AnonymBruker Skrevet 25. oktober 2011 #1 Skrevet 25. oktober 2011 Hei! Sliter med fettete hår, særlig det som er nærmest ansiktet. Dusjer stort sett hver dag. Prøver å unngå å ha balsam i hodebunnen. Men hvil det hjelpe å tvinge seg selv til å la være å vaske håret hver dag? Heller annen hver dag? Selv om det blir fettete da? Men kan det hjelpe? Vil jo være ille i begynnelsen, men hvis det har effekt så er det kanskje verdt det? Kan huden rettogslett bli vant til å bli vasket hver dag og dermed må den produsere ekstra fett, som vises godt når man ikke vasker håret hver dag?
Gjest otrivin Skrevet 25. oktober 2011 #2 Skrevet 25. oktober 2011 Jeg har alltid vasket håret hver dag og aldri hatt fett hår så jeg ser ingen sammenheng, men vet ikke hvordan det er med andre da
AnonymBruker Skrevet 25. oktober 2011 #3 Skrevet 25. oktober 2011 Det kan hjelpe å kutte ned på hårvasken ja... Og evt bytte shampoo-merke... Samt at om håret er langt og tykt, tynger det ned slik at hodebunnen ikke får nok luft og dermed produserer mer fett. Om det er tilfellet kan du be en frisør tynne det ut eller klippe opp litt slik at det ikke blir så tungt...
Sugerøret Skrevet 25. oktober 2011 #4 Skrevet 25. oktober 2011 http://www.apotek1.no/produkter/vichy-dercos-energigivende-sjampo-200ml-903811p selv om den ikke er for fett hår,fungerer den flott på fett hår.2 stk tenåringer med fett hår har nå endelig fått igjen både glans og mistet det fettete utseende. Selv bruker jeg shampoen da jeg har mye stylingprodukter i håret,fjernes enkelt.
AnonymBruker Skrevet 25. oktober 2011 #5 Skrevet 25. oktober 2011 Jeg vasker hver 3 eller 4 dag, har aldri fett hår lenger. Men når jeg vaska hver dag eller hver 2 dag, da var det verre..
AnonymBruker Skrevet 25. oktober 2011 #6 Skrevet 25. oktober 2011 TS her. Takk for innspill! Har langt hår, men det er ikke så tykt og vil ikke klippe det mer opp for da blir det enda tynnere Men skal prøve å la være å vaske det hver dag og se om det blir bedre! Eventuelt prøvde den shampooen fra apoteket som det ble linket til
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå