bobbi Skrevet 28. oktober 2011 #21 Skrevet 28. oktober 2011 Litt mer komplisert er det nok. Når det gjelder bryllup ville jeg sett an gjestene og brudeparet. Er man veldig opptatt av mat, matkultur og vin, så har man også mer utviklet smakssans og legger merke til flere elementer i maten og vinen. Noe som vil påvirke om man synes den passer eller ikke. Har man ikke så reflektert forhold til det, så passer "alt" sammen (og det er jo selvfølgelig het greit, folk er forskjellige! Sånn i tilfelle noen føler jeg ble snobbete igjen. Vanskelig tema, det her). Men generelt, så krever en lett rett en helt annen vin enn tung mat. Fete retter andre viner enn de som er litt søte. Mat med mye smak tåler vin med mye smak, mens den vinen kunne tatt livet av en litt mer delikat og forsiktig rett. Det handler jo ikke bare om å ha god mat, og så en vin man synes er god i seg selv, men at maten og vinen klarer å fremheve hverandre og gjøre totalen enda bedre. Er helt enig med deg jeg.....men TS var ute etter vin som ikke var dyr, men god.... derfor linken...... Vet jo ikke hva slags preferanser hun har på vin.... Var bare ment som et tips og ikke en oppfordring til å gi meg en innføring i hva som er sammenhengen mellom vin og mat, for det vet jeg faktisk fra før Mulig jeg formulerte meg litt feil i tipset mitt da, sorry
silverdoe Skrevet 28. oktober 2011 #22 Skrevet 28. oktober 2011 Da var det ikke en vegetarianer, men en pescetarianer. Vegetarianere spiser IKKE fisk! Den benevnelsen har eg ikkje høyrd før, tusen takk! Vi fekk berre beskjed om at han var vegetarianar, så han ville gjerne ha fisk Men eg har aldri satt meg særleg inn i vegetarianar/veganar/lakto-ovo-eitelleranna.. Og no er det ENDA eit namn eg må lære meg..
Gjest Solstråla88 Skrevet 28. oktober 2011 #23 Skrevet 28. oktober 2011 Ja, men HVILKEN rødvin, tenkte jeg da En som ikke koster skjorta, heller Pinnevin eller zaccanini som den egentlig heter. koster vel 115 eller noe.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå