AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2011 #1 Skrevet 24. oktober 2011 Jeg skal ned i vekt. det er snakk om noen kilo. Jeg trenger kostholdsråd, treningsråd osv. Hva bør jeg spise, hvor ofte, hvor lenge og ofte bør jeg trene og ikke minst hvordan? kan noen som har litt greie på det være snill og svare meg? Tror også at jeg må ha det inn med t-skje!
Gjest Yellow Taxi Skrevet 24. oktober 2011 #2 Skrevet 24. oktober 2011 det er snakk om noen kilo Åhhh! Jeg var først sikker på at det var snakk om tonn, men så ble jeg usikker og gikk rett til gram. Du kan jo prøve å spise mindre, jeg har hørt at det fungerte en gang i tiden.
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2011 #3 Skrevet 24. oktober 2011 tell kalorier, eneste som funket for meg. Om du har et underskudd på 500kcal dagen skal du kunne klare å gå ned 0,5kg i uken. Drikk en kopp sterk kaffe på tom mage før du hiver på deg joggeskoene og tar morgencardio (rask gange) i 30-60min. Ikke la det gå mer enn 3 timer mellom hver gang du spiser. tren STYRKE på dagen/kvelden. Her er det greit å variere hvilke muskelgrupper du trener de ulike dagene. Bein mandag, mage/rygg tirsdag etc. Spis rett etter trening. Om du vil telle kalorier så finn en kalkulator på nett som regner ut behovet ditt, viktig at du ikke setter kroppen i sparebluss da det vil ha motsatt effekt. Planlegg måltidene dine, regn ut hvor mye de ulike tingene inneholder, sett sammen og ha det klart. Kaloritelling tar mindre tid enn hva mangen tror, men det krever planlegging. Bytt ut matvarer der du kan, typ karbonadedeig/kyllingkjøttdeig isteden for kjøttdeig, kesam istedenfor rømme, hvitt kjøtt fremfor rødt og alle de klisjéene. Ved å spare der man kan utgjør stor forskjell på hvor mye "volum" du faktisk får i deg, ingen skal måtte sulte ved lavkalori om de finner de lettere alternativene. Og husk at lettere ikke er ensbetydig med sunnere, men om du vil ned noen kilo er det veien.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå