Reina Skrevet 8. desember 2003 #1 Skrevet 8. desember 2003 Noen som har laget det? Jeg leter etter oppskrift :klø:
Gjest Étoile Skrevet 8. desember 2003 #2 Skrevet 8. desember 2003 Har laget det en gang hos en Mexicansk familie i USA, men fikk ikke oppskrift fordi det var en familie-hemmelighet... Det er svært tidkrevende å lage, og jeg tror det er vanskelig å få tak i en del av ingrediensene i norge, mais "husken" (vet ikke hva det heter på norsk...) som man pakker de inn i hvertfall. Tror det finnes mange forskjellige typer, men de vi laget bestod av en mais-deig jeg tror var laget av maismel og grisefett, og fylt med en sterk kjøttsaus. Har du prøvd å søke etter tamales- oppskrifter på google? Har lyst på tamales nå, utrooolig godt!
Gjest Étoile Skrevet 8. desember 2003 #3 Skrevet 8. desember 2003 http://www.thatsmyhome.com/links/tratam.htm Denne oppskriften høres lik ut som det jeg var med på, men jeg vet ikke hvor man får tak i masa og corn husks i Norge... Noen som vet?
Reina Skrevet 8. desember 2003 Forfatter #4 Skrevet 8. desember 2003 Har laget det en gang hos en Mexicansk familie i USA, men fikk ikke oppskrift fordi det var en familie-hemmelighet... Det er svært tidkrevende å lage, og jeg tror det er vanskelig å få tak i en del av ingrediensene i norge, mais "husken" (vet ikke hva det heter på norsk...) som man pakker de inn i hvertfall. Tror det finnes mange forskjellige typer, men de vi laget bestod av en mais-deig jeg tror var laget av maismel og grisefett, og fylt med en sterk kjøttsaus. Har du prøvd å søke etter tamales- oppskrifter på google? Har lyst på tamales nå, utrooolig godt! Ja, det er nettopp det... Vi har et juleprosjekt om Costa Rica på skolen, og burde laget en rett derifra, helst julemat. Jeg tviler på at jeg får tak i alle ingrediensene da, og hvis det er så tidskrevende, gjør jeg vel lurt å finne på noe annet
Glitterchick Skrevet 8. desember 2003 #5 Skrevet 8. desember 2003 Man kan pakke dem inn i bakepapir satt inn med olje eller fett også, funker helt greit!
Gjest gjest1 Skrevet 8. desember 2003 #6 Skrevet 8. desember 2003 Corn husk, er skallet som sitter rundt maiskolben. Fant denne linken , hvor det igjen er link til mexicanfood dictionary. Hvor bla masa er forklart som en slags mais, deig med lime. Håper den kan hjelpe deg et stykke på vei.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå