrum har ikke den maskinen.
Sugerøret Skrevet 25. oktober 2011 #4 Skrevet 25. oktober 2011 (endret) hm men det kan da du få gjort på sykehus. har selv målt nerver og nervebaner + noe annet jeg ikke husker navn på. Ble gjort på Ahus Nevrografi/ENG test du mener? Eller Elektromyografi/EMG ? Endret 25. oktober 2011 av Kårky
Mamma1 Skrevet 25. oktober 2011 Forfatter #5 Skrevet 25. oktober 2011 Emg tror jeg. Ja, på sykehus har de, men det er så lang ventetid..
AnonymBruker Skrevet 25. oktober 2011 #6 Skrevet 25. oktober 2011 Nå er du nødt til å bytte fastlege. Hvordan klarer h*n å surre så mye? Men senk skuldrene - om det skulle vise seg å være noe i veien med deg - hjelper det å få et diagnosestempel i panna? Selv var jeg gjennom samme mølla i fjor. Ventet og ventet på MR og nevrolog. Jeg trodde egentlig ikke det var noe galt med meg - helt til jeg fikk resultatene. Jeg kan ikke si at jeg følte noe som helst lettelse over å få en diagnose. Det var jeg som svarte deg i din forrige tråd om at faren min har ALS. Og jeg klarer ikke å se noe sammenheng med hans symptomer med det du har fortalt her. Men jeg håper du får tatt tester osv snart, sånn som du går rundt nå, kan du ikke ha det, du virker jo helt desperat/trist/ulykkelig.
Mamma1 Skrevet 26. oktober 2011 Forfatter #7 Skrevet 26. oktober 2011 Ja, het jeg bor er det en fortvilelse meg legene.. Nye leger hele tiden. Hun hadde ikke hatt tid til å sende min henvisning enda sier hun.. Jeg kaller det å glemme.. Nei, jeg vil bare vite om jeg kan bli kvitt leamusa... Ikke vondt, men deprimerende å gå med.
Gjest Gjest Skrevet 26. oktober 2011 #8 Skrevet 26. oktober 2011 Ja, het jeg bor er det en fortvilelse meg legene.. Nye leger hele tiden. Hun hadde ikke hatt tid til å sende min henvisning enda sier hun.. Jeg kaller det å glemme.. Nei, jeg vil bare vite om jeg kan bli kvitt leamusa... Ikke vondt, men deprimerende å gå med. Legen kan skrive i henvisningen at det haster. Det BØR legen gjøre nå siden legen er skyld i sommel. Ellers er et råd til senere at du ber om å få henvisningen selv får å sende eller ta med til undersøkelser. Av og til har legen liste på hvor slike undersøkelser kan tas. Det gjelder både MR, Nevrolog, Ortoped, ØNH mm. En kan også bruke gule sider å søke opp hvor en kan få tatt undersøkelsene og ringe rundt til flere. Da har en også mulighet og tid til å forhøre seg om andres erfaringer med de som fåretar undersøkelsene (venner, familie eller nabo som har vært der) Det tar tid og krever en del av deg, men det hjelper å stå på selv for å komme videre. - En Ortopedisk undersøkelse fikk jeg beskjed om at jeg ville få brev senere, i løpet av 6-12 mnd. Etter en del tlf fikk jeg time i løpet av mnd et annet sted. - En Nevrologisk undersøkelse kunne jeg få time 9 mnd senere. Men etter noen tlf hvor jeg satte meg på liste kom jeg inn etter 5 mnd. - En MR undersøkelse var lengste ventetid på et sted 7 mnd. Men fant et annet sted jeg fikk tatt MR i løpet av 2 uker. - En rønkenundersøkelse var det ventetid på 4 mnd. Men etter litt undersøkelser på andre steder som tok rønken kom jeg inn etter 1 uke. Ingen av disse undersøkelsene var private, så det er mulig og komme raskere til offentlig også om en står på selv. Men uansett.... med en slik lege som surrer, roter og "glemmer" sende papirer ville jeg ha byttet ut tvert. Slik bør og skal det ikke være
Gjest Gjest Skrevet 26. oktober 2011 #9 Skrevet 26. oktober 2011 PS. Flere av timene jeg kom raskere til var pga. avbestillinger fra andre passienter. Gjest ovenfor.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå