Gå til innhold

Når skal man ha "praten"

Anbefalte innlegg

Skrevet

Dater en fyr nå, og det kan se ut til at det blir oss. Jeg vil egentlig at vi skal ta oss god tid. Samtidig har jeg litt lyst å snakke med han om vi skal være "eksklusive".

En annen fyr jeg traff før han, virker litt interesert og vil treffe meg igjen. Jeg tenkte kanskje å spørre han jeg dater nå hva han syns om det, for å starte denne praten :P Jeg vil jo ikke treffe han andre egentlig. Men hvis han gir utrykk for at det er ugreit så vil han vel kanskje bare date meg?

Hvor tidlig er for tidlig? gaah

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dater en fyr nå, og det kan se ut til at det blir oss. Jeg vil egentlig at vi skal ta oss god tid. Samtidig har jeg litt lyst å snakke med han om vi skal være "eksklusive".

En annen fyr jeg traff før han, virker litt interesert og vil treffe meg igjen. Jeg tenkte kanskje å spørre han jeg dater nå hva han syns om det, for å starte denne praten :P Jeg vil jo ikke treffe han andre egentlig. Men hvis han gir utrykk for at det er ugreit så vil han vel kanskje bare date meg?

Det er vel kanskje stor sjans for at han sier det er helt greit at du går ut med han andre, selv om det ikke er det. Ingen har lyst til å være den desperate!

Jeg synes heller du du skal spørre hva han tenker om å date andre jenter og gutter, eller om dere skal holde dere til hverandre. Blir teit å spørre om lov til å gå ut med en annen - da kommer du i hvert fall ikke lenger framover :gjeiper:

Lykke til da :)

• Liker 1
Skrevet

Hmm du har vel rett! Jeg føler egentlig at vi er eksklusive alt. Men man vet jo aldri liksom..

-ts

Skrevet

Jeg syns du bare skal hoppe i det og snakke med ham om hvordan dere står :) Jeg vet ikke hvor lenge dere har data, men jeg ble sammen med kjæresten min etter en og en halv uke. Og det er VELDIG kort tid... Men da hadde vi allerede vært sammen så mye og følte en skikkelig connection, så det var bare naturlig for oss!

Og så trenger ikke være mer komplisert enn "jeg bare lurer på hva du tror om oss. Hvor er vi hen, og hvor vil vi hen?" :)

• Liker 1
Skrevet

Hvor lenge har dere datet da?

Jeg har holdt på med en gutt i 5 mnd. Kun dating uten sex. Jeg vil ta en prat med han, men er usikker på om han vil noe mer enn vennskap. Skulle gjerne tatt en samtale om å være ekslusive selv.

Har noen datet så lenge før?

Skrevet

Vi har bare datet noen uker. Men føler litt som Surriball over her, hehe.

Jeg tror jeg venter og ser det an litt. Men holder meg bare til han hvertfall :)

Og AB: er det noen spess grunn til at dere ikke har hatt sex? typ, er du i mot det før ekteskap eller lignende? For mitt vedkommende hørtes det veldig lenge ut. Prøv å prat med han :)

-Ts

Skrevet

Det er vel kanskje stor sjans for at han sier det er helt greit at du går ut med han andre, selv om det ikke er det. Ingen har lyst til å være den desperate!

Jeg kjenner meg igjen i denne innocent.gif

Skrevet (endret)

Jeg sa det rett ut til min nåværende kjæreste 2 mnd ut i datingen.

Jeg hadde blitt spurt ut på date av en tidligere flamme.. så jeg ringte min kjære og sa at jeg nettopp fikk en følelse av at jeg ikke hadde så lyst å være med noen andre enn han. At det var min bekreftelse på at jeg gjerne ville noe mer med han. Og om han følte det samme. Og vips, så var vi eksklusive. :)

Endret av ninuska_
Skrevet (endret)

Å spørre om det er greit at du dater noen andre vil vel igrunnen bare fortelle ham at DU ikke tenker på dere som eksklusive nok til at du selv velger å la været eget initiativ?

Endret av Lumpelure
Skrevet

Å spørre om det er greit at du dater noen andre vil vel igrunnen bare fortelle ham at DU ikke tenker på dere som eksklusive nok til at du selv velger å la været eget initiativ?

Det var liksom ikke meningen å spørre om lov til å date en annen. Men heller si noe som:

"En gutt har bedt meg ut, men jeg vil avslå og bare treffe deg. Hva syns du om det?"

Eller noe i den duren ;)

Skrevet

5 mnd med vennskapelig dating ville sagt meg at her var det ikke noe mer å hente enn vennskap? Jeg mener - romantiske følelser og sånn kommer vel mye før 5 mnd? En tenning, lyst til mer osv?

Og jeg kunne aldri tenkt meg at det var OK å date mer enn en om gangen, hvis min kjære hadde "drevet på" med flere enn meg ville det vært kroken på døra for egen del..

samtidig ville jeg vært veldig tidlig klar over om dette var noen jeg kunne tenke meg satse mer på og gå videre med basert på følelsene jeg hadde, og jeg ville vært tydelig på det også, ingen grunn til å la det gå "år og dag" liksom..

Gjest fersk lærer
Skrevet

Jeg har holdt på med en gutt i 5 mnd. Kun dating uten sex.

Jeg syns det er helt greit at noen dater lenge før sex. Vi her på forumet må ikke glemme at vi har lesere i alle aldere. Det kan være helt vanlig for ei jente på 13-16 år å ha datet en gutt i 5 mnd uten å ha sex.

Om han vil være bare venner kan du svare selv på. Hva gjøre dere på datene? Er dere ute sammen, prater og ler eller kysser dere også, sier han offentlig at dere er sammen? Oppfører han seg som en kjæreste også blant andre eller bare når dere er alene?

Skrevet

Hvor vanlig er det å date flere ulike her egentlig? Tror kanskje jeg begynner å bli gammel, for det der høres ut som det er veldig amerikanisert og trodde man klarte å holde seg til en eprson selv i datingsfasen.

Hvorfor skal du egentlig si til den andre at du kanskje vurderer en date med en du ikke har lyst å date? Høres utrolig ut å tenke tanken, og hadde jeg vært den andre hadde jeg sagt date så mye du vil jeg finner en som holder seg til en om gangen.

Er du usikker på hva han egentlig føler, tar du opp det og forklarer han hvordan du har det og hva du ønsker. Det enkle er ofte det beste :)

• Liker 1
Skrevet

Jeg har nå datet en fyr i over 1 år. Vi er fortsatt ikke sammen, men vi er kjempe gode venner med fordeler. Er sammen med han nesten hver dag og sover over :) Men jeg tørr ikke å ta opp "praten" som du nevner. Skummelt. Det får han ta opp. Tenker det at; hvis han ikke har tatt det opp enda, så vil han aldri ta det opp heller. Nå har det gått såpass lang tid. Men jeg skulle ønske at vi var sammen ja :rodmer:

Skrevet

Jeg har datet min i 6 uker og lurer på det samme. Jeg har ikke datet andre i det hele tatt siden 1.daten vår, har ikke vært innlogget på datingssiden osv. Kunne aldri drømt om å ha sex med en annen. Håper han tenker det samme, men vi har ikke tatt praten enda. Regner det egentlig som en selvfølge at man ikke holder på med andre såpass langt i datefasen.

Hvor går grensen mellom å være eksklusive og kjærester? Jeg er med min nesten hver dag og dersom vi tar eksklusive-praten er jo det i praksis det samme som kjærester? Bare at kjærester høres skumlere og mer forpliktende ut...

Skrevet

Det kommer litt ann på. Spørs kanskje hvor ofte man sees. Sees man annen hver dag så kommer kanskje den "praten" litt fortere enn om man bare sees annen hver helg.

Skrevet

Hvor vanlig er det å date flere ulike her egentlig? Tror kanskje jeg begynner å bli gammel, for det der høres ut som det er veldig amerikanisert og trodde man klarte å holde seg til en eprson selv i datingsfasen.

Hvorfor skal du egentlig si til den andre at du kanskje vurderer en date med en du ikke har lyst å date? Høres utrolig ut å tenke tanken, og hadde jeg vært den andre hadde jeg sagt date så mye du vil jeg finner en som holder seg til en om gangen.

Er du usikker på hva han egentlig føler, tar du opp det og forklarer han hvordan du har det og hva du ønsker. Det enkle er ofte det beste :)

Jeg har vært på flere dater etterhverandre men aldri datet flere samtidig. Hvis jeg er på en date og finner ut at det ikke fungerer så drar jeg gjerne på date med en ny, hvis du skjønner.

Poenget, som nevnt over er jo ikke å date han andre. Jeg prøver bare å finne en måte å snakke med han jeg dater nå på :) fordi jeg liker han veldig godt og vil at vi bare skal treffe hverandre og ikke andre.

-TS

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...