Gå til innhold

En helg i året det "alltid" er fint vær

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg og kjæresten prøver å sette en dato for blyllupet og jeg kom til å tenke på noe jeg har hørt om en fast helg i året det visstnok alltid er fint vær. Leste det i sommer og mener det var i mai eller juni hvor det hadde vært fint vær de siste 50 årene eller noe sånt - i hele landet.

Kan jo selvfølgelig gå galt, men jeg håper på et nydelig sommerbryllup med markblomster, blå himmel og sol :)

Noen som har hørt noe om dette? :jepp:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei, men det er neppe en helg det skulle slumpe til å være 17. mai, sankthansaften eller i pinsa.

Gjest navnelapp
Skrevet

Sjølvsagt ikkje. Veret varierer frå år til år, og frå dag til dag.

• Liker 1
Skrevet

Joda. Jeg skjønner da det jeg også, men jeg har altså lest om en helg i mai eller juni hvor det har vært fint vær i mange, mange år på rad. Må da kunne gå ann å høre om noen andre har hørt hvem helg det har vært snakk om her....

Skrevet (endret)

Vet ikke om det er denne det er snakk om

http://www.yr.no/nyheter/1.7656855

Ser ut til at første helgen i juni statistisk er veldig bra hvertfall.

Endret av JegHarEnDrøm
Skrevet

Det jeg hørte var snakk om flere år enn 11, men takk for tipset! Da har man oddsen med seg første helgen i juni :jepp:

Lov å håpe!

Skrevet

Jeg er sikker på at den dagen dere velger kommer til å bli den fineste dagen for dere, uavhengig av været :hug:

Skrevet

Et par eg vet om ringte rundt og hørte hvilken helg i året det pleier å være minst regn, de fikk vite at første helgen i juni er den helgen det statistisk sett har vært finest vær. De hadde bryllupet den helgen i år og fikk nydelig vær :)

Skrevet

Jeg mener å ha hørt at tredje helgen i august er den mest værsikre her i Norge:)

Når vi skulle gifte oss hadde jeg noia for at det skulle regne og leste til og med på værstatistikk flere år tilbake i tid for å se på sannsynlighet for regn. Mener faktisk at april var den "tørreste" mnd selv om ikke det er sikkert været er best:)

Skrevet

Statistisk er det nok mulig å si noe om når det er størst sjanse for fint vær, men du sier jo ikke hvor i landet dette er....!

Skrevet

Jeg bor i akershus.

Skrevet

Jeg håper faktisk på overskyet men oppholdsvær på bryllupsdagen. Da blir det så utrolig stilige bilder med skyer i bakgrunnen ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...