Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som har laget det?

Jeg leter etter oppskrift :klø:

Videoannonse
Annonse
Gjest Étoile
Skrevet

Har laget det en gang hos en Mexicansk familie i USA, men fikk ikke oppskrift fordi det var en familie-hemmelighet...

Det er svært tidkrevende å lage, og jeg tror det er vanskelig å få tak i en del av ingrediensene i norge, mais "husken" (vet ikke hva det heter på norsk...) som man pakker de inn i hvertfall. Tror det finnes mange forskjellige typer, men de vi laget bestod av en mais-deig jeg tror var laget av maismel og grisefett, og fylt med en sterk kjøttsaus.

Har du prøvd å søke etter tamales- oppskrifter på google?

Har lyst på tamales nå, utrooolig godt!

Skrevet
Har laget det en gang hos en Mexicansk familie i USA, men fikk ikke oppskrift fordi det var en familie-hemmelighet...

Det er svært tidkrevende å lage, og jeg tror det er vanskelig å få tak i en del av ingrediensene i norge, mais "husken" (vet ikke hva det heter på norsk...) som man pakker de inn i hvertfall. Tror det finnes mange forskjellige typer, men de vi laget bestod av en mais-deig jeg tror var laget av maismel og grisefett, og fylt med en sterk kjøttsaus.

Har du prøvd å søke etter tamales- oppskrifter på google?

Har lyst på tamales nå, utrooolig godt!

Ja, det er nettopp det... Vi har et juleprosjekt om Costa Rica på skolen, og burde laget en rett derifra, helst julemat. Jeg tviler på at jeg får tak i alle ingrediensene da, og hvis det er så tidskrevende, gjør jeg vel lurt å finne på noe annet :)

Skrevet

Man kan pakke dem inn i bakepapir satt inn med olje eller fett også, funker helt greit!

Skrevet

Corn husk, er skallet som sitter rundt maiskolben.

Fant denne linken , hvor det igjen er link til mexicanfood dictionary.

Hvor bla masa er forklart som en slags mais, deig med lime.

Håper den kan hjelpe deg et stykke på vei.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...