Gå til innhold

Hva skal jeg strikke nå?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Heisann! Trenger litt hjelp fra dere KG'ere nå!

Jeg har en skoleoppgave nå om strikking, og skal da strikke et sett tøfler samt et valgfritt produkt. Jeg er veldig glad i å strikke, så det er en artig oppgave, MEN, jeg aner virkelig ikke hva jeg skal strikke som valgfritt produkt!

Er det noen av dere KG'ere som har lyst til å komme med noen forslag? Teknikkene jeg kan er vel ikke såå mye å skryte av, jeg kan lese mønster, jeg kan rett/vrang, og da kombinasjoner av disse, jeg kan øke og felle, bytte farge, og der stopper det vel. Men jeg kan selvsagt spørre lærere om hjelp om jeg sitter fast.

Så, er det noen av dere der ute som vet om noe som er artig, samt litt avansert, så jeg gjør meg fortjent til en god karakter? Gjerne noe litt originalt.

Har ca. en måned på meg til å bli ferdig, og sitter gjerne noen timer hver dag med arbeidet.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Lue eller votter?

Det er back-up-planen. Men vil så gjerne strikke noe som er litt annerledes!

Åh, jeg er kravstor og vettu'

Skrevet

Hva med julekuler? Boka går kanskje an å låne på biblioteket? Hvis ikke vet jeg at de i fjor solgte pakker med oppskrift på et par av dem, garn og fyll på butikker som fører Pt-design.

Eller kanskje pulsvarmere med blonder?

Eller pulsvarmere med perler? Her er noen gratisoppskrifter. De har også noen fine i Strikkeboka av Gerd Fjellanger. To eksempler nederst i denne bloggposten.

Skrevet

Jeg har strikket en puff, en kurv og en til, veldig enkelt og fort gjort.

Ellers har Pickles masse morsomt :)

Garnstudio har også en hel del interiørartikler man kan strikke/hekle, og også oppskrift på en puff, der garnet blir en god del rimeligere enn den fra Pickles.

Lykke til!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...