catwar Skrevet 24. oktober 2011 #1 Skrevet 24. oktober 2011 Bare lurte litt på hva som er vanlig tid å bruke på håret en vanlig hverdag. Og hvordan ordner dere det? Glatting, krølltang, skum, spray, extentions? Er det ingen som kun drar en kamb gjennom håret og går, lengre?
Gjest Raindrops Skrevet 24. oktober 2011 #2 Skrevet 24. oktober 2011 Jeg retter det ut. Det tar meg omtrent ti minutter, til tross for at jeg har tykt hår, men jeg bruker veldig gode produkter, så det hjelper nok på. Skulle ønske jeg ikke trengte å rette det ut, men dessverre har jeg rettet det ut såppas mye, at hvis jeg bare lar det lufttørke så ser det helt forferdelig ut. Tror jeg har ødelagt krøllene mine rett og slett. Hvis jeg ikke gidder å rette det ut så har jeg det bare opp i en knute eller noe, skjer egentlig ganske ofte det også :gjeiper:
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2011 #3 Skrevet 24. oktober 2011 Jeg drar ikke en kam gjennom håret en gang. :gjeiper: Glatter ut og presser i litt leave in balsam, men det er stort sett alt.
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2011 #4 Skrevet 24. oktober 2011 Mente glatte ut hårstrå med balsamen, ikke rettetang.
catwar Skrevet 24. oktober 2011 Forfatter #5 Skrevet 24. oktober 2011 Syns bare alle andre ser så velstelt ut på håret... Jeg har rett og slett ikke snøring.. Har glattetang, men den brukes kanskje en sjelden gang når jeg skal ut.. Ellers bruker jeg bare produkt når jeg skal ut. Da bøyer jeg med framover og kjører oppi litt skum. that's it... :-/
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2011 #6 Skrevet 24. oktober 2011 Jeg "løfter" og rufser håret med saltvannspay og avslutter med litt shinespray! Er b-menneske som gjør minst mulig om morgenen.. :D
cherioo21 Skrevet 24. oktober 2011 #7 Skrevet 24. oktober 2011 Til vanlig greier jeg håret og lar det enten gå løst eller i henstehale eller en tott(knute) Noe mer gidder jeg faktisk ikke å gjør med det når jeg bare skal surre rundt hjemme, hos foreldrene mine eller bare en tur på butikken.
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2011 #8 Skrevet 24. oktober 2011 Joda, jeg bruker omtrent et par sekunder på å børste igjennom håret om morgenen. Eventuelt et halvt minutt på å lage hestehale før jeg reiser på jobb. Eier ikke rettetang eller andre eletriske dippedutter til å bruke i håret, unntagen føner. Bruker ingenting i håret, vasker håret 1 gang i uken,og da er det ordentlig behandling med Redken All Soft serien med shampo, hårkur og balsam.
Gjest Tigress Skrevet 24. oktober 2011 #9 Skrevet 24. oktober 2011 Eg kliner så mykje greier i håret mitt at når eg kjem til fønaren er eg lei, så då får det som oftast lufttørke. Men så har eg kjevelang bob og naturlege 20-talskrøllar og ein klipp som er justert for å framheve desse og for å gje lite arbeid i varmt ver også. Om vinteren tørker eg håret også, og då har eg i dei produkta eg har for handa: skum og saltvannsspray eller krøllekrem/glansspray. Har som mål å byrje å bruke hårspay, det er jo eigentleg genialt, men av ein eller annan grunn gløymer eg det alltid.
Gjest Armule Skrevet 24. oktober 2011 #10 Skrevet 24. oktober 2011 (endret) Jeg gjør ingenting, for å være ærlig. Heller ikke etter at jeg dusjer. Føner det aldri, retter og krøller det sjeldent. Om jeg begynner å få litt fettete hår eller det ser litt kjedelig ut, lager jeg en tauflette på ene siden. edit: jeg børster det heller ikke. Endret 24. oktober 2011 av Cervix
Gjest Adriane Skrevet 24. oktober 2011 #11 Skrevet 24. oktober 2011 Bare lurte litt på hva som er vanlig tid å bruke på håret en vanlig hverdag. Og hvordan ordner dere det? Glatting, krølltang, skum, spray, extentions? Er det ingen som kun drar en kamb gjennom håret og går, lengre? Jeg drar fingrene gjennom det hvis det ser litt ustelt ut. Ferdig! Når jeg har vasket håret, tørker jeg det ganske godt med håndkle, grer litt gjennom med fingrene for å få håret omtrent dit det skal. Så lufttørker det. Ferdig! :gjeiper: Noen ganger slenger jeg i en strikk, eller setter i noen lusespenner. Hvis jeg gidder. Eller syns det trengs. Jeg er fryktelig avslappet når det kommer til håret mitt 1
Gjest Cosette Skrevet 24. oktober 2011 #12 Skrevet 24. oktober 2011 Jeg bruker ofte å rette håret ut litt da jeg har litt bølger naturlig. Tar meg ti minutter. Bruker også rettetanga til å "vippe" håret litt mykt i tuppene slik at det blir litt mer shcwung over det enn når jeg har det pinnerett og kjedelig. Bruker alltid Biosilk eller hårolje fra Kerastase for å samle håret og gi det glans, også har jeg Osis Dust It i røttene. Tupperer det littegrann i røttene for volum og fylde, før jeg avslutter med litt glansspray fra Redken. Hvis jeg ikke gidder retting, bruker jeg gjerne litt saltvannsspray for å fremheve mitt eget fall, og tupperer håret for å lage en rufsete beach hair-look. Har det gjerne i en løs hestehale, eller flette på siden. Alternativt en rufsete ballerinatopp.
Mayah Skrevet 24. oktober 2011 #13 Skrevet 24. oktober 2011 Det eneste jeg gjør med håret mitt er å gre det, evt. putter jeg det i en hestehale eller en sideflette. Har forøvrig langt, tykt hår. Jeg føler meg temmelig kjedelig i hårveien.
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2011 #14 Skrevet 24. oktober 2011 Trenger ikke gre det - har veldig glatt hår. Må føne det, eller fryser jeg halvt ihjel Og siden jeg føner det bruker jeg også litt hårolje fra Kerestase. I helgene bruker jeg også litt matt voks i håret for å få litt mer volum, men hjelper igrunnen ingenting Prøver desperat å få litt bølger i håret ved å tvinne det i strikk om morningen, men det varer sånn ca fem minutter
Gjest Cosette Skrevet 24. oktober 2011 #15 Skrevet 24. oktober 2011 Trenger ikke gre det - har veldig glatt hår. Må føne det, eller fryser jeg halvt ihjel Og siden jeg føner det bruker jeg også litt hårolje fra Kerestase. I helgene bruker jeg også litt matt voks i håret for å få litt mer volum, men hjelper igrunnen ingenting Prøver desperat å få litt bølger i håret ved å tvinne det i strikk om morningen, men det varer sånn ca fem minutter Voks for å få mer volum? Det tynger håret heller enn å gi det løft og fylde, så det er ikke rart du ikke er fornøyd med virkningen. Jeg ville heller satset på en god spray eller hårpudder som du påfører i moderat mengde i hårrøttene, for så å bruke fingre eller en kam for å fordele skikkelig og rufse/tuppere littegrann.
*Numi* Skrevet 24. oktober 2011 #16 Skrevet 24. oktober 2011 (endret) Sprayer luggen med litt hårspray så den ligger der den skal og lar enten håret henge rett ned eller setter det opp i en knute bak. Ellers så setter jeg opp luggen i en tvinnet høy 50-tallsvariant med ett par spenner, tvinner sidene av håret og fester med et par spenner og slenger resten i strikk eller lar det henge ned bak. Og fikserer med hårspray for at ingen hår skal komme på avveie. Endret 24. oktober 2011 av *Numi*
Chocoholic Skrevet 24. oktober 2011 #17 Skrevet 24. oktober 2011 Bare lurte litt på hva som er vanlig tid å bruke på håret en vanlig hverdag. Og hvordan ordner dere det? Glatting, krølltang, skum, spray, extentions? Er det ingen som kun drar en kamb gjennom håret og går, lengre? Stort sett gjør jeg absolutt ingenting, gidder ikke greie ut håret en gang - jeg vasker håret og lar en leave-in olje sitte i, og det er godt nok. Noen dager vil jeg gjøre litt mer med det, og da kan det være jeg krøller håret med en conical wand, en av disse kjegleformede tengene. Jeg har langt hår og jeg bruker 10-15 min på dette. Vil jeg være ekstra fancy setter jeg håret opp, men det skjer sånn to ganger i året og jeg vil ikke kalle det daglig styling. Jeg gidder rett å slett ikke bruke tid på styling, da bruker jeg heller tid på pleie av håret
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2011 #18 Skrevet 24. oktober 2011 Er det bare jeg som ser ut som et takras om morgenen? Har kort hår og det står til alle kanter. Ingen valg annet enn å gjøre det helt vått og føne det nærmest tørt. Dersom jeg ikke føner det så krøller det seg til alle merkelige kanter og jeg ser i hvertfall ikke ut.
Surriball Skrevet 24. oktober 2011 #19 Skrevet 24. oktober 2011 Jeg verken føner eller retter eller har noen hårprodukter i håret. Jeg lar det lufttørke, og så setter jeg det opp på noe vis. Fletter luggen og fester den med hårnåler, setter opp i hestehale eller setter det opp med noen fine spenner... Syns jeg har skikkelig "sparesveis", så jeg har det ikke så mye helt løst. Prøver å spare til langt hår (også kjent som det livslange spareprosjektet). Det pleier å vare til jeg går lei av håret mitt og klipper det relativt kort. Men nå har jeg endelig hår til skuldrene! Vil ha skikkelig langt hår, men har krøller, så det tar superlang tid før det faktisk BLIR så langt som jeg vil ha det... Men DENNE gangen går det
AnonymBruker Skrevet 24. oktober 2011 #20 Skrevet 24. oktober 2011 Vaskedag hver 2-3 dag. Shampoo+balsam, olje i tuppene, fuktighetsspray i hele håret. Føner håret på plass, sprayer i saltvannsspray eller bruker root-lift spray, føner dette tørt og former håret med børste. Finish-spray til slutt. Ikke-vaskedag: Rettetang, rufser til bunnen, bruker osis-dust it om håret er for flatt. Hårspray. Litt serum over til slutt om håret er frizzy. Tar ca 10-20 minutter, har en jobb der det er viktig å være velstelt og ryddig. I helgene blir det ofte fingra gjennom håret, røske godt til, og lage en stor "bun" bak på hodet.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå