Gjest Bobler Skrevet 25. oktober 2011 #1 Del Skrevet 25. oktober 2011 Noen som har noen smarte triks for å unngå at det skal gå hull på posen med matavfall når den skal byttes? Det blir alltid hull, og må gjerne bruke en 2-3 poser for å bare få den ut av søplebøtta si, fordi det blir hull.. Posene er så utrolig tynne, og selv om posene er miljøvennelige vil jeg gjerne slippe å måtte bruke 3 poser for å ta ut søpla.. (Har forresten ikke lange negler, JEG lager ikke hull på dem, men søplebøtta gjør det, eller så revner de av seg selv..) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
SparDame87 Skrevet 25. oktober 2011 #2 Del Skrevet 25. oktober 2011 Vi kjøpte faktisk matavfall poser på butikken for de vi fikk fra kommunen var så dårlig ikke bra tips, men et tips i allefall Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. oktober 2011 #3 Del Skrevet 25. oktober 2011 Kanskje du må skifte den oftere ? Det går aldri hull på mine.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest navnelapp Skrevet 25. oktober 2011 #4 Del Skrevet 25. oktober 2011 Eg er heller ikkje plaga med det. Du bør nok ikkje fylle den så full. Viss avfallsbøtta di lagar hol i den bør du aknskje bytte avfallsbøtte? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Spinell Skrevet 25. oktober 2011 #5 Del Skrevet 25. oktober 2011 Hvis det er spisse ting i matavfallet (bein etc.) som stikker hull på posen, kan du pakke dem inn i litt kjøkkenpapir. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Secondbite Skrevet 25. oktober 2011 #6 Del Skrevet 25. oktober 2011 Har hatt samme problemet med et par ruller. Det hender også at de har laget åpningene feil, slik at 50% av posene har hull i begge ender og de resterende 50% ikke har hull i det hele tatt... Samme med det at enkelte poser revner av ingenting. Og det er ikke noe spist eller noe i, det kan være et par epleskrotter i - og den kan revne. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Badabing Skrevet 26. oktober 2011 #7 Del Skrevet 26. oktober 2011 (endret) Det er nok forskjell på posene fra kommune til kommune. Den kommunen jeg bodde i før, hadde noen maisposer som det aldri gikk hull på. I den kommunen jeg bor nå må vi bruke to poser for å være sikre. Har dessverre ikke noe godt råd, jeg bruker alltid to poser.. Edit: http://www.clasohlson.no/product/category.aspx?category=renhold:avfall&id=88753196&_path=251882;85177601;88752832;88753196 Kanskje disse biobagene eller papirposene er ålreite? Noen som vet? Endret 26. oktober 2011 av Badabing Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
otilie Skrevet 28. oktober 2011 #8 Del Skrevet 28. oktober 2011 jeg tar aldri posen ut. tar med hele spannet og bare heller alt oppi avfallsdunken ute... øppelet MÅ vel ikke være godt pakket inn når den havner i dunken? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest navnelapp Skrevet 28. oktober 2011 #9 Del Skrevet 28. oktober 2011 Du må ha slått knute på posen. Elles blandar jo matavfallet seg med anna avfall, og gevinsten er borte. Men knyter du for er det greit. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lutetium 71 Skrevet 28. oktober 2011 #10 Del Skrevet 28. oktober 2011 Jeg kjøpte en sånn liten pedalbøtte på biltema av alle plasser, og har denne posen oppi (den beholderen renovasjonsvesenet sende meg bare irriterte meg). Jeg pleier å ha en strikk rundt kanten, så ikke posen ramler nedi når jeg fyller på. Skal jeg tømme, løsner jeg strikken, og knytter en hyssing rundt åpningen (har aldri fått dreisen på å knytte poser). Stort sett holder de tett, om ikke trer jeg utenpå en til. Tror det er lurt å la matavfallposene ligge innpakket i plastikken de kommer i, helt frem til man begynner å bruke dem. Tror ikke de tåler å få tilgang til luft over lengre tid! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Badabing Skrevet 28. oktober 2011 #11 Del Skrevet 28. oktober 2011 Du må ha slått knute på posen. Elles blandar jo matavfallet seg med anna avfall, og gevinsten er borte. Men knyter du for er det greit. I Oslo blant annet, er det sånn. Men ikke overalt ellers, for noen steder er det egen sortering. Ikke alle steder du kan knyte posen heller, for noen bruker papirposer uten hank. Men innmari grisete blir det jo om man bare skal hive det rett oppi da... Og ser for meg at det lett blir sittende fast i bunnen. Jeg bærer den også ut i boksen, men har pose på. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå