AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2011 #1 Skrevet 24. oktober 2011 Jeg trenger politiattest pga studiet innen den 01.11. Hvordan kan jeg få det innen da? Må jeg sende søknad med posten å vente eller kan jeg få den i hånda med en gang noe sted?
Gjest D_flatmajor Skrevet 24. oktober 2011 #2 Skrevet 24. oktober 2011 Du går på politistasjonen, og så får du en der og da. Det gjorde iallefall jeg.
Lilypond Skrevet 24. oktober 2011 #3 Skrevet 24. oktober 2011 Du må ha grunnlag for å søke politiattest, f.eks bevis på at du er tatt opp på en utdanning som krever det. Så kan du møte opp på politistasjonen og be om denne attesten eller sende en søknad i posten. Om det haster er nok greiest å møte opp direkte på politistasjonen, da unngår du i det minste at du fyller ut feil i skjema eller må ettersende annen dokumentasjon. Politiattest er jeg rimelig sikker på at sendes i posten, men vil tro det kan variere litt i de forskjellige politidistriktene. Det vil nok avhenge av om personene i skranken er de som utsteder attesten eller om dette gjøres av andre.
Gjest Nuppdupp Skrevet 24. oktober 2011 #4 Skrevet 24. oktober 2011 har du prøvd hos politiet ? er der det går kjappest
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2011 #5 Skrevet 24. oktober 2011 Jeg trenger politiattest pga studiet innen den 01.11. Hvordan kan jeg få det innen da? Må jeg sende søknad med posten å vente eller kan jeg få den i hånda med en gang noe sted? Du får det samme dagen. Møt opp tidlig, enkelte politihus stenger i 12-1 tiden på dagen (ikke hele huset, men for å få utlevert politiattest). Du skal fylle ut et skjema som du får på politistasjonen og legge ved bevis på at du er tatt opp på studiet ditt (opptaksbrevet ditt) og vise legitimasjon. Deretter vil de printe ut en attest til deg. Enkelt og greit!
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2011 #6 Skrevet 24. oktober 2011 har du prøvd hos politiet ? er der det går kjappest ...hun spurte ikke hvor hun kunne få politiattest. Les tråden.
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2011 #7 Skrevet 24. oktober 2011 Du må ha grunnlag for å søke politiattest, f.eks bevis på at du er tatt opp på en utdanning som krever det. Så kan du møte opp på politistasjonen og be om denne attesten eller sende en søknad i posten. Om det haster er nok greiest å møte opp direkte på politistasjonen, da unngår du i det minste at du fyller ut feil i skjema eller må ettersende annen dokumentasjon. Politiattest er jeg rimelig sikker på at sendes i posten, men vil tro det kan variere litt i de forskjellige politidistriktene. Det vil nok avhenge av om personene i skranken er de som utsteder attesten eller om dette gjøres av andre. Her i Trondheim får man det utlevert samme dagen iallefall.
Glitnir Skrevet 25. oktober 2011 #8 Skrevet 25. oktober 2011 ...hun spurte ikke hvor hun kunne få politiattest. Les tråden. Joda, i underoverskriften. Les tråden 1
Gjesten Skrevet 25. oktober 2011 #9 Skrevet 25. oktober 2011 Her tror jeg du får all info du trenger: https://www.politi.no/tjenester/politiattest/ Der ligger også linker til skjemaene som skal fylles ut, sånn at du kan gjøre dette før du drar dit.
Kamikatze Skrevet 25. oktober 2011 #10 Skrevet 25. oktober 2011 Jeg trenger politiattest pga studiet innen den 01.11. Hvordan kan jeg få det innen da? Må jeg sende søknad med posten å vente eller kan jeg få den i hånda med en gang noe sted? Det vil nok variere litt etter kapasiteten på den enkelte politistasjon. Det kjappeste er å møte opp på nærmeste politistasjon/lennsmannskontor. Her fyller du ut en veldig enkel søknadsblankett med stort sett navn, fødselsnummer og adresse, samt formålet med attesten. Noen vil forlange å se identifikasjon og/eller papirer på at du er opptatt ved studiet. Stort sett trenger du bare førstnevnte hvis du henter attesten. Trolig får du beskjed om å komme tilbake for å hente den neste (virke)dag, om du ikke foretrekker å få den sendt i posten. Vær isåfall oppmerksom på at den vil bli sendt til din folkeregisteradresse, så om du ikke har registrert adresseendring i folkeregisteret/posten, forsinkes prosessen. (Du rekker å bestille videresendt post hos posten, om du gjør det via nettet nå). Du bør greie deg fint innen fristen, også om du sender attestsøknaden pr brev. Men for å være på den sikre siden, er det ikke verre enn at du ringer din lokale(ste) politistasjon på telefon 02800, og sjekker hvordan det ligger an der.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå